אגו גדול – אדם קטן / ככל שהאגו שלנו גדול יותר – כך אנו אנשים קטנים וחלשים יותר

אגו הוא פחד הנובע מבדידות וסגירות

 

ככל שאנו בעלי אגו גדול – כך אנחנו הופכים לאנשים קטנים, פחדנים, קטנוניים ובינוניים. אנשים בעלי אגו נפוח וגדול הם אנשים שעסוקים בהאדרה עצמית, בצדקנות, בהתחסדות ובשקרנות כרונית. הם משקרים לעצמם בכך שהם מנסים למראית עין להפוך את עצמם למשהו נשגב, מושלם, לא אנושי – בעוד שהאמת שלהם היא בדיוק הפוכה.

 

זכרו, אגו נובע משנאה עצמית, מבדידות ומסגירות – לעולם לא מקבלה עצמית ואהבת אדם. מי שעסוק כל הזמן בתדמית שלו, באיך שהוא נראה, במה שחושבים עליו, בחוסר פרגון לאחרים, בהשוואה עם האחרים, בפחד מהאחרים, בתאווה לנצח את האחרים ולהראות לכולם מי הכי טוב ומי הכי צודק תמיד – מזין את האגו שלו ואת הדימוי העצמי החיצוני שלו על חשבון העוצמה והטבעיות שלו. בדיוק כך אנשים מחמיצים את עצמם ואת החיים היפים שהיו יכולים להיות להם.

עוצמה נובעת מאגו קטן, רצון טוב ופתיחות גדולה לאחרים

 

עוצמה ומנהיגות נובעים דווקא מאגו קטן, מרצון טוב, מפתיחות גדולה לאחרים ומסקרנות אדירה לצמוח וללמוד. אינכם זקוקים לאגו גדול – משום שהוא רק יפריע לכם לצמוח באמת. מי שיש לו אגו גדול – לא מסוגל להתפתח וללמוד כמעט דבר. מי שיש לו אגו גדול  – לא מסוגל כמעט להקשיב ולשמוע. מי שיש לו אגו גדול – הוא בודד מאוד בחייו כי הוא אינו מרשה לאף אחד להיכנס פנימה לתוכו.

 

העוצמה האמיתית נובעת דווקא מאגו קטן אבל מלב גדול. היא נובעת מהיכולת שלכם לספוג וללמוד מאחרים כל הזמן עוד ועוד. היא נובעת מהיכולת שלכם לשתף, לחלוק, לפרגן, לרצות שיהיה טוב לאחרים ולכם, וכך להפוך לכוח אחד גדול. סוד ההצלחה בחיים הוא זה: מי שלומד להיות שחקן קבוצתי במקום לנסות לנצח את כול העולם לבדו – תמיד יגיע לאושר, להצלחה, לסיפוק ולשלמות ללא מאמץ ועם הרבה הנאה.

כיצד לוותר על האגו?

 

האגו רק יכשיל אתכם בחיים. הוא יקשה על חייכם. הוא יעכב את צמיחתכם. הוא ירחיק מכם אנשים. הוא ייקח מכם את האמת הפשוטה שלכם. הוא יסבך אתכם בפוליטיקה פנימית. הוא יגרום לכם לבצע החלטות שגויות. הוא ידחוף אתכם להשיג מטרות מזויפות. הוא יבודד אתכם מאנשים ויהפוך אתכם לאנשים עצובים ומיואשים מבפנים – למרות שתעשו כל ניסיון להסתיר זאת כלפי חוץ. זכרו, הדרך להשיל מעליכם את האגו מתחילה בפרגון לאחרים ובהבנה שכולנו מחוברים אחד לשני. היא קשורה קשר הדוק בקבלה עצמית, בקבלת האמת וביכולת להודות במי שאתם באמת ולהרפות.

 

ברגע שהתדמית שלכם לא תהיה חשובה לכם כמו שההרגשה הטובה תהיה חשובה לכם – סימן שהאגו שלכם נפל. ביום שבו השמחה והחיוביות בחיים תהיה חשובה לכם יותר מהניצחון על אנשים או הצורך שלכם להיות תמיד צודקים – סימן שהאגו שלכם נפל. ביום שבו תלמדו להודות בטעויות שלכם, לומר סליחה ולבקש עזרה מאחרים – סימן שהאגו שלכם נפל. ביום שבו תודו שאתם לא יודעים הרבה דברים וזה לא ילחיץ אתכם לומר "אין לי מושג" – סימן שהאגו שלכם נפל. ביום שתקבלו את העובדה הפשוטה שאתם אלה ששוגים כל הזמן ולא תאשימו אחרים בטעויות שלכם – סימן שהאגו שלכם נפל. ביום שלא תפחדו לשגות ולטעות ותהיו מספיק חרוצים כדי להפיק לקחים מהטעויות שלכם – סימן שהאגו שלכם נפל. ביום שתרשו לעצמכם להוריד פרופיל, להפסיק כל הזמן למשוך אליכם את כל תשומת הלב, לשמור על השקט והצניעות ויותר לעשות במקום לדבר – סימן שהאגו שלכם נפל.

וטיפ לסיום: אם תורידו את האגו – תגלו כמה החיים הם יפים, קלים, רכים ופשוטים. האגו הוא המכשול היחיד שלכם לאושר.

הוסף תגובה