תהליך בנקאי לקבלת המשכנתא נכתב ע"י פוגל- ייעוץ משכנתאות

תהליך בנקאי לקבלת המשכנתא נכתב ע"י פוגל- ייעוץ משכנתאות

קניית דירה הוא לרוב תהליך מורכב אשר משפיע על כל בני המשפחה.
על מנת שנוכל לתכנן את תהליך קבלת המשכנתא בצורה הנכונה ביותר, חשוב להבין מהו תהליך הבנקאי לקבלת המשכנתא.
על מנת שתוכלו להבין את תהליך העבודה מול הבנקים.
ריכזנו לכם את התהליך לחמישה שלבים פשוטים.

שלב א – תכנון העסקה

לא משנה אם אתם איש עסקים או שכיר, לפני כל עסקה חשוב לבצע תכנון מקיף, יש צורך להבין את יכולת ההחזר החודשי שלנו, ההוצאות הנלוות, ההוצאות שוטפות של משק הבית, וכד'. לאחר שתכננתם את העסקה תצטרכו לתכנן את מימון העסקה..

שלב ב – בקשת אישור עקרוני מהבנק

כל הכבוד, מצאתם נכס ואתם יודעים כמה תצטרכו לשלם עליו. עכשיו הגיע הזמן לפנות לגורם המממן, לפני שתוכלו לדבר עם בנקאי תצטרכו להוציא מסמך בשם "אישור עקרוני למשכנתא". זאת אומרת – אישור מהבנק כי הוא מוכן לממן לכם חלק מהעסקה וכך אתם יכולים לגשת לשלב ביצוע העסקה.

הערה – אישור עקרוני לא מהווה אישור סופי לקבלת המשכנתא, רק לאחר שלב אימות המסמכים תוכלו לקבל את האישור הסופי לקבלת המשכנתא.

להלן מפורטים מסמכים אשר התבקשו לתת הבנק לצורך אימות הפרטים שמסרתם –

  • תעודת זהות + ספח פתוח
  • שכיר – 3 תלושי שכר אחרונים.
  • עצמאי – שומת מס אחרונה / אישור רו"ח שנתיים. אחורה
  • תדפיסי עו"ש של 3 החודשים האחרונים.
  • דוח יתרת הלוואות קיימות .
  • חוזה רכישה של הנכס הרלוונטי.
  • נסח טאבו מלא ועדכני / אישור זכויות עדכני.
  • תעודת זכאות / בדיקת זכאות לסיוע מהמדינה.
  • במידת הצורך, יפנה אתכם הבנק לשמאי המאושר ע"י הבנק..

שלב ג – בחירת בנק

לאחר שהחלטתם על סכום המשכנתא, תצטרכו לבחור את הבנק שיממן את העסקה, אם תעשו סקירת שוק בצורה נכונה, תוכלו לשים לב כי לכל בנק יש תנאים משלו, ריביות שונות, בקיצור "ארגז כלים" קצת שונה. המטרה הסופית היא למצוא בנק אשר יתן לכם את המשכנתא בתנאים הכי אטרקטיביים. 

חשוב לדעת כי לכל בנק יש המומחיות שלו, ולכן לא כל הבנקים מתאימים לכל סוגי הלקוחות.

שלב ד – ביטוחים ורישומים

ביטוחים –

  • ביטוח חיים – הוא ביטוח אשר משלם סכום קבוע מראש למוטבים/בני הזוג, במקרה של פטירה בטרם עת חלילה. במקרה של פטירה הביטוח ישלם לבנק את יתרת המשכנתא.
  • ביטוח נכס – ביטוח נכס מהווה "חגורת הצלה" לבנק במקרה של נזק משמעותי לנכס עקב שטפונות, התמוטטות הבניין וכד'.

רישומים וחתימות –

  • רישום בטאבו / מינהל מקרקעי ישראל – רישום הערת אזהרה לטובת הבנק.
  • רישום משכון ברשם המשכונות.
  • חתימה של המוכרים ועורך הדין שלהם.

קבלת הכסף

לאחר שהגשתם את הבקשה בבנק, הוא יעבור על כל המסמכים, במידה והכל תקין, הבנק יאשר לכם את המשכנתא ויעביר את הכספים לחשבון המוכר.

חשוב לציין כספי המשכנתא הם כספי התשלום האחרונים בעת תהליך הרכישה, והתשלום יתבצע אך ורק לחשבון העו"ש או חשבון המשכנתא של המוכרים.

מקווים שנהניתם מהקריאה,

פוגל ייעוץ משכנתאות.

הוסף תגובה