איך לטפל בשיער יבש – טיפים מנצחים!

איך לטפל בשיער יבש – טיפים מנצחים!

שיער יבש יכול להוות תוצר של גורמים שונים כמו תנאים סביבתיים מסוימים, שימוש מוגזם במכשירי עיצוב שיער המבוססים על חום, טיפולים כימיים או פשוט, כמות לחות לא מספקת. 

טיפול בשיער יבש כרוך בשילוב של שיטות טיפול נכונות לשיער ושימוש במוצרי לחות איכותיים.
הנה כמה טיפים אשר בכוחם לסייע לכם לטפל בשיער יבש:

שימוש בשמפו מתאים 

מכיוון שרוב הנשים חופפות את השיער לפחות שלוש פעמים בשבוע, לשמפו יש חשיבות גבוהה והשפעה על מצב השיער. ההמלצה היא להשתמש בשמפו לשיער יבש, נטול סולפטים, זאת בכדי למנוע פגיעה בכמות השמנים הטבעיים בשיער. 

יש להקפיד לשטוף את השיער במים פושרים, מכיוון שמים חמים יכולים לתרום ליובש.

שימוש במרכך שיער 

לאחר השימוש בשמפו ושטיפת השיער, קיימת חשיבות גבוהה להשתמש גם במרכך שיער. 

המרכך הוא בעל יכולות להוסיף לחות ולשפר את ימצב השיער. כמובן, שקיימת חשיבות גבוהה לבחור בתבונה את מרכך השיער ולוודא שמדובר במרכך איכותי אשר מתאים באופן פרטני למצב השיער. 

שימוש במסכת שיער

אחת לשבוע כדאי ומומלץ להשתמש גם באותה מסכה לשיער, אשר בכוחה להזין את השיער ברכיבים חשובים ולספק כמות נוספת של לחות. 

הגבלת השימוש במוצרי עיצוב מבוססי חום

יש לצמצם את השימוש בכלי עיצוב שיער המבוססים על חימום כגון מחליקים, פנים ומסלסלים. אם בכל זאת מחליטים לעשות שימוש במכשירים אלו, ההמלצה היא למרוח לפני השימוש תרסיס מגן חום כדי למזער נזקים.

שטיפה במים קרירים

ההמלצה היא לסיים כל חפיפה של השיער עם שטיפה במים קרירים – זאת בכדי לעזור לאטום את קוטיקולת השיער ולהוסיף לו ברק.

הימנעות מחפיפת יתר

חפיפת השיער בתדירות גבוהה מדי יכולה לגרום להסרה של שמנים טבעיים, ו"לתרום" ליובש. יש לשקול לשטוף כל 2-3 ימים או לפי הצורך בהתאם לסוג השיער וכמובן, צרכים והעדפות שונות.

הקפידו להגן על השיער

יש להקפיד ולהגן על השיער מפני גורמים סביבתיים קשים כמו שמש, רוח ורדיקליים חופשיים. חבשו כובע או צעיף כאשר אתם חשופים לתנאי מזג אוויר קיצוניים.

גזירת קצוות 

גזירת הקצוות על בסיס קבוע היא פעולה אשר מסייעת למנוע קצוות מפוצלים ושבירה, ומאפשרת על הבריאות והנראות הכללית של השיער. השאיפה אמורה להיות לגזור קצוות כל 6-8 שבועות.

השתמשו במסרק רחב שיניים

יש לסרק את השיער בצורה עדינה ולעשות שימוש לצורך כך במסרק רחב שיניים – זאת כדי למזער נזק של שבירת השיער. התחילו מהטיפים ועבדו עד לשורשים.

שימוש בשמני לחות לשיער

מומלץ למרוח על השיער שמני לחות כמו שמן ארגן, שמן חוחובה או שמן קוקוס על קצוות השיער כדי להוסיף לחות ולהפחית את הסיכוי למצב של קרזול.

הקפדה על בחירה של מוצרי השיער הנכונים

בחרו מוצרי טיפוח לשיער שנוסחו במיוחד עבור שיער יבש או פגום. יש להעדיף מוצרי טיפוח שיער נטולי  כימיקלים קשים וכאלה אשר מכילים מרכיבים מזינים. כדאי לחפש חוות דעת והמלצות על מוצרי טיפוח שיער חדשים או כאלה שלא יצא לכן להתנסות בהן קודם לכן. 

שימוש בציפיות העשויות משי או סאטן

שינה על גבי ציפית משי או סאטן יכולה להפחית את החיכוך ולמנוע איבוד לחות, ועוזרת לשמור על הלחות של השיער ולכן, כדאי להקפיד גם על ביצוע הפעולה הזאת.

לסיכום, יש לא  מעט פעולות שיש לסגל כחלק משגרת טיפוח השיער היומיומית, על מנת להתמודד בצורה הטובה ביותר עם שיער יבש. הקפדה על פעולות אלה תאפשר ליהנות משיער במראה חיוני ובריא.

הוסף תגובה