איך בוחרים נברשת?

תאורה נכונה משרה ועוטפת את התחושה שהיינו רוצים להשרות בבית הכנסת שלנו

ולכן חשוב לבדוק היטב לפני רכישת שנדליר מה צריך לברר לפני שרוכשים נברשת?

איזה סוגי נברשות יש?
באופן כללי הנברשות מתחלקות שני סוגים; קנים, וקריסטלים.
בסוג הנקרא קנים נכללת כל נברשת העשויה מ"זרועות" היוצאות ממרכז הנברשת והן הדבר הבולט יותר בשאנדליר.
בסוג הנקרא נברשת קריסטל נכללות כל הנברשות שהקריסטלים הם העיקר והמבנה רק נועד להחזיק את הצורה.
למרות שתמיד ניתן לשלב בין השניים ולצור עיצוב מותאם אישית לפי צורך של המקום.

מאיזה חומרים עשוי גוף הנברשת?
נברשות לבית כנסת בדרך כלל עושים מברזל או אלומיניום או נחושת.
כיון שנברשת היא מוצר שרוכשים לאורך טווח, לכן יש לבחור את החומר הטוב והעמיד ביותר. ברזל אמנם יוזיל את המחיר אך הוא חומר המחליד והציפוי שלו לא יחזיק לטווח ארוך.
ישנם שבוחרים דווקא בגוף אלומיניום שאכן יתרונותיו עולים על הברזל כיון שאינו מחליד, קל יותר דבר המקל על ההתקנה, וגם מוזיל את המחיר, אך החיסרון הגדול של אלומיניום שהוא לא חזק כל כך והרבה פעמים אינו מחזיק את משקל הזרועות והקריסטלים ומתעקם בקלות עם הזמן. לעומת זאת הנחושת אמנם כבדה ויקרה יותר אך היא חומר איכותי במיוחד ואינו מחליד אינו מתעקם ורמת הגימור שלו איכותית מאוד שמאפשרת לציפוי הנבחר להחזיק שנים רבות.

ציפוי גוף המנורה לבית כנסת עשוי מ…?
ניתן לצפות את גוף הנברשת כמעט בכל צבע של שלל צבעי הקשת ולתת לה מראה מתאים לפני צורך העיצוב הדרוש.
כיום נהוג לצפות את הנברשות בזהב 24K כאשר רוצים מראה מלכותי יותר, בציפוי טיטניום למראה נקי וקלאסי, ושילוב של טיטניום ונחושת בשביל גימור עתיק ועשיר.

ארץ ייצור הקריסטלים? למה חשוב לדעת?
מסתבר שרוב הלקוחות אינם מבחינים באיכות הקריסטל! כלומר עין שתביט בנברשת התלויה מהתקרה יהיה לה קשה לזהות האם מדובר בקריסטל איכותי ולפעמים במבט ראשון אפילו פלסטיק איכותי יראה כקריסטל. בפרט כאשר הנברשת  חדשה, גדולה וגבוהה ועם הרבה אבנים. לכן חשוב לדעת מי יצרן הקריסטל.

ההבדל בין פלסטיק לקריסטל הוא פשוט! אין לו את אותו הברק, צבעי הקשת לא נראים מתוכו, והוא יהפך לאפור או לצהוב במשך הזמן, על ההבדל בין קריסטל איכותי ללא יש להרחיב…

כיום יצרני הקריסטלים הגדולים בעולם הם הסינים והאוסטרים כמובן שיש את מה שביניהם אך קודם נדבר קצת עליהם…

הקריסטל הסיני מגיע בכמה רמות בדר"כ מסומן באות K ויחד עם האות ישנה סִּפְרָה, כאשר הַסִּפְרָה הגבוהה ביותר היא 9 והיא מייצגת את האיכות הטובה יותר. כמו כל מוצר סיני כיוון שהוא יצור המוני הוא זול יותר. ולכן אורך חי הקריסטל קצר יותר ובזמן די קצת יאבד את הבהירות ויהפוך לעכור ואף יחליף גוון לצהוב ולא שקוף כמו-כן כמות הצבעים שיתפשטו מהקריסטל מעטים בהרבה מקריסטל איכותי.

לעומת אלו הנ"ל הקריסטל האוסטרי פשוט המדהים ביופיו! באופן כללי ישנם 2 יצרנים של קריסטל אוסטרי Shuler ו- Swarovski האיכותי במיוחד. יש לציין שהאיכות ה"נמוכה" של הקריסטל האוסטרי עולה בהרבה על הרמה הגבוהה של הסיני, הן ברמת הבהירות, באורך החיים, בליטוש הסופי שהופך את הקריסטל להראות כיהלום ממש, ומלבד זאת – יש לאוסטרים "זכויות יוצרים" על מכונות חיתוך שנותנות לקריסטל יכולת ברק המאפשר לצבעים שונים ומגוונים להראות במפגש האור עימו.

כמובן, שיש את הקריסטל הספרדי, האיטלקי, והצרפתי שהם בעצם בתחום שבין הסיני והאוסטרי מבחינת איכות, אך העלות של קריסטלים אלו קרובה לאוסטרי ובוודאי שעדיף לבחור בו אם כבר משלמים את המחיר…

האם ישנן תעודות על קריסטלים?
כמו כל מוצר טוב בחיים צריכה להיות לו תעודה. שתעיד מהיכן מגיע הקריסטל.

כמה זמן אחריות?
שימו לב! אם היצרן ממנו רכשתם את המנורה לבית כנסת נותן לכם מוצר טוב באמת.
אין לו מה לפחד לתת לכם אחריות כל החיים!

מי המתקין?
נברשת איכותית שוקלת בהרבה מקרים משקל לא מבוטל וצריך לדעת בדיוק היכן לתלות אותה והאם ה"קונסטרוקציה" (המבנה) שבתקרה יכול להחזיק משקלה. לכן, צריך מתקין מקצועי שיודע לאתר האם ניתן ואם לא! ומה צריך לעשות כדי שיהיה ניתן לתלותה, וגם אם צריך אישור מהנדס בכדי לעשות זאת.

אל תנסו זאת בעצמכם! זה כלל לא שווה את הנזק שעלול להגרם מהתקנה לא מוצלחת!

כמובן שיצרן מקצועי יכול לתאם לכם התקנה עם המבין בתחום.

איזה מידע תתנו ליצרן?
נברשת לבית כנסת אינה עוד מוצר מדף שבאים ולוקחים! תנו ליצרן את כל המידע שיש ברשותכם להבנת הצרכים שלכם. גודל האולם, מיקום האולם בבית הכנסת (מרכזי, צדדי, לובי וכו'), סגנון עיצוב האולם, האם זה מקום חדש או שמחליפים ישן בחדש,  אם חדש! אז האם בחרתם כבר סגנון של ארון וריהוט, גודל הנברשת שהייתם רוצים… תנו לו פשוט הכל… התקציב מאוד חשוב מראש כדי לתאם ציפויות, זה יעזור ליצרן לתת לכם את המקסימום ביכולות שלכם.

ליצירת קשר: 03-7630275

מייל – m@matanyah.co.il

מתניה – יוצרים באמונה, ריהוט ואבזור בית כנסת

הוסף תגובה