שאלו אותי מה זה coaching?

 

ניסיתי לענות במילים פשוטות, אבל מלאות כוונה והבנה. אני רואה את הcoaching כמתודולוגיה להשגת תוצאות. אי אפשר להשיג משהו )שאינו קל להשגה( בלי חיבור רגשי חזק ובלי ללבן לעומק לאן זה מוביל אותנו, מה נקבל מזה, מה החסמים שמקשים על הדרך ומה הפעולות הנדרשות להשגתו.
אני רואה סוג של coaching בכל תהליך שמביא תוצאות רצויות שמבטאות את האמת ואת המהות שלנו. אני קוראת כך לתהליכים שלא היו מלווים במאמן, סיפורים של חיפוש עם מנוע של אהבה וכל מיני פעולות שנעשות כדי להשיג מטרה שמקרבת אותנו לחלום. למשל, הסיפור שלי עם השפה עברית הוא תהליך coaching ארוך ומתמשך. בימים אלה הבנתי שכתיבה חשובה כל כך בחיים שלי שהשגתי "מאמנת שפה" שתעזור לי לכתוב בעברית רהוטה ולמצוא דרך לבטא את רגשותיי ומחשבותיי. האהבה שלי לעברית התחילה כשהייתי בת 14 וגרתי בארגנטינה. לא למדתי בבי"ס יהודי והגיעה לידיי מחברת אחת עם האותיות ואיך ללמוד לכתוב אותם. הייתה אהבה במבט ראשון. אז למדתי לצייר את האותיות המוזרות האלה כמו שהיום האחייניות שלי לומדות לכתוב מילים בסינית. כמוהן הרגשתי שהאותיות האלה הן העתיד. שנים רבות אחר כך הגעתי פעם ראשונה לארץ והתאהבתי שנית. הספר והמוסיקה של "הכבש השישה עשרה " (שהיום אני משמיעה לילדים שלי) וכל שיר של אריק אינשטיין שהכרתי הפכו לאולפן עברית. רק לפני חמש שנים עליתי והקמתי משפחה בכרמיאל והצלחתי ללמוד לימודיים אקדמיים בטכניון ולכתוב את השיר הראשון שלי בעברית. 
המאמן היה הלב שלי. הוא אמר לי מה מתאים ומה כדאי, איפה להשקיע ומאיפה לגייס כוחות. אם הייתי יודעת אז על הcoaching, התהליך היה הרבה יותר קצר ולא הייתי לבדי. 

לפעמים לא קל לקבל החלטה ולבצע את הצעדים הנדרשים לבד, כי בתוכנו קיימים כל מיני חסמים ואנחנו אפילו רגילים להרגיש שרוצים שינוי ולא יודעים בדיוק לאן. רגשות ומחשבות לא תמיד נוסעות יחד ולא נדיר למצא את עצמנו בצומת ובפרשת דרכים.

מה שמיוחד בcoaching שהוא מאפשר תהליכים כאלה לכל מי שרוצה ולא יודע איך: צריך מישהו ( מאמן מומחה) שמבין ושולט בכלים ושואף להוביל את המתאמן להצלחתו. אצלי חשוב מאד שהמתאמן יבין מה "עושה לו את זה", מה הוא אוהב לעשות או איך הוא אוהב להיות, להרגיש, להיראות ואיך זה בא לידי ביטוי בסיפור חייו. מי שמצליח להטמיע את העובדה שהאהבה הזאת היא מנוף לכל דבר ולומד להתייחס לזה בכבוד רב זוכה בפרס הגדול בחייו.

כדי להיות מאמן חייבים כמה תכונות ומיומנויות: הקשבה, אהבה, אמפתיה, תבונה ויכולת להבין ולהפעיל את האחר. 
וכך זה עובד. זה מיועד למי שמוכן לצלול בעבר שלו כדי לתפוס רגעים של אושר והצלחה. כך בונה המתאמן תמונה שלמה של סל המשאבים שברשותו כדי להיות מוכן לחשוב על העתיד שלו. מכאן הוא בוחר יעד, בונה תוכנית ונהנה (ולפעמים סובל, זו האמת) מליווי צמוד של בן אדם שרוצה להיות אתו במגרש החיים, לכוון לשער ולצעוק gooooool, כמו הארגנטיניים יודעים לעשות.

הוסף תגובה