אלטרנטיבות בריאות יותר לפנקייקים האהובים עלינו

אלטרנטיבות בריאות יותר לפנקייקים האהובים עלינו

פנקייקים הם מאכל אהוב במיוחד ובפרט כארוחת בוקר, אך במתכונים המסורתיים אתם יכולים למצוא לא פעם רכיבים פחות מזינים כמו קמח לבן, שמן מזוכך וסוכר. לשמחתנו הרבה, יש לא מעט דרכים שבהן ניתן להכין פנקייקים בריאים מבלי להקריב את טעמם. לפניכם כמה מתכונים מזינים וטעימים במיוחד כתחליפים מצוינים לפנקייקים המסורתיים.

פנקייקים מדגנים מלאים

פנקייק מדגנים מלאים ניתן להכין עם קמח מלא, קמח כוסמין או קמח שיבולת שועל ואף ניתן להוסיף אליהם קמח שקדים שיעניק את הטעם הנהדר הזה לפנקייק עצמו. במקום שמן מזוכך תוכלו להשתמש בשמן זית או שמן קוקוס ואת הסוכר תוכלו להחליף בדבש או סירופ מייפל. שאר הרכיבים יכולים להישאר זהים ואתם יכולים ליהנות מפנקייק איכותי ומזין במיוחד!

פנקייקים של בננות ושיבולת שועל

שילוב של מספר בננות נימוחות בבלילת הפנקייק הוא תמיד רעיון טוב. בפרט אם אתם חובבים של טעמי הבננה. גם כאן נמליץ כי תשתמשו בקמח של שיבולת שועל ותשדרגו את טעמי הבלילה על ידי הוספת קינמון ותמצית וניל. ביחד עם שאר הרכיבים יצא לכם פנקייק אגדה!

פנקייקים מקמח שקדים

קמח שקדים הוא מרכיב שנהוג להוסיף רבות באפייה, טעם השקדים העדין והענוג משדרג מאפים רבים ומעניק מטעמי השקדים העמוקים שלו ברכות נעימה וטעימה כאחד. יחד עם זאת, קמח שקדים אינו יכול להחזיק לבדו כבלילה לפנקייק ולכן מומלץ לשלבו ביחד עם קמח טפיוקה. כדי להעשיר את טעמי השקדים נמליץ לכם להוסיף לפנקייק גם חלב שקדים, מעט תמצית וניל וסירופ מייפל מתקתק.

פנקייקים עם יוגורט יווני

אומרים שהפנקייקים הטעימים ביותר הם אלו שמכינים עם ריוויון, אך אם בדיוק הוא אזל לכם או אתם מעדיפים להתנסות בגרסה חדשה של פנקייק, נמליץ לכם לשלב אותו עם יוגורט יווני. את היוגורט תוכלו להוסיף לקמח מלא, חלב, דבש ומעט תמצית וניל וליהנות מפנקייק אוורירי במיוחד.

פנקייקים מבטטות

מי שאוהב את טעמן המתקתק של הבטטות, בטוח ייהנה מפנקייק מלבב בגוון כתמתם. את הפנקייקים האלו יש להכין מפירה בטטה שהוא כבר בושל מראש, אליו להוסיף קמח מלא שיבולת שועל, מעט קינמון, חלב, וצימוקים להמתקה.

פנקייקים מקינואה

קינואה נחשבת לאחד "הדגנים" הנפוצים וטעימים ביותר שיש. היא משמשת כמקור מזון חשוב כבר אלפי שנים. היא בעלת ערך תזונתי גבוה בשל כמות החלבון שהיא מכילה לצד שאר הרכיבים התזונתיים העשירים שלה כמו ברזל, זרחן, מגנזיום וסיבית תזונתיים והיא אינה מכילה גלוטן כלל כך שהיא מושלמת גם עבור צליאקים. הפנקייק הנהדר הזה אשר ניתן להכינו מהקינואה כולל אותה בגרסתה המבושלת והמרוככת, משולבת עם קמח כוסמין, שמן זית ויוגורט. ביחד יצא לכם פנקייק חלומי שניתן לשדרג אליו תוספות מלוחות.

טיפים מצוינים להכנת פנקייקים בריאים

כדי להכין ולאכול פנקייקים בריאים צריך קצת יותר מאשר רק לשנות את המרכיבים עצמם. לצד הפנקייקים מומלץ להוסיף פירות טריים ומזינים ומי שאוהב יכול להוסיף אותם לבלילה עצמה. כך לדוגמה תוכלו ליהנות מפנקייקים עם אוכמניות, בננות, רסק תפוחי עץ או צימוקים להוספת מתיקות.

גם שימוש באגוזים, זרעים, יוגורט וסירופ מייפל אורגני עדיפים בעשרות מונים על פני הסירופים המתועשים ועל שימוש בשמן מזוכך.

הקפידו להפחית את הסוכר ואת השימוש בממתיקים מלאכותיים והעדיפו להשתמש בפירות ובמתיקות הטבעית שלהם.

לסיכום, ניתן בהחלט להמשיך וליהנות מפנקייקים בבוקר אך יש לעשות זאת באופן בריא יותר תוך שילוב במרכיבים מזינים, מלאי סיבים תזונתיים, ממתיקים טבעיים ועוד.

הוסף תגובה