פיתוח מנהלים ואימון למנהלים: מנכ"ל, תשעה צעדים שיאפשרו לך שדרוג דרמטי בתוצאות

כל הבא כתוב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד

האם אתה מנהל או מאפשר? האם היית רוצה שינהלו אותך? אני מניח שלא. אני מניח שהיית מעדיף שיאפשרו לך להתנהל לפי הבנתך. כך גם העובדים שלך. הם לא רוצים שתנהל אותם, אלא שתאפשר להם להתנהל לפי הבנתם. האם אתה יודע איך מאפשרים?

האם אתה אמיץ או פחדן? מי האדם שחייב להוכיח שהוא חזק כל הזמן? חלש! ומי האדם שחייב להוכיח שהוא אמיץ? פחדן! רק אדם חזק יכול להרשות לעצמו להיות חלש, ורק אמיץ מאפשר לעצמו לפחד. האם אתה בצד של אלו שחייבים להוכיח שהם חזקים, חכמים, יודעים?

אם תהיה פעם מספיק אמיץ כדי לבקש משוב מהעובדים שלך, תגלה באופן מפתיע שכולם יודעים את האמת ממילא. למתואר לעיל קוראים בשתי מילים "אינטליגנציה רגשית". ולא, לא נולדים עם זה. אפשר ללמוד את זה וזה שריר. ככול שמתרגלים כך הוא מפותח יותר.

האם יש לך מטרות? למנכ"לים בנאליים יש מטרות בנאליות. מה המטרה הכי בנאלית? רווח, מחזור או לקוחות. זה פשוט לא מענין, לא אותך ולא את העובדים שלך. מטרה מרגשת יוצרת מוטיבציה, אצלך ואצלם. מטרה כזו שיודעת להגדיר גם את הערך שהיא מביאה ללקוחות או לעולם. ערכים מניעים, כסף לא!  

האם אתה יודע ללמד? בכל פעם מחדש מדהים אותי עד כמה הדבר הטריוויאלי הזה הוא ממש לא. אם אף אחד לא רוצה שהמנכ"ל ינהל אותו, אז מה הוא ישמח כן? שתלמד אותו! אדם יכול ללמד רק את המקום שהוא נמצא בו. כלומר, בעל נגריה פושטת רגל יכול ללמד רק איך פושטים רגל בנגרות. מה אתה יכול ללמד? את אותם הדברים שאתה טוב בהם. למד אותם מה ואיך אתה עושה את אותו הדבר שאתה טוב בו. חלוק את הידע.

האם העובדים שלך הם גם שותפים? מכיוון שאין לך שום דרך להצליח בלי עובדים, הרי שמובן מאליו שהם השותפים שלך. האם אתה מבין זאת?! האם אתה יודע לומר להם זאת והאם השותפות הזו באה לידי ביטוי גם בתגמול שלהם. האם יש תוכנית תגמול המעודדת מצוינות, מעודדת עמידה ביעדים ומעבר להם?

האם העובדים שלך מוכנים לטעות? מתי בפעם האחרונה אמרת לעובדים שלך שמותר להם לטעות? מה הדבר שמרבית האנשים הכי פוחדים ממנו? להיכשל, לעשות טעויות. איפה מתקיים תהליך הלימוד הכי משמעותי? בדיוק שם, במקום שטועים בו. אם אתה עסוק בלחפש אשמים ולהוקיע אותם, אל תתפלא שהעובדים שלך בורחים מאחריות כמו ממגיפה. תגיד להם שמותר להם לטעות. מומלץ שילמדו מזה כדי שלא יחזרו על אותן טעויות פעמיים.

האם אתה יודע להוקיר? מדהים אותי בכל לפעם מחדש עד כמה המיומנות הפשוטה הזו היא נדירה, בקרב מנהלים ובכלל. הוקרה הוא כלי מדהים ליצירת מוטיבציה, אלא שמרבית המנהלים לא מכירים אותו. הוקרה היא היכולת לומר משהו טוב על האדם, בהתייחס למשהו שעשה. שים לב, לא על העשיה שלו, אלא על האדם. הבדל קטן שעושה הבדל גדול. לדוגמה: אתה חרוץ, אכפתי, יצירתי, מקסים. בכל המחקרים עולה שהערכה מילולית שווה יותר מכל העלאה במשכורת.

האם אתה סומך? פגשתי יותר מידי מנכ"לים, מנהלים ובעלי עסקים שמוקפים עובדים, אבל עושים הכל בעצמם. הפעילות שלהם רווית מאמץ ומתח, עובדים המון שעות והם מגיעים לסוף השבוע מותשים. מיהו האדם שלא סומך? אדם חלש וחסר ביטחון. אדון מנכ"ל הנה לך תובנה חשובה. האמירה "אני לא סומך עליו" איננה קשורה באף אדם אחר מלבדך! ביום שתלמד לסמוך עליך, תגלה באופן מפתיע שאתה מסוגל לסמוך גם על כל השאר.

האם אתה יודע לשאול? מרבית האנשים היו רוצים שיקשיבו להם, אך מרבית האנשים עסוקים בלדבר במקום להקשיב. מרבית האנשים פשוט לא יודעים לשאול. נקודה. יש אפשרות שגם אתה לא! היכולת לדבר פחות, לשאול ולהקשיב יותר, מייצרת קסמים ועושה את החיים קלים ממש.

אם תפסיק לנהל ותתחיל לאפשר, אם תדע ללמד, להוקיר, לשאול, לסמוך, להגדיר מטרה מרגשת ולטעת בעובדים תחושת שותפות אמיתית, החברה שלך תנסוק לגבהים שיעשו לך סחרחורת. גם תראה תוצאות נפלאות, אבל בעיקר יהיה לך ולעובדים שלך כיף לעבוד איתך, וכיף במקום העבודה שלהם. הנאה הולכת עם תוצאות מצוין.

אדון מנכ"ל, אם אתה רוצה תוצאות יוצאות דופן, הגיע הזמן לפעול באופן יוצא דופן, וכדי שתוכל לפעול כך, הגיע הזמן ללמוד איך לחשוב כך! רק אנשים יוצאי דופן, מייצרים תוצאות כאלה! תהליכי אימון למנהלים, כמו גם תהליכי פיתוח מנהלים, מאפשרים למנהל ללמוד איך להיות מנהל טוב יותר.

אם אתה יודע לעשות את כל אלו בעצמך, מצוין, לך על זה. אם חשוב לך ללמוד איך עושים את כל אלו ויותר, דבר איתי.

יש לכם שאלות נוספות? העלו אותן בפורום אימון אישי שלי באתר, שהוא בין הטובים והמקצועיים שיש בתחומו.

הוסף תגובה