בחירת אופנוע חדש

כאשר מדברים על בחירת אופנוע אין מדובר על בחירת בן זוג לחיים אך בשביל רבים מהרוכבים מדובר על החלטה חשובה לא פחות. אופנוע צריך להתאים לרוכב כמו כפפה, מבחינת משקל, נוחות אחיזה, תנועה על הכביש ואין לשכוח גם את נושא העיצוב. אופנוע יכול להגיע במגוון צורות ומשקלים, החוכמה היא לבחור את האופנוע שמתאים לך.

משקל האופנוע

משקל האופנוע משתנה בין אם מדובר באופנוע שטח או אופנוע כביש. אופנוע שמיועד לשטח לרוב יהיה קל יותר משום שהוא זקוק לתנופה ולתנועה קלה ככל הניתן על שבילי העפר ועל הגבעות בשטח. רוכבים מנוסים זקוקים לאופנוע שסופג הכל בשטח אך ללא חשש מסיבובים ופניות חדות. אופנוע כביש לעומת זאת יכול להיות כבד יותר משום שחשוב לרוכב גם מהירות וגם יציבות על הכביש. אופנוע שטח מגיע ל-90 ק"ג בממוצע ואילו אופנוע כביש מגיע ל-150 ק"ג. האופנועים הכבדים יותר כמו אופנועי אינדיאן יכולים אף לעבור את משקל ה- 200 ק"ג.

אחיזה על הכביש

אחיזה על הכביש מאפשרת נסיעה בטוחה אך גם מהירה. האחיזה תלויה ביציבות הרוכב, התנהגותו על הכביש ומידת האחיזה של הגלגלים על הכביש לפי דגם האופנוע המדובר. ישנם רוכבים שאוהבים להרים גלגל אחד באוויר בזמן הנסיעה, זה באמת נראה מגניב אבל באופנוע שיש לו רק שני גלגלים האחיזה תלויה בשני הגלגלים הללו ואי אחיזה טובה באחד מהם תוביל לנפילה או החלקה. הדבר שמסייע לאחיזת כביש מקסימלית היא המתלים שתפקידם לשמור על מגע רציף של הצמיגים עם הקרקע.

כדי לשמור על האחיזה הדבר תלוי בדגם האופנוע, באופנועי אנדורו לדוגמא שמשווקים על ידי חברת מוטוספורט יש מערכות בקרה המתחשבות בזווית ההטייה של האופנוע. אך חשוב לזכור שבניגוד לרכבים עם ארבעה גלגלים שהיציבות שלהם טובה יותר, אופנועים תלויים בעיקר בהתנהגות הרוכב עליהם.

רכיבה מסוכנת על אופנועי שטח

עיצוב האופנוע

עיצוב האופנוע הוא נדבך נוסף בדרך לבחירת האופנוע המתאים. ישנם אופנועים חשופים אשר רואים את המנוע והצילינדרים של האופנוע. בחברת מוטוספורט אופנועי דיוק הם בדיוק אלו, אופנועי נייקד. העיצוב שלהם גם חד במיוחד. אופנועי השטח לעומת מאופיינים בצבעים עזים יותר כאשר הגלגלים נמצאים במרחק מגוף האופנוע עם מראה ספורטיבי במיוחד.

איך בסוף בוחרים את האופנוע המנצח?

הגיעו לסוכנות אופנועים ובדקו מספר דגמי אופנועים מובילים אחרי שבחרתם לאיזה מטרה מיועד האופנוע שלכם. נסו מספר דגמים, צאו איתם לנסיעת מבחן ותרגישו איך הרכיבה עליהם בשטח בחירת העיצוב צריכה להיות אחרי הנוחות והתאמת הצרכים שלכם.

הוסף תגובה