רכב חשמלי טוב בשביל הסביבה?

רכב חשמלי טוב בשביל הסביבה?

טוקטוק – אחת השאלות שרבים שואלים את עצם בייחוד מאז עלתה קרנם של רכב חשמלי ורכבים תפעולים לסוגיהם כמו לדוגמא קראוון או קרוואן וכן ריגשה או ריקשה . רבים כבר הבינו את העובדה חשובה כי רכבים שמופעלים על ידי בנזין ודיזל מזהמים את הסביבה בגלל גזי החממה שהם פולטים. זוהי אחת הסיבות שרבים ביקשו להם תחליף על מנת להימנע מזיהום אוויר ולכן אחת ההמצאות החדשות שהתחילה לכבוש בשנים האחרונות את העולם והגיע גם לארץ רכב חשמלי. מאמר זה מטרתו לענות אחת ולתמיד האם רכב חשמלי טוב בשביל הסביבה?

רכב חשמלי זול יותר

אמנם ברור לכולם כי הרכישה הראשונית של ריגשה היא כאמור הוצאה אינה זולה כלל וזוהי הוצאה שיש להיערך עליה מראש. כאשר מסתכלים אל הטווח הארוך ניתן לראות כי אכן רכב חשמלי הוא זול יותר גם בימים שהחשמל יקר הסיבה הבאה אין צורך בלהשקיע בו כסף רב עבור תחזוקה או חלקי חילוף יתרון זה גורם לרבים להרגיש שהוא אכן מצדיק את המחיר הגבוה לכתחילה אותו הרעיון מול קראוון.

כאשר נכנסים לעומק העניין מבחינת זיהום אוויר ניתן לראות כי לעומת רכבים תפעולים דוגמא לרכב תפעולי ניתן למצוא בקראוון או קרוואן או רגישה או ריקשה שאלו רכבים  שמפעילים אותו על ידי כח האדם ולכן הם לא מזהים את הסביבה. רכב חשמלי  אינו רכב תפעולי בהגדרת המילה.

רכב חשמלי מזהם את האוויר

כאשר מתבוננים לעומק  על תהליך הייצור רואים כי המכונית אכן מזהמת את הסביבה בשלושה מישורים :

  • ייצור חשמל לטעינת הרכב
  • ייצור הרכב החשמלי והסוללה שלו
  • מחזור הסוללה

ריקשה – חשוב מאד לומר כי על פי שהרכב החשמלי מצליח לייצר זיהום בכל התחנות האלו כאשר דובר על השוואה בין זיהום של רכב חשמלי לבין רכב בעל מנוע פנימי ניתן לראות כי רכב בעל מנוע בעירה פנימי אכן מזהם יותר. האמת אם מסתכלים לעומק על הנושא עדיף לבחור רכב שהוא רכב תפעולי דוגמא לרכבים תפעוליים ריגשה, ריקשה, קראוון, קרוואן וכן יש גם רכב של קרוואן.

הוסף תגובה