יחסי ציבור מה זה?

יחסי ציבור מה זה?

מעט מאוד אנשים יכולים להסביר מה באמת אנשי יחסי ציבור עושים. 

בעלים של סוכנות יחסי ציבור צריכים כל הזמן להסביר שהם לא קונים פרסומות, אנחנו לא מכריחים עיתונאים לכתוב סיפורים על הלקוחות שלהם, לא מייצרים ג'ינג'לי רדיו וגם לא מגישים מוצרים ודוגמאות בחינם בדוכני הקניונים.

אנשי יחסי ציבור  תמיד מנסים לקדם את הלקוחות שלהם, את המוצרים של הלקוחות או את עצמם. אך בניגוד למפרסמים, הם משכנעים את הקהל החיצוני או הפנימי שלהם באמצעות שיטות שלא שולמו בכסף

בין אם מדובר במדיה המסורתית, ברשתות חברתיות או בקשרי דיבור, אנו מתקשרים עם הקהלים שלנו באמצעות מקורות מהימנים, ולא בתשלום.

כדי לעזור לקהל הרחב להבין את מערך יחסי הציבור וכיצד להשתמש במיומנויות אלה, ולבעלי התעשייה שצריכים להסביר את עבודתם הנה חמישה דברים שכולם צריכים לדעת על יחסי ציבור.

אז מה זה יחסי ציבור?

יחסי ציבור הם עסקי השכנוע. איש יחסי ציבור מנסה לשכנע קהל, בתוך ומחוץ לתחום ההשפעה הרגיל שלך, לקדם את הרעיון שלך, לרכוש את המוצר שלך, לתמוך בעמדתך או להכיר בהישגים שלך. 

אנשי יחסי ציבור הם מספרי סיפורים. הם יוצרים נרטיבים לקידום סדר היום שלהם. ניתן להשתמש ביחסי ציבור כדי להגן, לשפר או לבנות מוניטין באמצעות מדיה, רשתות חברתיות או תקשורת בהפקה עצמית.

איש יחסי ציבור טוב ינתח את החברה, ימצא את המסרים החיוביים ויתרגם את המסרים לסיפורים חיוביים. כאשר החדשות רעות, הם יכולים לנסח את התגובה הטובה ביותר ולהקל על הנזק.

הכלים של אנשי יחסי ציבור כוללים את הדברים הבאים:

  • הפצת הודעות לעיתונות
  • כתיבת נאומים
  • כתיבה שיווקית לאינטרנט 
  • כתיבת מסרים לפרסומות
  • הפקת אירועי השקה מיוחדים המיועדים לקהלים ממוקדים ולקשרי תקשורת
  • עריכת מחקר שוק על החברה או על המסרים של החברה
  • הרחבת קשרים עסקיים באמצעות רשת אישית או נוכחות וחסות לאירועים
  • כתיבה כתבות ובלוגים, יחסי ציבור באינטרנט
  • אסטרטגיות של יחסי ציבור במשברים
  • ניהול וקידום רשתות חברתיות ותגובות לדעות שליליות ברשת

במה שונה יחסי ציבור מאשר פרסום?

יחסי ציבור הם לא בתשלום . הרווחים לעומת הרכישה. אמין לעומת ספקן. יחסי ציבור טעימים נהדר, פרסום פחות ממלא.

פרסום הוא מדיה בתשלום, יחסי ציבור הם מדיה מושגת. המשמעות היא שאתה משכנע עיתונאים או עורכים לכתוב סיפור חיובי עליך או על הלקוח שלך,
על המועמד שלך, המותג או הנושא שלך.

 הוא מופיע במדור  וכתבות של המגזין, העיתון, תחנת הטלוויזיה או אתר האינטרנט, ולא במדור "תוכן שיווקי" שבו מופיעים הודעות פרסומיות

. אז לסיפור שלך יש יותר אמינות ואותנטיות וזאת מכיוון שהוא אומת באופן עצמאי על ידי צד שלישי מהימן, ולא נרכש. 

סיפור חדשותי ביחסי ציבור

לפני שכירת חברת יחסי ציבור או פתיחת קמפיין משלך, חשוב להבין את מהות החדשות. ישנן רק שתי דרכים לחדשות:

 1) ליצור סיפור

2) לעקוב אחר סיפור.

יש לכך חשיבות חיונית לכל מי שרוצה להבין, להוציא לפועל ולנצל את כוחם של יחסי ציבור. לפני שעונים ללקוח או הבוס שלך שמורה לך "תביא אותי לעמוד הראשון של הניו יורק טיימס!" קבלת סיפור בפרסום מכיוון שאתה רוצה אותו שם, או שהבוס שלך דורש זאת, לא משנה. כזכור, עיתונאים, דוברים, בלוגרים ומשפיעים אחרים אינם סטנוגרפים. הם ישאלו "מה זה בשבילי ועבור הקהל שלי?" במילים אחרות, העמיד פנים שאתה נמצא בקצה המקבל. ענה על זה: מה הסיפור? למה שיהיה אכפת לי? מדוע אכפת לי עכשיו?

להלן עוד קריטריונים שיש לקחת בחשבון: האם זה חדש? האם זה יוצא דופן? האם יש זווית עניין אנושית? להלן שתי הדרכים להוציא חדשות.

יצירת סיפור .   זו הצורה הנפוצה ביותר של יחסי ציבור. זה כרוך בסיפור טוב. לרוב, חברות המעוניינות להעביר את החדשות רוצות לקדם משהו חדשני: מכונית חדשה, אפליקציה חדשה, מוצר חדש, מנכ"ל חדש או שכירות משמעותית אחרת, תכנית עסקית חדשה, מיזוג, זכייה בפרס, משהו של טבע זה. שיטות אחרות לידיעת חדשות כוללות מאמרים עם קווים מדויקים שנכתבו לפרסום עצמאי, חוות דעת-מאמרי דעה ועוד.

חברות מסוימות יוצרות אירועים משלהן או מדברות מול קבוצות יוקרתיות. זה יכול להיות נהדר, אבל זה יכול להיות זמן רב ויקר, ללא ערבויות לכיסוי. מכללות ואוניברסיטאות רבות יוצרות חדשות עם סקרים ומחקרים מקוריים. יזמים ועסקים קטנים בדרך כלל אינם יכולים לעמוד בהוצאה זו. יכול להיות שקל יותר לערוך סקרי טלפון ודואר אלקטרוני פשוטים של עמיתים, לקוחות וספקים. סדרה קצרה של שאלות שמביאה למידע חדש ששופך אור על נושא מסוים עשויה להיות מהווה ידיעה לתקשורת המסחרית.

לעקוב אחר סיפור באמצעות דובר  – זה כשאתה שם לב לסיפור בחדשות, ומגיב. זה יכול להיות צלילה בשוק המניות; שערורייה פוליטית; ההשפעות הכלכליות של בצורות או סופות שלג; הפופולריות של יבול חדש ומשמעותו עבור חקלאים ומחירי תבואה וכו לשם חדשות חדשות, לעתים קרובות עיתונאים זקוקים למומחה שיגיב בזמן אמת באמצעות ראיון טלפוני, ועידת וידאו, ראיון וידאו חי, ציוץ, דוא"ל או הודעה מידית .

לעתים קרובות עיתונאים פונים לרשימת העיתונאים הרגילה שלהם, מומחים שהם מכירים או סומכים עליהם. עם חשיבה מהירה, הושטת יד יכולה להוביל לקשרים חדשים גדולים ולתשומת לב תקשורתית.

האם רשתות חברתיות  יכולות להחליף מדיה מסורתית

התפיסה הולכת וגוברת כי פוסטים או ציוצים בבלוגים, אם מספיק אנשים רואים אותם, טובים בדיוק כמו ציטוטים בעיתון יומי .
מדיה חברתית יכולה להגדיל את החשיפה של מאמצי יחסי הציבור ולשמש כמגבר.

האם אפשר  למדוד יחסי ציבור?

יחסי ציבור זה ממש לא מדע מדויק. ישנם אנשים רבים וחברות שיצרו מודלים, גיליונות אלקטרוניים והערכות רבות. ובואו נהיה ברורים. כולם הערכות. חלקם טובים בהרבה מאחרים. זה בקלות הנושא הטעון ביותר רגשית בתעשיית היחסי ציבור.

הוסף תגובה