חופש- והמרחק בין האדם שאתה- לזה שאתה רוצה להיות!

יום שני, כמו בדר"כ, הייתי בהשתלמות שאני עושה מידי שבוע, בדיני משפחה. לידי ישב פרופסור לכלכלה (שלא אזכיר את שמו- מטעמי חיסיון). חלק מהשיעור המרצה משתף את הכיתה ושואל אותם שאלות, ואני שומעת את הפרופסור לידי, עונה בלחש את התשובה ורק לעצמו ככה שאף אחד לא ממש יישמע. אחרי ששמעתי אותו כמה פעמים- כשבחלקן הוא אכן גם ענה את התשובה הנכונה. שאלתי אותו, למה לא הצבעת וענית בקול על התשובה..? והוא ענה לי בטון עדין וחצי חיוך "אני בנאדם ביישן וצנוע כשאני לא יודע ב100 אחוז את התשובה אני מעדיף שלא לענות".

בעבר הייתי מקבלת את התשובה שנתן לי הפרופסור ולא מהרהרת בה כלל. היום אחרי שאני כבר מאסטר nlp , אומן ומאמן,לאחר השיטות שלמדתי ופיתוח שיטה משלי ולאחר אימונים רבים- כל ההסתכלות שלי אחרת לגמרי. היום אני בחידוד חושים  רב כך שאני מזהה- מה האדם שמולי אומר לי מתחת למילים שלו…

אז מה להקדמה הארוכה ולחופש…. וכמה מסקנות בכלל על החיים…

מסתבר שגם אדם שנראה מבחוץ כאדם מכובד, חכם מאוד, בעל אמצעים וכסף, השכלה אקדמית ואפילו ניתן לומר שנראה טוב מאוד לגילו. הוא גם כן בנאדם וגם לו הכבלים והאמונות שמגבילות אותו.

מסתבר שלמרות התארים הרבים וההשכלה, בתשובה שכאן מסתתרות כמה אמונות שמשאירות את הפרופסור בתוך הכלא הפרטי שלו. ראשית הוא מחשיב עצמו כאדם ביישן כבר ברמת הזהות- של התפיסה העצמית שלו את עצמו, שנית- הסיפור הפנימי שלו אומר לו שכדי להיות צנוע- אתה צריך לשבת בשקט ולשמור את תשובותיך לעצמך…"

ויחד עם ההצלחה הרבה שלו- שכבות רבות של הגנה אופפות אותו שכדאי לו מאוד להוריד אותן על מנת להגיע לרמות גבוהות יותר ויותר של חופש….

ואיפה זה עוד פוגש אותנו??? כמה נשים באות ואומרות לי "אבל איך אני אלך ככה לים- אני שמנה מידי"-כמה את מגבילה את עצמך כשאת נמנעת מההנאה הגדולה של לרבוץ בכיף בחול, בחוף הים, בשמש החמה, בלי לפחד ממה שיגידו עליך ומאיך שאת נראת??

או כשמישהו בא אלי ואומר אבל אני לא יודע להזיז את הגוף, או אני לא יודע לנגן על פסנתר, ללמוד, לרוץ, לפתוח עסק (והרשימה עוד ארוכה ורבה מלהחיל) ואיך זה מונע ממנו- להיות מי שהוא רוצה להיות, ולעשות מה שהוא רוצה לעשות…

לפעמים גם באים אלי במשפט "אבל לא נעים לי…" מה יחשבו עלי- אם אני אגיד מה אני באמת רוצה?- הם יעלבו! וכמה הלא נעימים האלה גורמים לנו להיות תקועים בתוך עצמנו ולא להביא את האני האמתי שלנו לידי ביטוי. (ובnlp – תרגול בלהיות בגוף ראשון).

כמה פעמים היית במקום אחד אבל במחשבה או בלב לא באמת רצית להיות שם? ואז למעשה לא היית בשום מקום לא שם ולא כאן, בהלימה מלאה וברגע הזה.

בעולם בו יש לנו החופש לעשות הכול, לסע במכוניות, לטוס בעולם, להגיע ממקום אחד לשני, לבחור עם מי אנחנו רוצים להתחתן, עם מי להיות ואיפה בכל רגע נתון, באיזה מקצוע לבחור, ומה נעשה בזמננו הפנוי….

הכל גם כל כך קל וזמין- בלחיצת כפתור אחת אפשר לדבר עם כל אחד ובכל מקום, בעולם כולו, כל כך הרבה חופש, כל כך הרבה בחירה, ויחד עם זאת כל כך הרבה כבלים, בלבול, גירויים, דעות, מחשבות, מסקנות, פרדיגמות, אמונות מגבילות והתניות חברתיות.

כאשר העבדות האמתית (בכל זאת עוד מעט פסח…), הינה העבדות של האמונות והמחשבות שלנו, שמגבילות אותנו להיות מי שאנחנו באמת רוצים להיות ולעשות את מה שאנחנו באמת רוצים לעשות.

החופש האמתי הוא קודם לקבל את עצמך כמו שאתה, לאהוב את עצמך, לדעת את היתרונות והחסרונות, להרגיש ולהבין מה אתה באמת אוהב או פחות ומשם לפרוח ולצמוח ולהיות מי שאתם באמת, לזרוח ולתת לעצמך לחיות בעוצמה …

וכמו שאשה חכמה אמרה מריאן ויליאמסון "הרהורים על עקרונות":

"הפחד העמוק ביותר שלנו הוא לא שמא אנחנו חלשים מדי. הפחד העמוק ביותר שלנו הוא שאנחנו בעלי עוצמה שמעל לכל שיעור. זה האור שבנו לא האפלה שבתוכנו שמפחיד אותנו יותר מכול.  אנחנו שואלים את עצמנו, איזה זכות יש לי להיות מבריק, יפהפה, מוכשר ואהוב? למען האמת, איזה זכות יש לכם לא להיות? אתם ילדיו של אלוהים. כשאתם בוחרים לשחק בקטן אתם לא משרתים את העולם. אין שום דבר נאור בצמצום האישיות שלנו כדי שאחרים לא ירגישו חסרי ביטחון. נולדנו כדי לממש את הקסם האלוהי הגלום בנו. הוא לא גלום רק בחלק מאתנו, כל אחד מאתנו נושא את הקסם הזה בתוכו. כאשר אנחנו נותנים לאור הפנימי שלנו לזרוח אנחנו מעניקים, בלי מודע, רשות לאחרים לעשות כמונו. כשאנחנו משתחררים מהפחדים שלנו, הנוכחות שלנו משחררת אחרים."

 

אז תואהבו את עצמכם, עופו על עצמכם, כי מגיע לכם החופש הזה שיעשה טוב לכם וכך גם לעולם כולו…

"עבדים היינו היינו… עכשיו בני חורין- בני חורין J "

נגמרה תקופת העבדות הגיע הזמן לחירות- חירות אמתית

תאהבו את עצמכם באמת

אוהבת

יסמין דוד (עו"ד ומאמנת אישית לחיזוק הביטחון העצמי)

 

 

@ כל הזכויות שמורות ליסמין דוד

 

הוסף תגובה