פרופילים לפרגולות מאלומיניום

בנייה עצמית או מקצועית של פרגולות מאלומיניום מחייבת שימוש בפרופילים מתאימים. בגלל החשיבות של הפרופיל מבחינת חוזק, מראה ועמידות הפרגולה, מאוד כדאי לבחור אותם נכון ולהתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי ההבדלים בין הדגמים השונים

הפרופיל שבו משתמשים יכול להשפיע בצורה דרמטית על האיכות של הפרגולה. אם בוחרים באלומיניום כחומר גלם מרכזי לבניית פרגולה, בדרך כלל עושים את זה בשביל ליהנות מיתרונות שלו לעומת העץ: עמידות בפני חלודה וקורוזיה, מראה מתכתי שמתכתב עם סגנון עיצוב מודרני, חומר קל משקל אבל מאוד אמין וכמובן גם מחיר משתלם.

מצד שני, הפרגולה שעשויה אלומיניום לא יכולה להיות מורכבת בלי פרופילים מתאימים. כאן צריך לבדוק לא רק את האלומיניום עצמו, אלא גם את הפרופילים הרלוונטיים עבור הפרגולה. כדי לעשות את זה בצורה מושכלת, יש שיקולים שונים שחשוב להתייחס אליהם.

איך בוחרים פרופילים לפרגולות מאלומיניום?

רכישת פרופילים לפרגולות מאלומיניום מתבצעת גם אם בונים אותן לבד וגם אם מזמינים בעלי מקצוע שיעשו את זה. ההבדל הוא שבעלי המקצוע שמגיעים לבנות את הפרגולה גם יודעים איך לבחור את הפרופילים ובדרך כלל יש ספקים שהם עובדים מולם, בעוד מי שבונים את הפרגולה בשיטה של "עשה זאת בעצמך" יצטרכו גם להכין את שיעורי הבית לבד. 

בכל מקרה, שווה לדעת איזה שיקולים משפיעים על השאלה איך לבחור פרופילים לפרגולות מאלומיניום וכיצד לשלב אותם בחצר, בגינה, על הגג או במרפסת:

  1. גודל הפרגולה – המידות של הפרגולה הן הפקטור המרכזי שמשפיע על השאלה איזה פרופילים הכי יתאימו עבורה. בשביל שהפרגולה תהיה יציבה ועל מנת שהפרופילים יתאימו עבורה, מאוד חשוב לתכנן נכון את המידות. 
  2. סוג הסוכך – יש סוככים שונים שבהם אפשר להשתמש על מנת לייצר את הקירוי וההצללה עם פרגולות אלומיניום. ברוב המקרים משתמשים בסוכך מסוג סנטף, אך ניתן להשיג יתרונות אחרים עם סוכך במבוק או עץ. בכל מקרה, מחליטים מראש על סוג הסוכך על מנת שהפרופילים יוכלו לתמוך בו ובפרגולה.
  3. עלות ומחירים – פרגולה היא מבנה שאותו מתכננים לפי שיקולים של אסתטיקה ועיצוב. באופן דומה, גם בחירת פרופילים לפרגולות מאלומיניום צריכים להיות מבוססים על שיקולים דומים. עם זאת, לא פחות חשוב לוודא שעומדים במסגרת התקציב. כדי לעשות את זה, בודקים מראש מה המחיר והעלות המצטברת של רכישת הפרופילים לבד או ביחד עם שאר המרכיבים של הפרגולה.

ההיבט הבטיחותי של פרופילים לפרגולות מאלומיניום

הסיבה העיקרית לכך שכדאי להתייעץ עם בעלי מקצוע לפני שבוחרים פרופילים לפרגולות מאלומיניום קשורה לאופן שבו הם משפיעים על בטיחות המבנה. הפרגולה והפרופילים צריכים להתמודד עם סוגים שונים של עומסים, כמו למשל בעת בניית מבנה עם סוכך רעפים לעומת סוכך במשקל נמוך יותר. מלבד הסוכך, הפרגולה גם חייבת לעמוד בעומס מבחינת רוחות, גשמים וכן הלאה. כאן בדיוק נכנסים לתמונה היתרונות של פרופילים איכותיים.

החדשות הטובות הן שניתן לחסוך בהוצאות בלי להתפשר על האיכות של פרופילים לפרגולות מאלומיניום ועל העמידות שלהם. כדי לעשות את זה, משווים בין מחירי הפרופילים ולאחר מכן מתייעצים עם בעלי מקצוע. 

במקביל, בודקים כמה יעלה לבנות את הפרגולה שעשויה אלומיניום עם או בלי רכישת הפרופילים. במידה ומגלים שמשתלם יותר לקנות גם את הפרגולה וגם את הפרופילים מאותו ספק, אפשר להתקדם לתיאום תאריך ההתקנה. במידה ולא, אולי שווה לברר על הבדלי מחירים בין רכישת פרופילים דרך חנויות ורשתות לבין הזמנה שלהם אונליין באמצעות אתרי האינטרנט. 

הוסף תגובה