רכב חשמלי שהוא גם רכב תפעולי?

רכב חשמלי שהוא גם רכב תפעולי?

שמעת על הטוקטוק? מדובר ברכב חשמלי, שיכול לשמש כרכב תפעולי – כל עוד מדובר בדגם שאכן יכול לנשוא את המשקל שמעמיסים עליו (אם זו הכוונה לגביו), ואם מקפידים בתחזוקה ראויה לגביו. ריקשה, היא כלי רכב תפעולי אחר בקטגוריה זו. אם רוצים רכב אחר להשוואה, אז קראוון. קרוואן הוא מעין כלי רכב הופכי לריגשה ולטוקטוק, בכך שהוא כלי רכב גדול, למטרות פנאי ומגורים – לא למטרות תפעול, באופן סטנדרטי.

מה לגבי הספק כלי הרכב התפעולי?

כשמדובר על כלי רכב חשמלי, יש שיגידו כי הספקו נמוך בהשוואה על רכב צורך דלק. ובכן, אם חושבים על זה שרכבים תפעולים נועדו פשוט לפעול בשטחי מפעלים, קיבוצים, פסי ייצור וכן הלאה סביבות תחומות שגם אם מקיפות שטחים נרחבים – הן עדיין לא דרכים אינסופיות. על כן, גם רכבים תפעוליים בהספק נמוך יחסית יכול לעשות את העבודה, בלבד שהוא טעון כהלכה ושטעינתו מספיקה עבור זמן עבודה מספק ליום העבודה.

מה לגבי מהירותם של כלי רכב תפעולים?

מי שחושב שכלי רכב חשמלי איטי יותר מרכב צורך דלק, לא בהכרח צודק. גם אם ישנם רכבים צורכי דלק מהירים יותר מרכבים חשמליים, הרי, שכאשר מדובר על רכבים תפעוליים, העניין הוא שהמהירות בכל מקרה לא צריכה להיות גבוהה במיוחד. במיוחד, אם יש אנשים שנמצאים בנתיב הנסיעה של הרכבים הללו. מטרתם היא לייעל שינוע סחורות ותנועת אנשים במרחבים תפעוליים, לא לתפקד כרכבי מירוץ חובבי בסביבות תעשייתיות.

מה לגבי התקנת ארגז גדול (או גדול מאוד)?

אם חושבים על ריגשה, לדוגמה, ועל אביזרים מסוימים שניתן לחבר אליה, אזי שארגז גדול, או אפילו גדול מאוד – יכול לסייע בשינוע סחורות בגדלים ומשקלים. כל עוד מדובר כאמור על דגם ריקשה שבאמת יכול להכיל את זה. אפשר לבדוק את המפרט הטכני של הרכב, לרבות המנוע, הגיר והמבנה עצמו – ולשאול לקוחות קודמים של דגמים ספציפיים על מנת לקבל את ההתרשמות שלהם לטווח הארוך עם כלי הרכב. האם הוא אכן מספק את הסחורה, מחזיק לטווח הארוך ונשאר שלם גם לאחר עבודת מסע ומשא תפעולית.

יש לציין כי יש דגמי ריגשה שונים ומשונים. דגם אחד יכול להגיע עד 40 ק"מ, ודגם אחר עד 50 ק"מ. דגם אחד יכול לנשוא 500, ק"ג, ודגם אחר כטונה. ועם זאת, שוב, יש לבדוק, אם זה אכן המצב ופשוט לשאול לקוחות קיימים של כלי הרכב הללו על מנת לבדוק אם הקלנועית אכן עומדת בתנאים שכאלה. ישנן אגב, ריקשות אשר לא בהכרח מגיעות עם מנוע חשמלי. אז זה גם משהו שאפשר לבדוק אותו. מעבר לכך, ניתן לבדוק את עולם האביזרים, כי מעבר לארגז גדול יש לא מעט סוגים של פריטים שניתן להוסיף לכלי הרכב.

הוסף תגובה