הצלחה והגשמה עצמית

כדי להיות מאושר, אדם צריך להיות בעל הרגשה של הגשמה עצמית. עבודה יצירתית וסקרנות הם חלק מהמרכיבים המרכזיים שיכולים להביא למימוש עצמי אצל אדם. יתר על כן, חשוב שלאנשים תהיה תחושה של מטרה בחיים. מימוש עצמי הוא הרעיון שאנשים לא צריכים לעבור את החיים רק מתוך מחשבה של "להסתדר". במקום זאת, הם צריכים לרצות יותר מחייהם ולחיות באופן מלא כבני אדם. . "כדי להיות מאושר, אדם חייב להיות בעל תחושה של הגשמה עצמית." אנשים יכולים להגיע להגשמה עצמית באמצעות עבודה יצירתית וסקרנות. עבודה יצירתית מועילה לצמיחה והתפתחות אישית, בעוד שסקרנות לגבי העולם שסביבם מאפשרת לאנשים לחוות יותר בחיים ממה שהם היו עושים אחרת. יתר על כן, תחושת מטרה בחיים חשובה לאושר, מכיוון שהיא עוזרת לאנשים להרגיש סיפוק. בחיים. בהרצאתו של פרופסור יורם יובל – הרצאה על הצלחה והגשמה עצמית הוא אומר כי "תחושה של הגשמה עצמית חיונית לאושר." כדי להיות מאושר, אדם חייב להיות בעל תחושה של הגשמה עצמית. עבודה יצירתית וסקרנות הם חלק מהמרכיבים המרכזיים שיכולים להוביל למימוש עצמי באדם. יתר על כן, תחושת מטרה בחיים חשובה לאושר, מכיוון שהיא עוזרת לאנשים להרגיש סיפוק בחיים.

הרצאתו של פרופ׳ יורם יובל

למי שעדיין לא מכיר את פרופסור יורם יובל – זה הזמן! יורם יובל הוא מרצה בנושא מימוש עצמי ומהי המשמעות של להיות אנושי. בהרצאה מעוררת השראה מספר פרופ יורם יובל כי "מימוש עצמי הוא התהליך שבו האדם מבקש לממש את עצמו כאדם, על ידי התגברות על האני השקרי והאשליה שנוצר על ידי החברה, וגילוי מחדש של האני האותנטי שלו". נושא המימוש העצמי הוא רעיון מסובך והדרך הטובה ביותר לתפוס אותו, לדברי פרופסור יובל, היא באמצעות רפלקציה עצמית. הוא מאמין שכדי שאדם יוכל להבין את המשמעות של מימוש עצמי, צריך להיות סוג של הרהור מיידי על מחשבותיו ורגשותיו שלו. הרעיון שכל בני האדם הם ייחודיים, בעלי ערך ופוטנציאל, כמו כל צורות החיים האחרות בעולם, הוצג על ידי אלפרד אדלר שהיה פסיכולוג גרמני. . "הרעיון שכל בני האדם הם ייחודיים, בעלי ערך ופוטנציאל, כמו כל צורות החיים האחרות בעולם." – הרצאה של פרופסור יורם יובל "בתגובה להבנה שאיננו כמו כל חיה אחרת עלי אדמות, הציע אדלר מושג חדש של טבע האדם. הוא הגדיר את האדם כיצור שלא רק מסוגל אלא גם מחויב באמצעות הפוטנציאל היצירתי שלו ליצור עולמו משלו תוך התגברות על מגבלות טבעיות".

מדיטציה

ישנן דרכים רבות להגיע למימוש עצמי. אחת הדרכים היא לעשות מדיטציה.

עם מדיטציה, אדם מתחיל לראות את המחשבות, הרגשות והתחושות שלו בדיוק כמו זה – מחשבות, רגשות ותחושות. זה מקטין את מידת המציאות לדברים האלה ורואים אותם בצורה יותר מנותקת. באמצעות מדיטציה, מתחילים להבין כיצד המחשבות הללו יוצרות סבל. זה מוביל לירידה בהתקשרות עם המחשבות הללו ולעלייה במודעות למה שיוביל לאושר או סבל. המסע פנימה מוביל אותך בדרך של מימושים עצמיים. יש אנשים שמתקשים או גוזל זמן לעשות מדיטציה באופן קבוע מספיק כדי שתהיה לה את ההשפעה הרצויה על חייהם. אלטרנטיבה מצוינת היא השימוש באפליקציות מדיטציה מודרכת כמו Headspace אשר עוזרת בבעיה זו באמצעות תרגילים מודרכים משלה קצרים אך משפיעים. נאמר על ידי אנשים רבים שניסו את האפליקציה הזו שהיא הגבירה את תחושת המודעות העצמית שלהם והפחיתה את רמות החרדה שלהם באופן ניכר. . אין לבלבל את תרגול המדיטציה עם תרגול הזן או אסכולות בודהיסטיות אחרות. מערביים לעתים קרובות מערבבים בודהיזם ומדיטציה בניסיונות לחקות שיטות רוחניות מזרחיות. עם זאת, המונח "מדיטציה" משמש במקרים אלה כדי לתאר מגוון רחב של פרקטיקות מאסכולות ומסורות שונות שיש להן שותפות מסוימת במטרה. זה כולל: התבוננות, דיאנה, דקלום מנטרה, מדיטציית מיינדפולנס, הפחתת מתח מבוסס מיינדפולנס (MBSR)

הוסף תגובה