טיפים להחלמה מהירה מניתוח קטרקט

טיפים להחלמה מהירה מניתוח קטרקט

ניתוח קטרקט מוגדר אמנם הליך כירורגי פולשני אך ההחלמה ממנו היא מאוד קצרה וכמעט ללא תופעות לוואי.

בשנים האחרונות עם כניסת הלייזר לתחום ניתוחי הקטרקט, החתכים דרכם מוחלפת עדשת העין החולה מבוצעים על ידי מכשיר לייזר מדויק. כך שמדובר בחתכים זעירים שהופכים את תהליך ההחלמה, הקל ממילא, לפשוט עוד יותר, ללא תפרים ועם  חשש קטן מאוד לזיהומים.

טיפים לחזרה מהירה לשגרה לאחר ניתוח קטרקט

החלמה וחזרה מהירה לשגרה קשורים לפעולות בסיסיות שעליכם להקפיד עליהן:

  1. לאחר הניתוח יש לשמור על היגיינת העין ולנקות את ההפרשות בפד גזה סטרילי וטיפות חיטוי אשר יומלצו על ידי הרופא המטפל. בנוסף לטיפות החיטוי יתכן שתקבלו מהרופא המנתח טיפות נוספות אותם יש לטפטף על פי ההוראות.
  2. בתקופה הראשונה שלאחר הניתוח יכול להיות מצב של אודם בעין, הנגרם כתוצאה מיובש. ניתן לטפטף דמעות מלאכותיות להקלה ללא כל חשש.
  3. החל מהיום הראשון לאחר הניתוח ועד כחודש לאחריו (כולל כמובן בדיקה אצל רופא), אין להיכנס לים או לבריכה ואין להתאפר.

מנותחים רבים חוזרים לשגרה רגילה תוך 24 שעות מיום הניתוח וזה בסדר גמור. אבל גם בחזרה לשגרה יש לזכור שניתוח קטרקט הוא בעצם ניתוח לכל דבר ויש להקפיד על כללים מסויימים למרות שמדובר בהחלמה מהירה.  

הקפידו לשמור על העין המנותחת ולחשוף אותה כמה שפחות לגורמים חיצוניים. הקפידו בשבועיים הראשונים על הרכבת משקפי שמש במהלך כל היום, גם בבית וגם בחוץ, בנוסף, על מנת למנוע רגישות הקפידו לישון ולהתקלח עם מגן מפלסטיק.

אם בכל זאת אתם סובלים מכאבים אחרי הניתוח או מירידה בראייה יש להתקשר למרפאה או לפנות לחדר מיון בבית החולים הקרוב.

יש לזכור כי זמן ההחלמה מניתוח קטרקט הוא פונקציה של מורכבות הניתוח. אם אתם קוראים מאמר זה לפני מעבר ניתוח קטרקט, זכרו שלאחר אבחון קטרקט בעין, יש לטפל בבעיה (לאחר היוועצות עם רופא מומחה כמובן) ולא להמתין, מכיוון שההמתנה ודחיית הטיפול עלולה להרע את המצב ואת איכות חייכם.

תיקון הראייה במסגרת ניתוח קטרקט

ניתוח קטרקט הוא ניתוח לשיפור הראייה ואם לא שילבתם בו השתלה של עדשת פרימיום המתקנת את הראייה תצטרכו להרכיב משקפיים בדיוק כמו לפני הניתוח. מומלץ לגשת לבדיקת אופטומטריסט להתאמת משקפיים, לפחות כחודש וחצי לאחר הניתוח.

אם הינכם סובלים מבעיות ראייה, היוועצו עם הרופא על האפשרות לתקן את הראייה במסגרת הניתוח ולשפר את איכות חייכם.

המאמר נכתב בשיתוף ד"ר יחזקאל לוי, רופא עיניים ומנתח קטרקט בכיר, המבצע ניתוחי קטרקט וניתוחי קטרקט בלייזר.

הוסף תגובה