קרוואנים מול רכבים תפעוליים

קרוואנים מול רכבים תפעוליים

בכתבה זו נדבר על קראוונים, כלי רכב תפעוליים חשמליים ועל ההבדלים ביניהם, על קצה המזלג.

לצאת לטיול עם קרוואנים?

טנדר חשמלי – נתחיל אפוא את הדיון שלנו, לגבי כלי רכב חשמליים. האם יש כזה דבר קראוון חשמלי? קרוואן, שניתן להטעין אותו עם אנרגיה חשמלית, וכשרוצים – פשוט לצאת איתו לטיול ספונטני. בין אם זה טיול מתכונן מראש, שאפשר לשנותו בכל רגע, ובין אם זה טיול שכלל לא ברור לנו לאן הולכים – אלא פשוט יוצאים.

ובכך ניתן להחליט כל רגע מה רוצים לעשות, לשנות מיקום (שכן אין מחויבות לשום מסגרת), משמע, יש גמישות גבוהה. מה גם, שאין צורך לפרוק מזוודות – שכן, כל הדברים נמצאים ברכב. וכל שצריך זה חניון (אם בכלל), ובייחוד כאלה עם מתקנים וכל מיני אטרקציות שיכולים להיות נפלאים לילדים. וכך או כך, יש ברכב מטבח, מיטה, מקלחת וכו'. ניתן להכין הכל ברכב. ולהנות מגיבוש חברתי, משפחתי וזוגי.

יתרונות יחסיים לכלי רכב חשמלי?

באופן כללי, רכב חשמלי יכול לדרוש פחות תחזוקה ממנועים מסורתיים. מה גם, שהמנוע יכול להיות די רספונסיבי עם כוח סיבובי נהדר. יש לא מעט יתרונות לרכבים חשמליים, אך כל מקרה לגופו. אם כי, יש לוודא כי יש מספיק אנרגיה חשמלית ברכב על מנת לנסוע איתו למרחקים. בייחוד אם מדובר בקרוואן ורוצים לנסוע איתו למקומות רחוקים.

איך כל זה מתחבר לדיון שלנו על כלי רכב תפעולי?

שאלה מצוינת. הדרך בה החיבור מתרחש, היא כדרך הנגדה. אם רכב חשמלי פרטי, יכול להתאים למרחקים ארוכים ומחזיק בהספק גבוה יחסית, אז רכבים תפעולים כמו ריגשה או טוקטוק לא בהכרח מגיעים עם אותו הספק, יכולת מרחק, מהירות ואפילו סבילות ועמידות. למעשה, יש שיגידו כי ריגשה יכולה ממש להתפרק עם הזמן (כנראה תלוי בדגם) וחשוב לתחזקה נאמנה עם סיבובי ברגים הולמים מעת לעת.

ברמת הניגוד, אם על רכב חשמלי אפשר להעמיס מכל הבא ליד בתחום הסביר, אז על ריגשה, גם אם נחשבת רכב תפעולי, לא אמורים לעשות זאת (באם השלדה שלה חלשה יחסית, הגיר שלה חלש יחסית, כמו גם המנוע שלה חלש יחסית). אך גם כאן, כל מקרה לגופו וניתן לבדוק פר דגם אם, וכמה נכון יהיה להעמיס עליו.

הוסף תגובה