איך לבחור את ההשקעה הראשונה שלך

איך לבחור את ההשקעה הראשונה שלך

למה חשוב להשקיע

השקעה היא חשיבה על העתיד, חשיבה קדימה. העולם נמצא בתהליך התפתחות כל הזמן, יותר אנשים נולדים, כלכלות מתפתחות והעולם כולו צורך יותר ויותר שירותים.
המשמעות היא שהצריכה גדלה ולכן קיימת אינפלציה, שווי הכסף שלנו נמצא כל הזמן בירידה. אפשר לראות בנקל כאשר בוחנים את מחיר הסחורות הבסיסיות ביותר היום ולפני 10, 20 ו-30 שנה. לכן, אם נהיה עסוקים כל הזמן בשגרת החיים הרגילה שלנו ולא נפעל ליצירת מקורות הכנסה עתידיים מתוך הסתכלות קדימה לטווח הזמן הארוך יותר, יהיה לנו קשה מאוד להתפתח ולהגיע לשקט ורוגע פיננסי.
אז בשלב ראשון אנחנו מבינים שהשקעה היא הדרך שלנו להבטיח עתיד טוב יותר, השלב הבא צריך להיות מציאת ההשקעה שמתאימה לנו.

תחומי ההשקעות המובילים

קיימות אינסוף אפשרויות ושיטות להשקעות פיננסיות, אם זאת, נהוג לחלק את עולם ההשקעות למספר תחומים עיקריים:

השקעות בשוק ההון

מסחר במניות ומכשירים פיננסים אחרים בבורסה, בישראל או בכל מדינה אחרת.

השקעות נדל"ן

השקעה בנדל"ן לצורך יצירת מקור הכנסה שוטף או בכדי להרוויח מעליית שווי הנכס. יש השקעות נדל"ן למגורים ויש נדל"ן מסחרי, אפשר להשקיע בישראל ואפשר להשקיע בארצות-הברית, באירופה ולמעשה בכל מקום בעולם.

השקעות אלטרנטיביות

השקעה באפיקי השקעה שאינם קשורים שוק ההון (למרות שגם נדל"ן אינו קשור לשוק ההון, לרוב, נהוג להפריד בין השקעות אלטרנטיביות להשקעות נדל"ן), כגון: מטבעות קריפטו, סחורות, קרנות הון סיכון ועוד.

איך יודעים מה מתאים לנו?

כפי שהבנו, יש הרבה אפשרויות להשקעות וקשה לדעת מאיפה להתחיל. הדבר החשוב ביותר לזכור הוא שההשקעות הטובות ביותר הן אלו שתואמות את היכולת שלנו להתמודד עם רמת הסיכון, היעדים שהגדרנו לעצמנו ומשך הזמן שנרצה להשקיע (בין אם זה מספר חודשים או מספר שנים או אף יותר מכך). חשוב מאוד להשקיע זמן במחקר ולימוד תחום ההשקעה שבו נרצה להשקיע, כדאי מאוד לקרוא מאמרים בנושא, לגלוש לאתרים שעוסקים בעולם ההשקעות, לשאול אנשים שעוסקים בתחום, להיכנס לפורומים וקבוצות רלוונטיות ברשתות החברתיות וכל מקור מידע אמין אחר שיוכל לסייע לנו.

אם אנחנו רק נכנסים לעולם ההשקעות אז מומלץ להתחיל בהשקעות סולידיות, ברמת סיכון נמוכה ובעלות נמוכה, כגון: קרנות אינדקס או תעודות סל (מכיוון שיש להן סיכונים ועמלות נמוכות יותר מאשר סוגים אחרים של השקעות). בהמשך אפשר להתמקד בהשקעה במניות ספציפיות, השקעה במניות של חברות שמייצרות ערך למשקיעים. חשוב גם לזכור כי השקעה במניות היא השקעה לטווח ארוך, קיימות שיטות מסחר לטווח קצר, אך רוב המומחים מסכימים כי ההשקעה במניות היא השקעה לזמן ארוך של מספר שנים לפחות. יש לקחת זאת בחשבון כאשר אנו מתכננים להיכנס להשקעות במניות.

סיכום

בכדי להבטיח לנו ולילדנו עתיד בטוח וטוב יותר עלינו להשקיע. יש המון אפשרויות השקעה וחשוב לפני שנכנסים להשקעה לעשות מחקר וללמוד היטב את התחום ולהתייעץ עם מומחים. עלינו להבין מה רמת הסיכון שמתאימה לנו, מהו פרק הזמן שבו נרצה להשקיע ומהו סכום הכסף שנוכל להכניס להשקעה. לאחר שעשינו כל זאת, נוכל להתחיל להשקיע וגם כמובן להרוויח את עתידנו.

בהצלחה!