3 טיפים לעסק האינטרנטי המתחיל

3 טיפים לעסק האינטרנטי המתחיל

אחד השינויים המשמעותיים ביותר שהתרחשו בשוק העבודה ב-20-30 השנים האחרונות, הוא כמובן המעבר מעסק פרונטאלי לעסק און ליין. קרי, אם עד אמצע שנות התשעים, תחילת שנות האלפיים, היינו רגילים לעסקים המתנהלים במבנה פיזי, עובדים מול לקוחות, הרי שהחל מתקופה זו אנחנו מוצאים יותר ויותר עסקים הפועלים ברשת האינטרנט, ללא מבנה פיזי ולעיתים ללא מגע וקשר ישיר בין העובדים ללקוחות.

מדובר על עסקים בתחומים רבים ומגוונים, עסקים שמתעסקים במכירות ובמתן שירותים, עסקים בתחומים כגון, ביגוד, מזון, פרסום, מוצרים לבית, מוצרי ספורט ועוד. למעשה, כמעט בכל תחום אנחנו יכולים להקים עסק ולנהל אותו באופן מלא דרך האינטרנט, אם אנחנו פועלים ומנהלים אותו נכון.

מה אנחנו צריכים בשביל להקים עסק באינטרנט

לפני שנסביר מה אנחנו צריכים בשביל להקים עסק אינטרנטי, חשוב להדגיש שמבחינת החוק והרשויות אין הבדל בין עסק רגיל, פרונטאלי לעסק אינטרנטי. כלומר, בשני המקרים מדובר על עסקים שחייבים להיות רשומים באופן חוקי, בעל העסק צריך לפתוח תיק במס הכנסה, ביטוח לאומי ומע"מ, וכמובן אם יש צורך, אזי שהוא צריך להחזיק רישיון עסק בשביל לעבוד באופן חוקי.

בשביל להקים עסק באינטרנט, אנחנו צריכים כמובן להקים אתר אינטרנט בעזרתו ודרכו נוכל לפנות אל לקוחות. עלינו להחליט האם אנחנו פונים ללקוחות רק בישראל או גם בחו"ל. עלינו להחליט מה בדיוק ברצונו להציע להם וכיצד לעשות זאת.

לאחר מכן, עלינו לקדם ולשווק את העסק, הן באופן ספציפי והן דרך קידום האתר של העסק בגוגל ובאמצעים אחרים. חשוב שאנחנו נבנה אתר אינטרנט על פי הכללים והתנאים של גוגל, מה שיאפשר לנו לקדם אותו בצורה נכונה. אנחנו צריכים גם להקפיד שהגולשים יוכלו לפנות אלינו ולקבל מאיתנו שירות בכל עת, מידע ותשובות לכל שאלה.

גם כשאנחנו מקימים עסק אינטרנטי, עלינו לזכור שאנו צריכים להעסיק כוח אדם שיהיה מסוגל לתת מענה לגולשים על פי הצרכים. אחד היתרונות של עסק באינטרנט זו היכולת לחסוך בעלויות, בין היתר של כוח אדם. אך זה לא אומר שאנחנו צריכים לוותר עליו לגמרי, אלא לדעת כיצד לייעל את העבודה, כך שהכל יתנהל בצורה מדויקת, מהירה ונכונה.

טיפים חשובים לעסק מתחיל באינטרנט

  • הכל דרך האינטרנט – אחד הכלים החשובים ביותר שעומדים לרשות עסק אינטרנט, זו היכולת לבצע את כל הפעולות דרך האינטרנט, מרגע הזמנת המוצר ועד שהלקוח מקבל אותו. זה נכון לגבי חיפוש המוצר באתר, תהליך הרכישה, יצירת חשבוניות דיגיטליות ושליחתן ישירות למייל של הלקוח וכל מה שקשור לשירות לקוחות או שירות טכני. הכל צריך להתבצע דרך האתר.
  • בניית חנויות וירטואליות – בשביל שהעסק יוכל לספק שירותים ומוצרים ללקוח על פי הצרכים שלהם, אנחנו צריכים להשתמש במודלים של בניית חנויות וירטואליות מתאימות לצרכים שלנו וכאלה שיכולים לשרת את הגולשים שלנו באופן אופטימאלי, בכל אספקט, משלב החיפוש ועד לשלב הרכישה.
  • חווית גלישה – עלינו לזכור מאחר והעסק שלנו מבוסס על אתר אינטרנט, אזי שהגולש צריך להרגיש חווית קנייה מלאה. קרי, חוויה בשלב הגלישה באתר, חוויה בשלב הרכישה בחנות וכמובן חווית שירות אופטימאלית כשהוא מקבל את המוצר או את השירות כפי שהוא מצפה.

הוסף תגובה