אילנה רובינא ילידת חג האילנות

אילנה רובינא, זמרת נולדה בט"ו בשבט 1934 (ומכאן שמה,בהקשר לחג האילנות), והיא ביתם של חנה רובינא והמשורר יפה התואר אלכסנדר פן. אמה שהביאה אותה לעולם בגיל מבוגר (היתה למעלה מ-40) היתה נוהגת להביאה להצגות ב"הבימה" בהן השתתפה.

במחזה "היהודי הנצחי" חנה רובינא שיחקה את תפקיד האם המקוננת ובין היתר השמיעה את הזעקה "איפה הילד?".לפי עדות של נוכחים בהצגה תגובתה של אילנה שהיתה בת 4 וישבה באולם היתה : "אמא אבל אני פה!" (ספור שמופיע בקובץ של שלמה בר שביט "כל האולם במה"}. מאחר ואמה שהביאה אותה לעולם כשהקדימה את זמנה בהבאת ילד מחוץ לנישואים, בשברה מוסכמות התקופה, לא יכלה לטפל בה, היא נשלחה לקבוץ גבע במעמד של "ילדת חוץ". כשבגרה התחתנה בחו"ל וכשנישואיה לא צלחו, היא חזרה ארצה ישר לתוכניתה של להקת "בצל ירוק", שם הכירה את אורי זוהר איתו התחתנה, ונפרדה ממנו אחרי פרק זמן קצר אך קשריהם האמנותיים נמשכו. זה התבטא בין היתר בהקלטה ברדיו של הפזמון "החופש בבית ההבראה", ובעקבות ההצלחה של השיר הוא התגלגל לקליפ "היסטרי" שבין היתר מופיע בו שמואל רודנסקי שנזכר בפזמון כבדרן שהופיע באותו בית הבראה("רודנסקי שיחק שם לא רע…"). אילנה רובינא הפכה להיות זמרת פופולארית, בביצועים של שירים שמתאימים לאישיותה ולקולה, כגון "שיר הפילפל" ו"בקשתי אש". מנשואיה השלישיים נולדה לה בת בעת ששהתה בצרפת. בשנת 1970 התקיים פסטיבל הזמר החסידי השני והיא בדיוק שבה ארצה וזכתה במקום הראשון בפסטיבל עם השיר "יברכך" שאת לחנו כתב דוד וינקרנץ.

בפסטיבל הזמר ב- 1972 ביצעה את שירה של תרצה אתר לחן של סשה ארגוב, "בלדה על נערי שגדל", ובמהלכו נודע לה על מותו של אביה אלכסנדר פן. היא הספיקה להופיעה לפני לוחמים במלחמת יום הכיפורים, במסגרת צוות הווי שכלל עוד אמנים ידועים ולאחר המלחמה מיעטה להשתתף במופעים והקלטות עד שפרשה לחלוטין מעולם הבידור.

הוסף תגובה