המומחים קבעו: אלו הזוגות שעתידים להתגרש

 

2. רשימת מכולת ותו לא

תתפלאו, אך יש לא מעט זוגות שנמצאים יחד כי הזוגיות שלהם נראית נפלא על הנייר ומתאימה בדיוק לרשימות המכולת שלהם, לדוגמה: גבוה, לא מעשן, בעל קריירה, מקפיד על בריאות, חברותי, או רגיש, ספונטני ושרמנטי. אך פעמים רבות למרות ההתאמה המדהימה על הנייר, בקושי קיימת כימיה ביניהם, ובטח שאין משיכה וריגושים. כמה זמן זוגיות כזאת יכולה להחזיק מעמד? ברור לכל שמתישהו הם יחושו ריקנות ויבינו שהקשר ביניהם הוא הצגה בלבד ושאין בו שום תוכן.

 

3. הזורמים

בצד השני של המתרס, ישנם הזוגות שלגמרי זנחו את רשימות המכולת שלהם ופשוט "זרמו" עם מה שיש. לדוגמה בני זוג שיש ביניהם כימיה מטורפת, כיף להם ביחד והכל טוב ויפה, אבל אחד רוצה ילדים והשני לא מוכן בשום פנים ואופן. יש עקרונות וערכים שהם כל כך חזקים ועוצמתיים שאי אפשר לוותר עליהם, ולכן מהווים בסיס איתן לפרידה עתידית.

  

 

4. ההרסניים

אלו הם הזוגות ההרסניים שתמיד נוקמים אחד בשני ומנסים להראות לצד השני מי הבוס. לדוגמה, היא החליטה שהיא לא מגיעה באופן חד פעמי לארוחה המשפחתית שלו, והוא בתגובה החליט לא ללכת לאף ארוחה משפחתית שלה לעולם. הם כל הזמן עסוקים בלחנך אחד את השני, להחזיר ולעשות דווקא, במקום לנסות לפתור את הבעיה בצורה בוגרת.

 

5. הסקס מדהים, כל השאר לא

כאן מדובר בזוגות שיש להם תשוקה מדהימה ויחסים אינטימיים נפלאים, אך אין ממש קשר מעבר לכך. כאשר הקשר מבוסס על צרכים פיזיים בלבד, ללא עומק רגשי, קשה מאוד להחזיק מעמד יחד לאורך זמן.

 

6. פער גילאים

זוגות עם פערי גילאים גדולים מדי – בהתחלה זה אולי נחמד, מרגש, סוער, משהו חדש, אבל בהמשך קשר כזה מתחיל להיות בעייתי. הסביבה מרימה גבה, לא תמיד יש מכנה משותף עם החברים של בן/בת הזוג, תחומי העניין שונים, ובקיצור זוהי מערכת יחסים לא פשוטה בכלל.

 

7. הנרקיסיסט והצל

כשאחד מבני הזוג הוא נרקיסיסט, קשה מאוד לנהל מערכת יחסים לאורך זמן. אותו נרקיסיסט מתקשה לגלות אמפתיה כלפי הצד השני. הוא כל כך מרוכז בעצמו עד שהוא לא שם לב מה קורה סביבו, ובשלב מסוים לצד השני יימאס להרגיש מוזנח.

 

  

 

8. המילה האסורה

למרות שכסף הוא חלק מרכזי מאוד בחיים של כולנו, ישנם לא מעט זוגות שנמנעים מלדבר על הנושא הזה, כל אחד מסיבותיו הוא. הם יכולים לדבר שעות על תכנון החתונה שלהם, אך לא יוציאו מילה שקשורה לתכנון כלכלי עתידי – במה יעבדו, איך יתפרנסו, מה תהיה רמת החיים שלהם וכדומה. אנשים כאלה עלולים ליפול לאחת מהמלכודות הגדולות ביותר בזוגיות – מריבות כלכליות. הרי מתישהו הם יצטרכו לדבר על כך, והוכח באוניברסיטת קנזס בארה"ב כי מריבות על כסף הן התחזית החזקה ביותר לגירושין.

 

9. הדרמה קווינס

הם מכורים לדרמה – רומנים, מריבות, פרידות. בהתחלה זה מכניס להם הרבה ריגושים לקשר – הם מרגישים חיים, אבל בשלב מסוים זה מתחיל להימאס, ולפחות צד אחד רוצה לשבור את המעגל ולחיות חיים שלווים.

 

 

 

דבר השדכנית

ובכן, יש הרבה אמת במה שהמומחים הנ"ל כתבו. אם ניקח לדוגמה את הטיפוס הנרקיסיסטי, לא צריך להיות פרופסור לפסיכולוגיה כדי לחזות שהסיכויים שקשר זוגי איתו יאריכו ימים, הם קלושים. יחד עם זאת, אני מאמינה שאפשר לעבוד על הכל. אם אותו אדם נרקיסיסט יהיה מודע למצבו ויבין את החשיבות בטיפול עצמי, יתכן והוא יחליט להתעורר ולעבוד על עצמו בעזרת אנשי מקצוע.

 

נכון שזאת תהיה דרך ארוכה, נכון שהוא לא יהפוך אחרי הטיפול לחסיד אומות העולם ולבן הזוג המתחשב והאמפטי ביותר שיש, אך יכול להיות שהוא יוכל להשתנות במידה כזאת שבת הזוג תוכל לחיות איתו, לא מתוך מקום של הישרדות, אלא מתוך הנאה וסיפוק אמיתיים.

 

גם לגבי הזוגות המכורים לדרמה, יש תקווה. זה יקרה אם הם ישכילו להיות מודעים לצורך שלהם בדרמה ויבינו שצורך זה עולה להם במחיר כבד של פרידה. או אז יתכן והם ישכילו ללכת לטיפול זוגי, וימזערו את רמת הדרמה ביחסים שלהם באופן כזה שיוכלו עדיין ליהנות מריגושים ומטלטלות בחיי הזוגיות, אך במינון שאינו הרסני. כנ"ל לגבי זוגות בהם יש צד אחד שמשקיע בקשר והשני לא. גם להם טיפול זוגי יכול מאוד לעזור ע"י יצירת איזון בין הקבלה והנתינה של כל אחד מהם.

 

 

בעניין זוגות שיש ביניהם פערי גילאים גדולים מאוד, אין ספק שמדובר בזוגיות מאתגרת, במיוחד כאשר הצד המבוגר יותר הוא האשה. אך אם יש שם אהבה אמיתית ועמוקה, ובני הזוג לא מתחשבים יותר מדי בדעות הסביבה, יש להם סיכוי להצליח.

 

לסיכום, מניסיוני האישי עם בעלי, למדתי על בשרי שאין דבר העומד בפני הרצון. כשיש אהבה וכשיש רצון, כל קשר יכול להצליח. לפעמים צריך לעשות סוויץ' במוח, ולפעמים צריך ממש עזרה מקצועית, אך הכל אפשרי.

 

יחד עם זאת, מי שמכיר אותי יודע שאינני בעד פשרה. בן או בת הזוג הם האנשים הכי חשובים בחייכם ולכן אני חושבת שאין כאן מקום לוויתור. יש מקום למציאת עמק השווה, יש מקום לוויתור הדדי, יש דברים שאפשר להתעלם מהם, אבל חייבת להיות אהבה אמיתית ורצון אמיתי להיות ביחד ולהילחם נגד המכשולים השונים. אם זה לא קיים – אין מה לדבר בכלל וחבל על הזמן של שניכם.

הוסף תגובה