הוזלת עלויות לעסקים בעזרת צמצום פסולת

הוזלת עלויות לעסקים בעזרת צמצום פסולת

כל עסק שמייצר פסולת מחויב על פי החוק לדאוג לפינוי מסודר שלו לאתרים מורשים המפוזרים ברחבי הארץ. עם זאת, איסוף ושינוע הפסולת עולים כסף – שאותו ניתן להוזיל באמצעות דחסניות אשפה ייעודיות. איך עושים את זה ומה היתרונות? הנה כל התשובות

הטיפול הפסולת מייצג כיום את אחת המשימות הקשות ביותר עבור כל סוג עסק בישראל ובמדינות מערביות נוספות ברחבי העולם. קודם כל, החוק מחייב איסוף של הפסולת בצורה מסודרת לצורך מניעת מצב של זיהום סביבתי או סיכון לעוברי אורח, עובדים וכן הלאה. 

שנית, יש צורך לא רק לאסוף את הפסולת אלא גם לדאוג לפינוי שלה לאתרים מורשים. אתרי פינוי פסולת המאושרים על ידי המשרד להגנת הסביבה מפוזרים בכל רחבי הארץ ובעלי עסקים צריכים להתנהל מול חברה שמתמחה בפינוי כדי לדאוג שהאשפה תגיע לשם. מטבע הדברים, החברה שאחראית על פינוי הפסולת גם גובה מחיר לפי כמות האשפה והתכולה.

מה היתרונות של דחסניות אשפה לצמצום פסולת?

דחסניות אשפה לצמצום פסולת מאפשרות להוזיל עלויות. באמצעות דחסן אשפה ניתן לדאוג שבכל מכולה תהיה כמות גדולה יותר של אשפה, מה שיאפשר לעסק לחסוך בהוצאות. בגלל שבדרך כלל משלמים על פינוי פסולת לפי מכולות, עדיף לדחוס לתוכן כמה שיותר. בשביל שהדחיסה תהיה אפקטיבית, משתמשים רק בדגמים נכונים ויעילים של דחסנית אשפה איכותית.

במילים אחרות, המטרה של דחסניות אשפה היא צמצום פסולת. הצמצום בא לידי ביטוי בחיסכון בהוצאות עבור בעלי עסקים, בהתנהלות פשוטה יותר מבחינת האופן שבו משנעים את המכולה ומעבירים אותה ממקום למקום ובכל הנוגע לשמירה על מסגרת התקציב. אם בעלי עסקים רוצים גם לחסוך בהוצאות וגם ליהנות מהיתרונות של פינוי פסולת, מה שעליהם לעשות הוא לבחור נכון דחסניות אשפה.

איך בוחרים דחסניות אשפה לצמצום פסולת?

הוזלת עלויות בעזרת דחסניות אשפה לצמצום פסולת היא חלק מתהליך התייעלות רחב יותר. את תהליך ההתייעלות גם לא חייבים לבצע לבד אלא בליווי בעלי מקצוע, כאשר המטרה היא בכל מקרה לרכז את כל ההתנהלות מול אותו גורם. מבחינת בעלי עסקים, התנהלות מול אותו גורם תורמת לבדיקת המצב הרגולטורי ולמניעת סנקציות והוצאות מיותרות.

מבחינה טכנית, קיימים כמה שיקולים שחוזרים על עצמם ואפשר להתייחס אליהם מבחינת האופן שבו בוחרים דחסניות אשפה:

  1. תכולה ומפרט – גם לדחסניות אשפה יש מפרט טכני ותכולה מסוימת. אם רוצים להתאים את האופי הדחסנית לצרכים של בית העסק ולכמות האשפה שהוא מייצר, צריך לבדוק מראש מה התכולה ומה המפרט הטכני המלא. מידע זה ניתן לקבל מיצרני מכולות ודחסניות או באתרי האינטרנט.
  2. סוג הדחיסה – יש דרכים שונות לבצע דחיסה של האשפה אל תוך המכולה. את היקף וסוג הדחיסה כדאי גם כן לבדוק מראש, על מנת לוודא התאמה בין האופן שבו המכולה מרכזת את האשפה לבין כמות הפסולת המשוערת.
  3. סוג הפסולת – לא כל דחסנית שמתאימה לפסולת אורגנית תתאים לפסולת רפואית. יש כמובן גם עוד סוגי פסולת, לכן הדבר החשוב הוא להתאים את הדחסנית הנכונה לפי המפרט והמלצות בעלי המקצוע.

לסיכום, הוזלת עלויות בעזרת דחסניות אשפה לצמצום פסולת היא אופציה שמנוצלת כיום היטב על ידי שורה ארוכה של בעלי עסקים ומפעלים ברחבי הארץ. אם רוצים לחסוך בהוצאות ועדיין לעמוד בהנחיות המשרד להגנת הסביבה, כדאי לעשות זאת עם דחסניות ובתיאום מול חברות שמתמחות בכך.

הוסף תגובה