איך מתבצע תהליך פינוי אשפה?

איך מתבצע תהליך פינוי אשפה?

תהליך פינוי אשפה מתבצע על ידי איסוף של האשפה באמצעות מכולות, דחיסה שלהן לצמצום והוזלת עלויות ושינוע לאתרי הטמנה מורשים המפוזרים ברחבי הארץ. כדי להשלים את התהליך בצורה מלאה ומקצועית, משתמשים בצי משאיות ורכבים מגוון ומפעילים מערכות מתקדמות. רוצים לדעת עוד? הנה המדריך המלא לנושא

משקי בית, בתי עסק, מפעלים ומוסדות ציבור מייצרים כמויות אדירות של פסולת. על מנת למנוע זיהום סביבתי וכדי לאפשר בחלק מהמקרים שימוש חוזר בפסולת או בחלקים מתוכה, יש צורך לתאם שירותי פינוי אשפה מסודרים. שירותים אלו מבוססים על פינוי מכולות אשפה בפריסה ארצית רחבה והם מבוצעים על ידי חברה מקצועית שעומדת בתקן. בשביל לקבוע איזו חברה יכולה להציב מכולת אשפה ולפנות אותה על פי החוק ואיזה לא, מבצעים פיקוח באחריות המשרד להגנת הסביבה.

הטעות הנפוצה מייחסת חשיבות רק לאופן או למיקום של מכולה לפינוי אשפה. למרות החשיבות של הנושא הזה, יש עוד אלמנטים המשפיעים על התהליך של פינוי אשפה ובהם:

3 אלמנטים המשפיעים על תהליך פינוי אשפה 

  1. בחירת אתרי פינוי מתאימים – פינוי מכולות אשפה חייב להתבצע לאתרי פינוי מתאימים. אתרי פינוי פסולת נמצאים בכל רחבי הארץ, תחת פיקוח של המשרד להגנת הסביבה ובעלויות מסובסדות. עם זאת, יש הבדלים בין המיקום של האתרים וגם בין סוג הפסולת שאותה כל אחד מהם מסוגל להכיל.
  2. שימוש בצי רכב מגוון – אי אפשר להשלים את התהליך של פינוי מכולות אשפה בלי להחזיק צי רכב מגוון. הצי כולל משאיות שמאפשרות פינוי אשפה ביתית ופינוי פסולת יבשה לרשויות, עיריות ומועצות מקומיות ובמידת הצורך גם דחסניות לצמצום כמויות האשפה והוזלת עלויות הפינוי עבור בתי עסק ומפעלים מהסקטור הפרטי.
  3. מערכות שטיפה, היפוך, ניהול, בקרה ועוד – תהליך פינוי אשפה מתבצע תוך שימוש בסוגים שונים ורבים של מערכות. כך למשל מערכת שטיפה בלחץ מאפשרת לשמור על ניקיון המשאיות ועל ההיגיינה, בעוד מערכת הידראולית ייעודית עוזרת להפוך מכלי אצירה. התפקיד של מערכת מצלמות הוא לאפשר נסיעה בטוחה ומערכת איתור מאפשרת ניהול ובקרה של כל רכב פינוי פסולת בזמן אמת. 

מה אפשר לעשות על מנת להקל על תהליך פינוי אשפה?

פינוי מכולות אשפה מתבצע באחריות העירייה המקומית עבור השטח הציבורי. לעומת זאת, במפעלים ובתי עסק פרטיים האחריות על הצבת מכולת אשפה ולאחר מכן פינוי שלה מוטלת על מי שמוגדרים בתור בעלי הרישיון להפעלת העסק. בכל אחד מהמקרים האלה, גם אנחנו בתור צרכני הקצה והציבור הרחב יכולים לסייע להקל על תהליך הפינוי ואיסוף הפסולת.

ראשית, יש לבדוק בשכונת המגורים לדוגמא מתי מבוצע הפינוי ולתאם אותו מול תחנות העבודה. שנית, צריך להניח את הערמה במקום מסודר שמוכר על ידי העירייה. לשם השוואה, הוצאת ערמות חריגות דורשת לעיתים יצירת קשר עם תחנת העבודה המקומית בכל רשות מוניציפאלית.

איך בוחרים חברה שתבצע פינוי אשפה?

העניין הוא שרוב האנשים הפרטיים לא פוגשים את הצורך בבחירת חברה לפינוי אשפה, כי האחריות היא כאמור של העירייה. אבל אם רוצים לבצע שיפוץ או מקימים עסק שמייצר פסולת, אין ברירה אלא ליצור קשר עם חברה מקצועית שיכולה לקחת על עצמה את האחריות.

הדרך לבחור חברה שתבצע פינוי אשפה בתהליך יעיל ומקצועי היא לקבל המלצות, להסתכל על מספר שנות הניסיון ולבצע השוואת מחירים. אם המחיר הוגן ויודעים מראש כיצד בדיוק עומד להתבצע התהליך ומה הוא כולל, סביר להניח שהשירות של החברה יהיה לשביעות הרצון של כל הלקוחות.

הוסף תגובה