תיקון מק – איך לבחור מעבדה לתיקון?

תיקון מק – איך לבחור מעבדה לתיקון?

מחשבי אפל – מוצר מאוד מיוחד ויקר בשירות תיקונים שוטף. אז איך בכל מקרה לבחור מקום אמין ,מקצועי ועם מחירים סריבים.
קודם כל צריך להבין מה האופי של תקלה ואיך ניתן לתקן אותה במינימום הוצאות מבלי לפגוע באיכות התיקון. כאן אני אספר לכם מה עליכם לעשות כדי שהתיקון מק לא תהיה חוויה לא נעימה.
בראשונה צריך להבין האם תקלה היא תקלת חומרה או תוכנה, זה אתן לכם כיוון איך להתקדם בחיפוש מעבדת אפל או טכנאי מק המתאים לכם.

תקלות תוכנה ופתרונם:

 נתחיל בתקלות פשוטות שלא דורשות ידע רחב בתחום אלקרוניקה ותיקון מחשבים ברמת רכיב. זה יכולים להיות תקלות מערכת הפעלה, מערכת קבצים פגומים,
כל מיני תוכנות ווירוסיות למיניהם וכל דבר שאפשר לתקן על ידי תיקון תוכנתי ללא צורך בפירוק מחשב. תיקונים מסוג זה יכול לבצע כל טכנאי מק לפעמים אפילו ניתן לפתור את התקלות משליטה מרחוק, אבל זה מאוד תלוי באופי התקלה. תקלות תוכנה שדורשות מחיקה ופירמוט של דיסק קשיח לא תתאפשר לשליטה מרחוק.
טכנאי המטפל צריך להיות בגישה ישירה למחשב ומצוייד בתוכנות התקנה הדרושים. כמו כן טכנאי מק יכול לסייע התכנות רבות לתוכנות עיצוב גראפי, עריכת אואדיא וכוי. חשוב להבין ברגע שהתקלה חומרתית ודורשת פירוק של מחשב, צריך לגשת למעבדת אפל המתמחה בתיקונים. אם המק שלכם יקר לכם וחשוב לתקן אותו מהר ומקצועי אין כאן פשרות, צריך לגשת למעבדה!!!

תקלות חומרה:

תקלות חומרה –  גם צריך לחלק לשני קטגוריות, תיקון על ידי החלפת חלקים שלמים ותיקון  אלקטרוני ברמת רכיב.
נתחיל בתיקונים על ידי החלפת חלקים. כמו שרשמתי לפני, בתקלות חומרה צריך לגשת למעבדה. חשוב ביותר להבין מה הוא חלק שהוחלף במסגרת תיקון וכמה אתם מקבלים אלב אחריות. אני בהחלט ממליץ שתעשו סקר שוק אבל בבחירה שלכם אל תסתכלו רק על המחיר. יש עוד פרמטרים חשובים חוץ ממחיר: תקופת האחריות, מקור החלק האם הוא מקורי או חליפי, זמינות מוצר במלאי וזמינות מעבדה לטיפול מהיר ביותר.

חלקים המתקלקלים ביותר במקים:

1. סוללה לא תקינה (החלפת סוללה)
2. מטען לא תקין (החלפת מטען)
3. מסך שבור או לא תקין (החלפת מסך)
4. מקלדת לא תקינה (הלפת מקלדת)
5. מאוורר לא תקין או מרעיש (החלפת מאוורר)

תקלות חומרה ברמת רכיב:

תקלות חומרה שדורשות תיקון ברמת רכיב זה בדרך כלל תקלות הכי קשות ומסובחים לתיקון. כאן צריך ממש הרבה ידע באלקטרוניקה ובתיקון מק בפרט!
ממש לא כל טכנאי ידע לבצע תיקון כראוי, בגלל זה חשוב לבחור מקום לתיקון מק שלכם בקפדנות רבה. אחרת טכנאי מק לא מנוסה בתיקונים אלקטרוניים בלי כוונה יכול לגרום לנזק נוסף או בכלל להפוך את התיקון ללא ניתן. 

כמה דוגמאות לתקלות בלוח אם שניתן לתקן ברמת רכיב:

1. תיקון קורוזייה ושיקום מעגלים אחרי נוזלים (אגב מאוד מומלץ לטפל כמה שיותר מהר מכיוון ש קורוזיה מתפשטת מהר ואוכל מעגלים אלקטרוניים)
2. תיקון קצרים שונים בלוח אם יכולים להיות כתוצאה מהפסקות חשמאי ואליות מטח. (ספקי כוח ומטענים לא מקוריים יכולים גם לגרום לתקלות מסוג זה)
​​​​​​​3. תיקון כרטיס מסך על ידי החלפת צ'יפ גרפי (תקלה מאוד ידוע אצל מעצבי גרפיקה מכיוון שמאוד מעמיסים על כרטיס מסך בעריכות ורינדורים גראפיים)
4. קונקטורים שבורים (קונקטור USB, קונקטור TYPE C, קונקטור HDMI, קונקטור Thunderbolt וכוי. כל זה קורה בגלל שימוש לא זהיר, ודורש החלפה       
בהלחמה עם ציוד  הלחמה מיוחד)

אפשר להמשיך את הרשימה עד אין סוף של תקלות אבל אין טעם היקר להעביר מסר. תשמרו על מחשבים, תשתמשו זהיר ועם בכל זאת תצטרכו תיקון תידעו לבחות במעבדה מקצועית בתחום תיקון מק. אנחנו במעבדת תיקונים למחשבי אפל – אגס נגוס מתמחים בכל סוגי התיקונים ופוטרים כל סוגי התקלות.אם תחליטו לבחור בנו אתם מייד תתחילו להיות חלק מהקבוצה של לקוחות מרוצים. נשמח לראותכם ולתת שירות הטוב ביותר איך שאנחנו יודעים.
P.S דעו לכם, מחשב שלכם בידיים טובות ואצל אנשים שאוהבים את המחשבי אפל!

הוסף תגובה