מאז שאני ילדה,
החג האהוב עלי הוא חג החנוכה.
ריח של טיגון לביבות המתפשט בכל הבית, אור נרות עדין מנצנץ מהחנוכייה, שירה מרובת משתתפים, זיופים ושמחה של שירי החג. וכמובן – יום ההולדת המיוחל שמגיע שלושה ימים לפני הנר הראשון.

אך השנה, מעבר למסורת המענגת והתרבות, החלטתי להסתכל לעומק החג, לסיפור ההיסטורי בהיבט הנומרולוגיה ולהבין אולי ישנם מסרים נסתרים?

נס חנוכה = הצדק 199

לפני יותר מאלפיים שנה, ניצחו המכבים את היוונים, גירשו את היוונים מהארץ וכבשו מחדש את בית המקדש בירושלים.  כשהמכבים חפצו להדליק את המנורה בבית המקדש, הם מצאו כד שמן אחד קטן בלבד. בכד השמן היה כמות שמן שהייתה אמורה להספיק ליום אחד, אך כמעשה נס, כמות השמן הספיקה להאיר למכבים את הדרך במשך שמונה ימים! נס חנוכה, מסמל את הצדק שנעשה למכבים, מעבר לכל הסיכויים.

נס חג החנוכה = מלמעלה = אבינו מלכנו = 215

אפשר גם להוסיף ולומר כי נס חג החנוכה קרה למכבים כי מישהו שמר עליהם מלמעלהאבינו מלכנו הוא זה ששמר על המכבים מלמעלה, אפשר להם לנצח את היוונים בגבורה והאיר להם את הדרך במשך שמונה ימים.

המכבים = מלאך יהוה = 117

המכבים, כנגד כל הסיכויים, ניצחו את היוונים. מעט מול רבים. כמעט לא ניתן להאמין כי אין לאלוהים חלק בדבר. פיענוח ניצחון המכבים תמיד מתקשר לעובדה כי אלוהים מושך בחוטים, זימן את מלאך יהוה שישמור על המכבים ויאפשר להם את הניצחון המיוחל והשתלטות מחודשת על בית המקדש.

הוסף תגובה