איך לבחור קרמיקה למטבח?

איך לבחור קרמיקה למטבח?

אריחי קרמיקה הם פתרון מושלם למטבח כי קל לנקות אותם, בגלל המראה האסתטי המרשים ובזכות העמידות הגבוהה והמחיר המשתלם. עם זאת, התנאי לניצול כל היתרונות הללו הוא לבחור נכון את האריחים ולדעת באיזה פרמטרים להתמקד

אריחי קרמיקה מאוד מתאימים למטבח ולמאפיינים המיוחדים שלו. קודם כל, כל לנקות אותם ולכן הם לא צוברים את הנזקים והלכלוך המצטברים בגלל ריחות בישול או אדי הטיגון. שנית, הם נראים מעולה ויכולים להתכתב עם כל סגנון עיצוב שמאפיין את שאר החדרים והחללים בבית: החל מסגנון כפרי, דרך סגנון מודרני ועד וינטאג'.

חוץ מזה, אריחי קרמיקה מחזיקים מעמד שנים רבות והם לא דורשים שום סוג של תחזוקה מיוחדת. אם מוסיפים למשוואה את המגוון העצום שמעודד תחרות ומאיץ ירידת מחירים, אבל להבין מדוע מדובר על השקעה משתלמת. מצד שני, כמובן שצריך לדעת גם איך לבחור בין סוגים שונים של קרמיקה ובמה בדיוק להתמקד.

פרמטרים להשוואה – כל מה שצריך לדעת

הנה למשל מספר שיקולי מפתח שבהם אפשר להיעזר על מנת לבחור נכון את הקרמיקה עבור החדר הכי חשוב בבית:

  1. בהתאם לגודל המטבח והיקף השטח שמעוניינים לחפות – אריחי קרמיקה מגיעים בגדלים שונים והם חייבים להתאים לגודל המטבח. את גודל המטבח מודדים בדרך כלל במ"ר, בעוד היקף השטח שמעוניינים לחפות הוא קטן יותר. עם זאת, כן ניתן לשלב בין אריחי קרמיקה גדולים יחסית באזורים מסוימים ולבחור אריחים מעוצבים לאזורי חיפוי אחרים.
  2. הצבע הדומיננטי של המטבח ומשטח העבודה – כל מטבח מורכב מכמה אלמנטים שונים ובהם הצבע של הקירות, הריצוף ומשטח העבודה. בשביל שהקרמיקה תתאים למטבח, היא חייבת להיות בגוון שמתכתב או משלים את הצבע הקיים באלמנטים הללו. אז אמנם על טעם וריח קשה להתווכח, אבל אובייקטיבית חשוב להגיע למצב של עיצוב הרמוני.
  3. סוג האריחים – כדאי לתת עדיפות לאריחי קרמיקה עשויים פורצלן, כי הם מתאפיינים בעמידות גבוהה ומגיעים במבחר צבעים. אריחי קרמיקה פורצלן מתאימים לכל סגנון עיצוב והם משדרגים את המטבח בתקציב יחסית נמוך.

איך מתקינים ומלבישים אריחי קרמיקה?

עוד טיפ חשוב לגבי בחירת אריחי קרמיקה למטבח היא לבדוק מי יכול להתקין ולהלביש אותם בצורה מקצועית. על פניו חשוב יותר לבחור את האריחים היטב מאשר לבחור את בעלי המקצוע שיתקינו אותם, אבל האמת היא שמדובר על נושאים שיש להם את אותה מידת השפעה על התוצאה הסופית.

כך למשל צריך לשמור על מרווח של 3 מ"מ בין אריח לאריח, אבל בעת חיפוי קירות של המטבח מומלץ להקטין אותו למרווח של 2 מ"מ בלבד. כך משיגים מראה אסתטי שתורם לאווירה של החלל הפתוח ומייצר אשליה אופטית של חדר גדול – גם במטבחים יחסית קטנים.

כמה עולים אריחי קרמיקה למטבח?

אי אפשר לענות על השאלה איך לבחור קרמיקה למטבח בלי להזכיר את סוגיית התקציב. מצד אחד, רובנו מבינים שמדובר בהשקעה משתלמת כי בחירה מושכלת של האריחים משדרגת את המטבח ומשביחה את ערך הנכס. מצד שני, כנראה שלא נרצה להיכנס להוצאות גבוהות או לחרוג מהתקציב.

החדשות הטובות הן שניתן לבצע השוואת מחירים עוד לפני שבוחרים אריחי קרמיקה למטבח וגם להשיג אותם במבצעים. אם ממילא משפצים את כל המטבח ומחליפים חיפוי, עדיף לקנות את האריחים מאותה חברה. לאחר מכן, ניתן לתאם מול המשווקים המורשים שירותי התקנה עם אחריות. בריכוז הרכישה והשירות מול אותו גורם, המחירים לרוב יהיו נמוכים וכמובן משתלמים מאוד. 

הוסף תגובה