אורי הרפז הוירטואוז המקסים

 

אורי הרפז חבר בצמד הפרברים יחד עם יוסי חורי.יליד קיבוץ מרחביה גיטריסט, מלחין ומעבד, שעושה גם את רוב העיבודים ששר הצמד. הרפז הפך להיות אחד מצמד "הפרברים" לאחר שב–1977 החליף את חבר הצמד ניסים מנחם שהחליט לעלות על דרך החזרה בתשובה. הרפז הוא יוצא להקת פיקוד דרום וצוות ההווי של הצנחנים ושימש לאחר שחרורו כמלווהו של "נגן הנשמה" נגן הקלרינט גיורא פיידמן. האלבום הראשון של הצמד בגילגולו החדש היה, "החולמים אחר השמש" שיצא ב- 1978 וכלל שירים מחודשים כמו "טיול לילי" וכן שירים חדשים.

הרפז בעת ביצוע שירי הצמד מנגן בגיטרה את העיטורים המתלווים לנושא השיר, וכן מבצע את את הפתיח שהוא בדרך כלל מחבר בעצמו ומתמזג יפה בשיר,והופך להיות חלק ממנו.

הוא נחשב כנגן גיטרה ברמה גבוהה ולעתים בעת הופעות הצמד הוא מבצע קטע ספרדי וירטואוזי כשחברו יוסי חורי מלווה אותו באקורדים. מפליא לנגן מיוחד על גיטרה קטנה (גיטרה 3/4).

נגינתו מצטיינת לא רק ביכולת טכנית מעולה אלא גם באיכות הצלילים שהוא מפיק ממיתרי הגיטרה,וכן ברגש הרב המהווה מרכיב בנגינתו. זכור ליווי שלו לשיר "אני גיטרה" ,שיר שכתבה נעמי שמר לזמר בני אמדורסקי ואשר בוצע לראשונה בתכנית המחווה לאמדורסקי במסגרת הערוץ הראשון.בלווי זה באו למרכיבים כל האכויות של נגינת הרפז מה עוד שהמעמד עוד הוסיף הרבה להתרגשות הכללית,מה עוד שהשיר נשמע בתוכנו ועל רקע כל הסיטואציה כשיר פרידה.

הלחין לזמרת דורית ראובני את השיר "בית בקצה הקשת", שבוצע על ידה באותה ב-1993בתחרות קדם האירוויזיון, שיר שהופיע מאוחר יותר באלבומה שיצא באותה שנה.

המוזיקאי תמיר הרפז, הינו אחיו של אורי הרפז.

הוסף תגובה