ריקשה, טוקטוק וקרוואן – מה משותף?

 בכתבה זו נדבר על כלי רכב תפעוליים וחשמליים, כמו גם על קרוואנים. קריאה מהנה.

מהי ריקשה?

קלאב קאר – הבה נתחיל את הדיון שלנו עם הריקשה. ריגשה, היא מעין כלי רכב תפעולי, אשר ניתן לעשות בו שימוש לצרכים פרטיים, באופן שמאוד יכול להזכיר קלנועית ואפילו טוקטוק. מדובר אפוא על כלי רכב חשמלי, אשר ניתן באמצעותו לנסוע על המדרכה הן בעיר, הן ביישובים והן באזורים מסוימים כמו מושבים וקיבוצים. אם קולנועית מיועדת לשימוש על ידי בני הגיל השלישי, גם עבור אלו שלא מחזיקים ברישיון נהיגה – ריקשה עושה דבר דומה, אך מאפשרת נסיעה בתוך העיר. לדוגמה, למטרות שליחויות עבור סופרמרקטים, מסעדות, מכבסות וכן הלאה. ישנם גם אופני ריגשה, אך זה כבר סיפור אחר.

מה הם אופני ריגשה?

אופני ריקשה, הם מעין סוג של רכבים תפעוליים אשר יכולים להסיע מבוגר ועוד שני ילדים. מדובר אפוא על ריקשה שהיא רכב תפעולי חשמלי, שניתן לקבל אותה עם מנוע חשמלי או ידני. ניתן להשתמש בה על מנת להסיע את הילדים למוסדות החינוך, ואפילו את לקחת את הכלב לטיולים מסביב לעיר. יתרון נוסף לריקשה, כרכב תפעולי, הוא היכולת לחבר אליה נגרר, כמו לדוגמה, מושב שלישי אשר יתחבר למושב הזוגי. כך שרכב תפעולי מרשל יכולה להיות כלי הסעה ידידותי שמגיע עם לא מעט יתרונות מעניינים.

מהו קרוואן?

על אף החוויה המשפחתית, יש לזכור כי לא מדובר בקרוואן. שכן, קראוון, הוא כלי רכב גדול יותר, לא בהכרח חשמלי, וכזה שיכול להעמיס הרבה יותר משקל. ריגשה איננה בהכרח אותו דבר כמו טוקטוק, גם כן. שכן, רכבי טוקטוק יכולים לשמש להעמסת משקל (אם כי יש שיגידו שאין זה מומלץ). בעוד אופני ריגשה לא בהכרח נועדו להעמסת משקלים.

קלאב קאר הוא מעין בית מגורים נייד, מיוצר במגוון גדלים ודגמים וניתן להשתמש בו הן למטרות מגורים והן למטרות נופש. בשונה מכלי רכב תפעולי רגיל, יש בו אלמנטים ביתיים שונים כמו מיטות, פינות אוכל, מקלחות, ארונות וכן הלאה.

הוסף תגובה