מהו אשראי לעסקים קטנים ומדוע חשוב?

מהו אשראי לעסקים קטנים ומדוע חשוב?

מהו אשראי לעסקים קטנים ומדוע חשוב?

בניית אשראי עסקי היא חלק חשוב בגידול החברה כמקצוען עצמאי. אפילו אם אתה  מגבש  את דרכך בשלבים המוקדמים של העסק העצמאי שלך – או שיש לך כספים ממשקיעים לעבוד איתם – בשלב מסוים בחיי העסק שלך, ישלם לך לבנות דירוג אשראי עסקי חיובי.

ציון אשראי עסקי טוב יכול לאפשר לך לרכוש מימון ביתר קלות, להגדיל את ערך החברה שלך ולהגן על האשראי האישי שלך. להלן מה שאתה צריך לדעת על אשראי עסקי כאיש מקצוע עצמאי.

מהו אשראי לעסקים קטנים?

בדיוק כמו שיש לך ציון אשראי אישי, גם לעסק שלך יש ציון אשראי. אשראי עסקי הוא תיעוד של האחריות הפיננסית של עסק בו חברות, משקיעים או ארגונים פיננסיים משתמשים בכדי לקבוע אם עסק זה מועמד טוב להלוות כסף או להתעסק איתו.

גורמים נפוצים המשפיעים על האשראי לעסק הקטן שלך הם רשומות ציבוריות, כמו שיעבודים או פשיטות רגל, אשראי, כגון יתרות והרגלי תשלום מצטיינים, ומידע דמוגרפי, כגון גודל העסק ושנים הקובץ.

מדוע חשוב אשראי עסקי?

אשראי עסקי חזק יכול לעזור לך  להרחיב את החברה שלך . בנקים, משקיעים וחברות רבים מסתמכים על כושר האשראי העסקי שלך בעת קביעת תנאי הלוואה, קביעת פרמיות ביטוח, הגדלת קווי אשראי, או מחשיבים אותך כשותף בר-קיימא.

על פי  מינהל העסקים הקטנים, מימון לא מספיק או מתעכב הוא הסיבה השנייה הנפוצה ביותר לכישלון עסקי. מכיוון שכל אחד יכול לראות את ציון האשראי העסקי שלך – זה לא סודי – חשוב ליצור אשראי עסקי מההתחלה ולקבל ריביות טובות יותר, תנאי הלוואה ומנוף משא ומתן על תקופות תשלום עם ספקים.

כבעל עסק קטן חשוב גם הפרדת אשראי אישי ואשראי עסקי. חשוב על האשראי שלך לעסקים קטנים כקיר המפריד את ההחלטות העסקיות שלך מהיסטוריית האשראי האישית שלך. במקום להיות מקושר לשמך ולמספר תעודת זהות, אשראי עסקי מקושר לגוף העסק שלך ומספר זיהוי מס נפרד.

הפרדה זו יכולה להסיר מכשולי מימון פוטנציאליים העלולים למנוע את התפתחות העסק שלך. באופן דומה, זה מגביל את האחריות האישית שלך בזמן שאתה מנהל חברה – במקרה בו העסק שלך עבר, האשראי האישי שלך יהיה מוגן.

כיצד מחושב אשראי עסקי?

לשכות אשראי עסקיות מרכזיות כוללות את דן אנד ברדסטריט, מידע מבנקים וחברות ביטוח. כל סוכנות משתמשת באינדיקטורים ובשיטות מעט שונים לחישוב ציון.

ציון אשראי עסקי הידור שלושה גורמים שונים כדי לקבוע את רמת הסיכון של העסק שלך: מדד תשלום, אשר משקף ביצוע תשלומים על-זמן, סיכון אשראי, הרואה את הסבירות של העסק שלך להיות עבריין חמור, וכן עסק ציון כישלון, הסבירות לסגירת העסק שלך.

עסקים קטנים צריכים להיות מודעים  לשירות הניקוד לעסקים קטנים , המדרג עסקים בסבירות לבצע תשלומים במועד. המדדים משמשים להלוואות לטווח ארוך, קווי אשראי והלוואות מסחריות , ככל שציון דירוג האשראי גבוה יותר, כך טוב יותר.

כיצד אוכל לבנות אשראי לעסקים קטנים?

אם שילבתם את העסק שלכם , ביקשתם הלוואה או חכרתם שטחי משרדים, סביר להניח שיש לכם פרופיל אשראי עסקי. אתה יכול לחפש את העסק שלך דרך כל אחת מסוכנויות האשראי בהן תוכל להציג דוחות סיכום בחינם או להירשם לדוחות אשראי מלאים במידה ואתם רוצים לקבל מידע על דירוג האשראי שלו לצורך שיתוף פעולה עסקי, מומלץ להוציא נסח חברה מורחב בעלות לפי גודל המידע שאתם מעונינים.

אמנם דוחות אשראי מלאים אינם חינמיים, אך בדיקת הדוח שלך פעמיים בשנה מומלץ לחפש שגיאות או חסרים נתונים פיננסיים. סקירת הדוח יכולה לעזור בהגנה על העסק שלך מפני גניבת זהות ויכולה להועיל להשוות את עצמך עם הלווה אם אתה מתכנן להגיש בקשה להלוואה. אם אתה רואה טעויות או מידע חסר, אתה יכול לדווח על שגיאות אלה עם עדויות על אי הדיוק.

תשלומים שלא נענו, עלייה איטית של חובות או גביות בפרופיל העסק שלך יכולים לגרום לציון אשראי נמוך. כדי לשמור על אשראי עסקי חזק, הדבר הטוב ביותר שאתה יכול לעשות הוא לשלם את החשבונות שלך בזמן לבנות היסטוריית תשלומים חיובית ולעקוב אחר התיק שלך כדי להבטיח דיוק.

למידע אודות חברות בע"מ ונסח חברה – ליחצו כאן

הוסף תגובה