טיפול בחרדות – על התקף פאניקה

התקף פאניקה 

התקף פאניקה לרוב יוגדר כמצב של תחושת פחד או אי נוחות קיצונית. התקף יכול להגיע לשיא שלו כעבור עשר דקות וכמובן יהיה מלווה בתסמינים קשים למיניהם.

פירוט של הסימפטומים:

התקפים שבאים בהפתעה מסוג של התקף פאניקה, יכולים לגרום בדרך כלל לתסמינים קשים, המשפיעים רבות על הגוף במספר מישורים, כגון:

הפרעות בקצב לב, הזעת יתר, גלי חום, גלי קור, חוסר תחושה בידיים, תחושת עיקצוץ בידיים, רעישות ללא שליטה בכל הגוף, הפרעות נשימה (לעיתים כמעט עד מצב של תחושת חנק), לחץ בחזה, איבוד שליטה, פחד משיגעון ועוד.

מבחינה מדעית, עדיין לא מצאו הוכחות חותכות לגבי הופעתם של התקפי פאניקה. ישנה סברה שהתקף פאניקה יקרה לאחר מצב סביבתי קשה, מצב תורשתי, גורם פיזי או גורם פסיכולוגי.

נפרט לכם מספר השערות ומסקנות שהגיעו אליהן החוקרים במהלך הניסויים והבדיקות:

גורם פיזי

יש הורמון בגוף בשם סרוטונין, הורמון זה אחראי על מצב רוח טוב וויסות של מצב הרוח. במידה ויש חוסר של סרוטונין בגוף, יכול להיווצר מצב של דיכאון, חרדות ואפילו לפתח מצב של התקף פאניקה. אפשר לאזן את העניין הזה באמצעות כדורים של סרוטונין, במינון מתאים, לפי החוסר.

גורם פסיכולוגי

אירוע טראומטי מהעבר שצף יכול להעלות את הסיכוי והסיכון לחרדות רבות והתקף פאניקה. כאשר אדם נזכר בסיטואציה שקרתה לו, או שהוא נמצא במקום מאיים, תיתכן האפשרות של התקף פאניקה.

גורם סביבתי

במידה וישנו מצב מתוח סביב האדם, יש סיכוי שבעיות חרדה והתקפי פאניקה יופיעו. גורם סביבתי יכול להיות אווירה מתוחה בבית, מצב בטחוני קשה, מצב בריאותי קשה, חוסר וודאות בנוגע למשהו חשוב ועוד. בנוסף, צריכת יתר של חומרים כגון ניקוטין, אלכוהול, קפאין או תרופות כגון SSRI יכולות להעלות את הסיכון להופעתו של התקף פאניקה.

גורם תורשתי גנטי

במידה ולהורים יש התקפי חרדה או התקפי פאניקה, הסיכוי שלילדיהם תהיה אותה התופעה, הולך וגדל. לרוב, מצב שכזה יוכל להיות גם גנטי וגם מושפע מהגורמים האחרים שפירטנו לעיל. שילוב שלהם יוכל להביא לתדירות גבוהה יחסית של התקפי חרדה ופאניקה.

טיפול בחרדות

טיפול בחרדות ניתן לבצע גם על ידי טיפול בשיטת "עין הבדולח".

רפואה טבעית

הוסף תגובה