איך להעלות את הביטחון העצמי בשלושה שלבים

אתם יפים, חכמים, אנשים אוהבים אתכם, אבל ברגע האמת כאשר צריכים לעלות ולהסביר משהו, לדבר מול קהל או רחמנא לצלן להכיר אנשים חדשים, פתאום אין ביטחון עצמי וזה בניגוד לשאר הסיטואציות השונות שלכם בחיים.

ואז מגיעה השאלה הקבועה שגורמת לכם להתעצבן…

איך ההוא, לא נראה משהו, לא חכם מי יודע מה ואפילו קצת אהבל- לא מרגיש בושה ללכת ולהציג את עצמו בכזאת קלות מול אנשים שבכלל לא מכיר, או לדבר מול חבורה של אנשים בלי טיפה של פחד קהל?

במאמר הזה אביא לכם הדרכה קצרה שתעזור לכם לדעת איך להעלות את הביטחון העצמי ולנצל את כל הפוטנציאל שיש לכם להציע.

שלב ראשון- טיפול בתת מודע.

דבר שהרבה מאיתנו חוטאים בו, זה להתווכח עם תת המודע שלנו מבלי לטפל בו קודם.

תת המודע שלנו לא אוהב לצאת מאזור הנוחות שלו, ולכן מגיע מצב בו אנחנו צריכים לעשות משהו שונה, אבל מפחדים מסכנה שבכלל לא קיימת חוץ ממקום אחד- בראש שלנו.

כאשר בעבר הייתי צריך לעמוד מול קהל של אנשים, הייתי מתחיל להזיע, לפחד, לרעוד ולגמגם. ברגע שהתחלתי את לימודי ה NLP, הבנתי שתת המודע שלי מתחיל לספר לעצמו סיפורים על תגובות הקהל. התחלתי לדמיין שאני לא טוב מספיק ושכולם יצחקו אחרי העמידה שלי מול אותו קהל, וכנ"ל ככה בלהתחיל עם בחורות…

חשוב קודם כל להבין, לדמיון שלנו ישנה השפעה גדולה שאין כמותה, ולכן חשוב להשתחרר ממחשבות אלה ולהתחיל להגיד לעצמך כמה שיהיה טוב ולא לתת למחשבות רעות להשתלט עליך, ולהבין שכל "פאשלה" שתהיה, זאת עוד דרך ללמוד ממנה לפעם הבאה.

שלב שני- העצמה אישית.

כשנתנו לי הוראה בקורס NLP לעמוד מול המראה בבית לפני תחילת יום העבודה ולהתחיל לשכנע את עצמי בקול רם להתחיל את היום עם צעקות של ניצחון ולשאוג כמו אריה ולהגיד אני הכי טוב,אמרתי למרצה שהוא חייב אשפוז דחוף. אבל הוא אמר לי "מה כבר יש לך להפסיד? אזד תעשה בושות לעצמך מול המראה?".

צדק הבחור…

לא ידעתי איך להסביר את זה, אבל באותו יום הלכתי לעבודה עם חיוך, וגם הרגשתי קצת יותר מהכל… 

הכי קל זה לקום בבוקר ולהגיד כוס עמק העולם הזה, ולבוא בבאסה- זה משפיע על העבודה שלנו ביום יום, לעומת לעמוד מול המראה, להגיד אני הכי טוב, הכי מצחיק והכי משפיע במקום העבודה שלי, בלעדי המקום לא נראה אותו דבר!

אין שום דבר רע בלהעצים את עצמך, גם אם זה יותר ממה שזה באמת, זה לא מחייב שזה יהיה נכון, אבל זה יגרום לך ללכת בביטחון גדול יותר שיקרין לשאר האנשים.

דוגמא לעולם הדייטים, בהרבה מקרים לא נקבל פניות או הזדמנויות מהצד השני, עד שנהיה בזוגיות ופתאום יקפצו לנו עוד הרבה הזדמנויות. הסיבה היא שפתאום הביטחון שלנו עולה בלי ששמנו לב, ואנחנו מקרינים את זה החוצה.

אחד הדברים הכי חשובים בעולם ההתפתחות האישית, הוא עניין העצמה עצמית, לפני שאתה רוצה שיחשבו אליך על כמה אתה מוצלח, תתחיל לשנות גישה בדעה שלך על עצמך.

במקום להגיד "אני אפס" (כי זה הכי קל), תתחיל להגיד אני מצוין, אבל מה אני יכול לעשות כדי להיות טוב יותר?! 

שלב שלישי- שינוי הרגלים

בלי לשנות הרגלים נישאר עם ביטחון עצמי נמוך.

בשביל להעלות לעצמו את הביטחון, חייבים לשנות את ההרגלים שלנו, גם אם זה בדברים הכי קטנים, כמו הלבוש או אפילו סגנון ההליכה עם הכתפיים ישרות אחורה, או לשים בושם על הבוקר.

כל שינוי כזה או אחר, יכול לעשות הרגשה שונה גם אם היא מינימאלית ביותר, ישנו חוק שנקרה חוק ה 20-80, 20 אחוז משינוי של הרגל מסוים, יניב לנו 80 אחוז תוצאה. 

אז תעשו לעצמיכם טובה, אם יש הרגלים שאתם רואים שלא משרתים אתכם, שנו אותם מיד!

סיכום

כדאי מאוד לנסות את שלושת השלבים, אלה דברים חשובים שעליהם בנויה שיטת NLP.

מאוד מומלץ ללמוד את התחום בשביל לדעת איך להעלות את הביטחון עצמי בכל תחומי החיים, כולנו צריכים את זה בשביל עבודה, חיים, ביטחון ובעיקר עשייה והכוונה למטרות שאליהם נרצה להגיע.

מומלץ עכשיו להכנס לעמוד הקורסים המומלצים- לימודי NLP ודמיון מודרך ולהתרשם מקורסים מקוונים והרצאות.

הוסף תגובה