ייצור פרופיל אלומיניום

ייצור פרופיל אלומיניום

פרופיל אלומיניום עמיד, חזק, אסתטי ונוח לתחזוקה ולכן קל לשלב אותו גם בחלל הפנים וגם בחלל החוץ של הבית. עם זאת, חשוב להקפיד על תהליך ייצור מקצועי של הפרופיל על מנת ליהנות מהיתרונות של האלומיניום גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך

פרופיל אלומיניום הוא כיום חלק בלתי נפרד מסביבת המגורים שלנו. אנחנו מוצאים פרופילים מן הסוג הזה בחלונות או בדלתות ורגילים גם לשלב אותם בפרגולות ופתרונות קירוי והצללה. מלבד מראה אלגנטי ומרשים שמתכתב עם סגנון עיצוב מודרני, פרופיל אלומיניום זוכה להצלחה גם בגלל התכונות המקוריות שלו: הוא עמיד, חזק ונוח לתחזוקה והוא כמובן לא סופג את פגעי הזמן או נזקי החלודה והשיתוך.

כל התכונות השונות של האלומיניום נשמרות גם במהלך התקנת פרופילים בגלל תהליך ייצור איכותי. המטרה של ייצור פרופיל אלומיניום היא לשמור על התכונות המקוריות של חומר הגלם הזה מצד אחד, אבל מצד שני לדאוג גם לתוצר מדויק מבחינת מידות, עובי, רמת הבידוד, אופי הגימור והמאפיינים השונים של התחזוקה והתפעול.

איך מייצרים פרופיל אלומיניום?

פרופיל אלומיניום אמור לשמש בתור המשטח שעליו ממסגרים את המוצרים השונים. בין אם משתמשים בפרופיל אלומיניום בבית או בחצר, חייבים לייצר אותו לפי הייעוד. זה תהליך שמתבצע על ידי בעלי מקצוע תוך דגש על כל תכונה ותכונה המשפיעה על פרופיל אלומיניום ועל השימוש בו בשטח:

א. רמת הבידוד מפני רעשים וטמפרטורה – פרופיל אלומיניום לחלונות מייצרים עם רמת בידוד גבוהה מפני רעשים וכדי למנוע הפרשי טמפרטורות. אם הפרופיל עצמו לא מספיק מבודד זה אומר שלא רק שנכנסים יותר רעשים אל תוך חלל הפנים של הבית, אלא גם שהזגוגית עצמה עלולה להישבר או לעמוד בפני סכנה של הופעת סדקים ושחיקה מואצת.

ב. גימור ואסתטיקה – ההיבט שבו רואים את ההשפעה של הטעם האישי על ייצור פרופיל אלומיניום הוא בעיקר גימור ואסתטיקה. אמנם מדובר על חומר גלם מתכתי, אבל אפשר לבצע עבורו גימור מט או מבריק. לכל גימור יש מאפיינים אחרים מבחינת ההשפעה על חלל הפנים והאווירה, לכן מתכננים אותו ביחס לעוד אלמנטים.

ג. תו תקן – הבנת הצורך של הלקוח מאפשרת להמשיך את התהליך של ייצור פרופיל אלומיניום לשלב של שרטוט מקצועי. לאחר מכן משתמשים בדיזה ומשיגים תו תקן, על מנת לבצע את הייצור בכמות המבוקשת. בשלב הבא כבר אפשר לצבוע את פרופיל האלומיניום, לבצע דגשים נקודתיים על פי המאפיינים של כל פרויקט ולהוסיף קידוחים. כל זה לא אמור לבוא על חשבון תו התקן אלא להתאים לו.

מה המפרט הטכני המלא שמשפיע על ייצור פרופיל אלומיניום?

חברה מקצועית שמתמחה בתחום של ייצור פרופיל אלומיניום חייבת לשמור על מפרט טכני מדויק. המפרט מאפשר לבחון שהיחס בין העובי הדופן לבין עובי המעגל הפנימי לדוגמא נשאר אידיאלי, או שעבודת המכבש איכותית ולא מעוותת את האלומיניום. כמו כן, יש להקפיד על שימוש במכונות מתאימות שעוזרות לבצע ייצור פרופיל אלומיניום בטמפרטורה מדויקת ולשמור על מהירות ביצוע מספקת.

הפרמטרים העיקריים שמצריכים תשומת לב מבחינת ייצור פרופיל אלומיניום מתייחסים לשלבים שונים של הפרויקט. בשלבים המוקדמים שבהם הפרופיל עוד במפעל, בודקים בעיקר את איכות חומרי הגלם ואת התקן. בשלבים מתקדמים יותר, על החברה המתמחה בתהליך הייצור לדאוג גם לשינוע. למעשה, האופן שבו מספקים ומשנעים את פרופיל האלומיניום מאתר לאתר עשויים להיות לא פחות משמעותיים מבחינת העמידות וההתאמה שלהם לצרכי הלקוח גם בטווח הארוך יותר. 

הוסף תגובה