קרמיקה למטבח כפרי

סגנון עיצוב כפרי מתאפיין בצבעים חמים, בשימוש בעץ ובאווירה אינטימית ומשפחתית. אז איך מנצלים את כל המאפיינים האלה על מנת לבחור את אריחי הקרמיקה עבור המטבח? הנה כל הטיפים שאותם כדאי להכיר

המטרה של סגנון עיצוב כפרי היא להעניק לחלל הפנים אווירה אינטימית, משפחתית וחמה. בשביל להשיג את המטרה הזו, משתמשים בחומרי גלם שמבוססים על עץ ועל מרכיבים טבעיים. בזכות השימוש בעץ גולמי ניתן לעצב את כל חלל הבית בסגנון כפרי ולהתכתב עם מאפיינים של סגנון קלאסי, אירופאי ומסורתי. בנוסף, סגנון עיצוב כפרי כולל שימוש בצבעים חמים ולכן הוא מתאים גם למטבח.

השאלה היא כיצד מלבישים אריחי קרמיקה איכותיים ועמידים על מטבח שכבר מעוצב בסגנון כפרי. ברוב המטבח, סוג החיפוי והריצוף קובעים במידה רבה איזה רושם ראשוני האורחים יקבלו כאשר הם ייכנסו. לכן, הפתרון המומלץ הוא להביא בחשבון הבדלים בין סוגים שונים של אריחי קרמיקה ולבחור אותם על פי סגנון העיצוב המועדף.

כך תדעו שאלו אריחי הקרמיקה שמתאימים לכם

ההחלטה לעצב את המטבח בסגנון כפרי היא בדרך כלל תוצאה של התייעצות עם מעצבי פנים ובעלי מקצוע. בשלב הבא, ניתן לבחור אריחי קרמיקה למטבח כפרי לפי כמה שיקולי מפתח:

  1. גימור – סוג הגימור הוא זה שקובע מה יהיה האופי המרכזי של אריחי הקרמיקה. אם רוצים לשלב אותם במטבח שמעוצב בסגנון כפרי, הגימור המומלץ יהיה מט. גימור מט מעניק למטבח מראה נקי, מתאים מאוד גם לחדרי אמבטיה וגם למטבחים ויכול להשלים את רהיטי העץ או משטח העבודה משיש.
  2. גוון – גוון הקרמיקה בסגנון עיצוב כפרי צריך להיות בהיר ובלי טקסטורות. אריחי פסיפס למשל לא ממש יתאימו לסגנון עיצוב כפרי אלא יותר לסגנון וינטג', בעוד אריחים בצורות גיאומטריות יומלצו עבור מטבחים שמעוצבים בסגנון מודרני. ספציפית, מומלץ לבחור קרמיקה למטבח כפרי על טהרת גווני חום-אדמדם וגוון בהיר יותר לארונות המטבח.
  3. רובה – ריצוף וחיפוי עם אריחי קרמיקה מחייבים שימוש ברובה. קודם כל, צריך לבחור פוגות לא גדולות עם גוון מתאים לקרמיקה, או לחילופין גוון מנוגד לגמרי כדי להשיג קונטרסט. שנית, בקרמיקה בהירה שמתאימה למטבח הכפרי כדאי להשתמש ברובה אפוקסית. מבחינת היישום עצמו, מומלץ למרוח את הרובה במרווחים של עד 2 מ"מ כדי להקל על הניקיון והתחזוקה.

כמה עולה קרמיקה למטבח כפרי?

העלות של קרמיקה למטבח כפרי לא בהכרח מושפעת מהגוון או הגימור. מה שכן משפיע על המחיר אלו פרמטרים ובהם איכות האריחים, סוג היצרן, עלות ההתקנה, מצב התשתית הקיים במטבח וכן הלאה. בנוסף, ניתן לרכוש את אריחי הקרמיקה מול אותה חברה שמתאמת את ההתקנה וכך ניתן לחסוך בהוצאות.

הדבר החשוב ביותר הוא לשלב קרמיקה למטבח כפרי לפי אופי הפרויקט והשלב שבו נמצאים – בעיקר אם מדובר על מטבח קיים שעובר שיפוץ, לעומת בית שאותו בונים מחדש וניתן לבחור עבורו גם את הקרמיקה למטבח וגם את האריחים והחיפוי לחדרי האמבטיה והשירותים. בתהליכי שיפוץ או בנייה מאסיביים, מומלץ כמובן שכל אריחי הקרמיקה בבית יתאימו אחד לשנים ויהיו פחות או יותר באותו סגנון עיצוב.

לסיכום, קרמיקה למטבח כפרי היא פתרון מעולה שמוכיח את עצמו מבחינת עמידות גבוהה, תחזוקה פשוטה, ניקיון קל וכמובן מחיר משתלם. אבל כדי ליהנות מהיתרונות האלה של הקרמיקה, מאוד חשוב לבחור היטב את הגימור והגוון ואז גם להתעקש על רובה רלוונטית. אם מתאמים את הפרויקט מול בעלי מקצוע, מרוויחים סגנון עיצוב אקסקלוסיבי.

הוסף תגובה