קניית שתילים לגידול הידרופוני

קניית שתילים לגידול הידרופוני

בכל הקשור לקניית שתילים לצורך גידול הידרופוני הרי שיש כמה אופציות, החל מצמחים צעירים מאוד או צמחים שהם בוגרים יותר, וניתן גם בדרך של הנבטה. ריכזנו לפניכם מידע בנושא שמאוד יסייע לכם. חשוב לציין שאין דרך טובה ולא טובה, אלא חשוב להכיר את היתרונות והחסרונות בכל אפשרות.

צמחים צעירים – סטארטרים

צמחים אלו רוכשים במשתלה כאשר "הבעיה" היא שהם שתולים באדמה, והרי גידול הידרופוני מבוסס על צמחים ומים בלבד, ללא אדמה. אל שבמקרה של צמחים צעירים סטארטרים הרי שהם מגיעים עם מעט מאוד אדמה, מחירם זול ועומד על עד כמה שקלים בודדים לשתיל, ומתחיל מכמה עשרות אג'. היתרון הבולט הוא שאין צורך אפילו להסיר את האדמה מהשורשים, אלא פשוט למקם את הצמחים בתוך המערכת ההידרופונית. אפשרות נוספת היא הנבטת זרעים, ומשמעה להנביט על גבי מצע מתאים.

צמחים בוגרים יותר

לעתים אנו רוצים לגדל בגידול הידרופוני צמח מסויים שעבורו אנחנו לא מצליחים להשיג סטארטרים. במקרה כזה ניתן לרכוש צמחים בתבניות של שישיות, כאשר טרם הכנסת למערכת ההידרופונית יש לשטוף את השורשים ולהסיר גם עם היד את האדמה. אפשר גם להכניס לכלי עם מים את השתיל ובאופן הזה לתת לאדמה סביב השורשים להתמוסס במים. חשוב לשים לב שרק אחרי שהסרתם את האדמה מן השורש הרי שניתן לשלבו במערכת ההידרופונית שלכם.

למערכות גידול הידרופוני יש לא רק את צד השתילה או ההנבטה אלא גם את כל הקשור לסביבה תומכת לגידול. במערכת הידרופונית אנו לא מבצעים שימוש במצע של אדמה, ולא משקים. כל הרעיון במערכות אלו הוא האפשרות לגדל צמחים שונים בתוך הבית, במשרד, במרפסת ולמעשה בכל מקום ובכל מזג אוויר כמעט. וכדי לספק לצמחים את התנאים המתאימים ישנם כמה עזרים בסיסיים וחשובים כמו סופח לחות, נורות לד לגידול ועזרים נוספים ככל שיש צורך. סופח לחות נועד לאזן את רמת הלחות כאשר לרוב בארץ רמת הלחות תהיה גבוהה מהנדרש ולכן סופח לחות יאזן כלפי מטה את אחוזי הלחות (ריכוז הנוזלים באוויר).

הוסף תגובה