זכיינות לבית קפה, הרפתקאה או הצלחה? הכל במאמר הבא

מהי זכיינות? מדובר ביחסי גומלין בין חברה גדולה לבין כמה לקוחות קטנים יותר להם הוענקה הזכות לעשות שימוש בשמה של החברה גדולה, במוצריה, ולעתים גם בטכניקות שפותחו על ידה. זכיינות בישראל היא גם שיטת להצמחת החברה. זכיינים מוצלחים יכולים לסייע בקידום החברה ככל שהם שומרים על האינטרסים שלה ועל חוקיה. מאידך, הם עלולים לפגוע בה במידה שהם מכריזים על מחירים שונים משמעותית מאלו שנקבעו על-ידי החברה.

זכיינות לבתי קפה – במה מדובר?
כאשר מדובר ספציפית על זכיינות בתי קפה, הרי שזכיינות היא שיטת מסחר על פיה חברה או רשת של בתי קפה מאפשרת לעצמאי להשתמש במותג שלה (כולל לוגו ומוניטין) למכירת המוצרים והשירותים שלה, בעבור תשלום. זכיינות לבתי קפה מלווה בעזרה בהקמת הסניף, כמו גם הצרכת הצוות וסיוע בנושאים נוספים, כמו תוכנת ניהול, ציוד ועוד. גם לאחר ההקמה, ממשיכה החברה המזכה לתמוך בזכיין בענייני ניהול הסניף ויש לה אינטרס ברור שהזכיין יצליח, כיוון שהמוניטין שלו משפיע ישירות על המוניטין שלה.

זכיינות לבתי קפה – יתרונות
ההשקעה בכיוון זה היא לרוב פחות מסוכנת, עם זמן החזרה השקעה קצר יחסית; ההתחלה היא מנקודת זינוק טובה ומספר לקוחות התחלתי גבוה ביחס להתחלת עסק מאפס. הזכיין מקבל תמיכה, ליווי והדרכה מאנשים מנוסעים של הרשת באופן המפחית טעויות אפשריות הנובעות מחוסר ניסיון. גם מחיריהם של חומרי הגלם זולים משמעותית. האסטרטגיה השיווקית יעילה יותר – ויתרונות נוספים.

זכיינות לבתי קפה – מה עוד חשוב לדעת
הסניף החדש כפוף לחוקי הרשת ועל הזכיין לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם החברה תוך הבנה והתחשבות בצרכיה, זאת מהטעם הברור שהתנהלות הסניף משפיעה על החברה כולה.

מיהו זכיין איכותי?
זכיין איכותי משלב בין יכולות של עובד עצמאי ליכולות של עובד שכיר. הוא יעבוד על-פי נהלי הרשת וידווח למנהליו בכל מקרה שיש צורך בכך. הוא יהיה נאמן לחברה וידאג לאינטרסים שלה כפי שידאג לאינטרסים של סניף הרשת שהוא מנהל.
חברות גדולות כמו "ארומה" מציעות זכיינות ברחבי הארץ ומאפשרות פתיחת סניפים במקומות עם פוטנציאל כלכלי גבוה.

הוסף תגובה