סקפטיים? כנראה שגם לכם זה מתאים – מכירות באינטרנט!

סקפטיים? כנראה שגם לכם זה מתאים – מכירות באינטרנט!

כיום יותר ויותר עסקים מחזיקים באתר אינטרנטי, ולא צריך להסביר הרבה בשביל להבין שגם מבלי לעשות דבר אנשים גם כך שורפים זמן ברשת האינטרנטית: משחקים, עובדים, רוכשים ונפגשים דרך המסך, ועל כן רק נותר לחכות ולתפוס את תשומת ליבם. עם זאת, למרות שעם העובדה שהלקוחות שלנו נמצאים ברחבי הרשת אין טעם להתווכח, כן יש טעם לשאול כיצד פונים אליהם, או אם נדייק, כיצד הם מגיעים אלינו לבד, ואף מבלי שנבקש מהם לקפוץ ל"קפה וירטואלי" ומבלי שהם יחושו מחוזרים יתר על המידה. מכאן שאם גם אתם חולמים לחסוך דמי שכירות ולעשות כסף בזמן שמתהפכים במיטה, יש לנו כמה תובנות שתרצו לקבל:

מטרה אחת

אומנם קיימים אינספור עסקים, אך הרוב המכריע מחזיק באותה מטרה: לקיים כמה שיותר מכירות באינטרנט, ועל כן נוכחות דיגיטלית היא בגדר חובה. מה אם כן צריך לעשות? באופן כללי רק שני דברים: להקים אתר אינטרנטי שמאפשר מכירה מאובטחת ונוחה ולהזרים פנימה קהל רלוונטי שמוכן לסגור עסקה. עם זאת, חשוב לדעת שהדרך בין 2 המטרות ארוכה ומדובר בדרך שמחייבת ניווט מקצועי, נעלי הליכה למיטיבי לכת וכריכים טעימים שיעניקו אנרגיה, ואם נפשט, נציין שחייבים להבין שמדובר בתהליך ממושך (אם כי כבר על ההתחלה ניתן לחוש בתוצאות) שמצריך סבלנות וארגז שמכיל כלים דיגיטליים, כאלו שמאפשרים ביצועים ממוקדים.

רוצים להציץ בארגז הכלים?

שנרחיב אודות אותו ארגז כלים שעליו מודפס בגדול שיווק באינטרנט? ובכן ראשית נציין שיש הרבה יותר מדרך אחת וכל דרך מכילה תתי נדבכים משלה. כך למשל אם רוצים להוביל לקוחות לסגור עסקה דרך האתר, חשוב שממשק ההוספה לעגלה יהיה נוח, שישולבו תגיות Open Graph (מאפשר להכריע כיצד יוצג התוכן בפלטפורמות השונות), שמהירות האתר תהיה מהירה, שיהיו משולבות תמונות ברורות של המוצרים, שיינתן מידע מקיף (אודות גדלים, חומריות, ייעוד, דרכי שימוש וכדומה), שהאתר יהיה מאובטח וישולבו כפתורים שמעניקים את הביטחון להזין את פרטי כרטיס האשראי, שישולבו ביקורות של לקוחות וכמובן שהכרחי למנוע מהלקוח מילוי מייגע של פרטים אישיים, וזאת כי לא פעם הלקוח נסוג ברגע האחרון, רק כי התייאש מראש להזין מידע אישי.

תכסיסים דיגיטליים

לצד מכירה דרך האתר, טוב לדעת שגם קיימים תכסיסים נוספים. כמו מה? כמו האופציה לעצב ולפרסם דפי מכירה (כך שאפילו אין צורך להקים חנות מקוונת), כמו האופציה להיעזר בדיוור מיילים, כמו האופציה לפרסם תחרויות מגניבות שמעניקות הנחות משמעותיות במגוון פלטפורמות חברתיות (בכך מגדילים את החשיפה לבית העסק), כמו האופציה להיעזר בכפתורי שיתוף חברתיים וכדומה.

שנסכם?!

לא חסרות דרכים להוביל למכירה, אך כן רצוי לדעת שמאחורי כל גישה ודרך פעולה צריך לבצע עבודת רקע מקיפה, כי לא כל מה שנכון עבור עסק אחד נכון גם עבור עסק שני, ופה משרד השיווק נבחן בפעם הראשונה בהתאם לעבודת הרקע שהוא מבצע ובהתאם לבקיאות בתחום השיווק הדיגיטלי. מהו המבחן השני? תוצאות בשטח כמובן, ועל כן משרד הפרסום הדיגיטלי OK אינו מחייב לקוחות לשיתוף פעולה ממושך, כי כשבטוחים באיכות אנשי המקצוע, באיכות התהליך ובערך המוסף שמביאים, ניתן מראש לדעת שהלקוחות ייצאו מרוצים. 

הוסף תגובה