הכל אודות טייח גבס ויתרונותיו

טייח הינו למעשה שכבה המהווה מעטפת לקירות. כאשר מדובר על טייח פנים, מדובר על כלל המעטפת הפנימית של הבית, עליה בפועל נמרחת שכבת הצבע או מודבקים החיפויים השונים. טייח גבס מהווה אלטרנטיבה מנצחת לצמנט הקלאסי ולכן אין זה פלא כי הוא אט-אט הפך לברירת המחדל ע"י קבלנים רבים וכעת גם אצלכם. להלן כל המידע אודות טייח הגבס ויתרונותיו המרובים.

מהו טייח גבס?

טייח באופן כללי הינו חומר (שניתן למריחה) המהווה את המעטפת החיצונית והפנימית של המבנה והוא תורם רבות לאסתטיקה וליכולות הבידוד של הקירות. ישנם 2 סוגים מרכזיים של טייח – על בסיס גבס או צמנט. טייח גבס, בשונה מטייח צמנט רגיל אינו כולל צמנט, סיד וחול אלא גבס, פרליט (במקום חול) ותוספים שונים לחיזוק התערובת.

מה היתרונות של טייח הגבס?

ראשית כל חשוב לציין כי מבחינת חוזק ועמידות אין הבדלים רבים בין הצמנט המסורתי לבן טייח גבס. מסיבה זו, כאשר מסתכלים על צרכי העמידות בלבד, אין למעשה העדפה בין שני חומרים אלו. אלא, שבסופו של דבר טייח הגבס מראה שהוא בעל תכונות ייחודיות שמקנות יתרונות רבים לבעל המקצוע ובסופו של דבר גם ללקוח :

  • צבע לבן ומגוון – הצמנט הקלאסי עשוי ברובו ממלט ועל כן צבעו אפור-שחור. מסיבה זו הוא מקשה על צביעת הקירות, במיוחד בצבעים הבהירים יותר. טייח גבס הינו בצבע לבן ועל כן הוא אינו מהווה הפרעה לצביעת הקירות בכל צבע שהוא ואף מאפשר להפחית במספר השכבות הנדרשות להשגת התוצאה הרצויה.
  • זמן ייבוש – סוג זה של טייח מתייבש במהירות כך שניתן לצבוע על גביו כבר לאחר 3 שעות מרגע היישום שלו. יש שמחמירים וממתינים 24 שעות אך ברוב המקרים הדבר אינו הכרחי.
  • שיטת היישום – בהתאם להחלטת הקבלן המבצע ניתן ליישם את טייח הגבס בצורה ידנית או תוך שימוש במכונת התזה. טייח זה אינו "סותם" את מכונת ההתזה כגון טייח הצמנט ועל כן זורם בחופשיות רבה.
  • יישום על מגוון אלמנטים – ניתן ליישם את טייח הגבס על המגוון הרחב ביותר של סוגי הקירות לרבות קירות איטונג, בטון יצוק וגבס.
  • אחיזה בצבע – לעיתים רבות צמנטים רגילים מגלים ליקויים ביכולת האחיזה שלהם בצבעים כך שלאחר פרק זמן לא רב מתגלים סדקים ופיצוצי צבע. טייח גבס לעומת זאת, קולט היטב אדי מים ועל כן אוחז חזק בצבעים הנמרחים על גביו. התוצאה היא צביעה אחידה ומראה אסתטי מושלם.

ניתן ליישם טייח גבס בכל אחד מחדרי המבנה, לרבות ממ"דים וחדרי שינה לילדים, שכן הוא אינו רעיל ואינו פולט חומרים מסוכנים (כמובן שיש לוודא שימוש בטייח גבס איכותי ובעל תו תקן ישראלי בלבד).

 

הוסף תגובה