כיצד להתחיל לסחור בשוק ההון בלי להיכנס לסיכונים מיותרים?

כיצד להתחיל לסחור בשוק ההון בלי להיכנס לסיכונים מיותרים?

שוק ההון הפך לאפשרות המועדפת על בעלי הון שהונם נמדד במספר אלפים ועד לבעלי הון עם תיקי השקעות בשווי מיליארדי דולרים ברחבי העולם. זאת, בזכות היתרונות הרבים של השקעות לטווח הקצר והרחוק במגוון רחב של מכשירים פיננסיים שונים. עם זאת, חשוב לזכור כי אם מתייחסים להשקעה פיננסית כהימור ומשתמשים אך ורק בתחושות בטן ולא בידע, עשויים לגרוף הון או להפסיד את כל קרן ההשקעה. לכן, חשוב להכיר את הסיכונים השונים העומדים בפניכם בכניסה לעולם זה, וכיצד לנהלם בתבונה.

איך מתחילים?

כאשר מתחילים להיכנס לכל תחום חדש, לכל נישה, חשוב קודם כל להכיר את השפה המקצועית. ממש כפי שעורכי דין לומדים את השפה המשפטית, כך משקיעים וכלכלנים לומדים את הביטויים הרלוונטיים לתחום. אנו ממליצים להתחיל מקורסים מקוונים ומידע רב שנמצא באופן מקוון, כאשר כדאי להתמקד באתרים המלמדים על שוק ההון למתחילים.

הביטויים שכדאי ללמוד הם קודם כל של המכשירים הפיננסיים השונים. בדקו האם אתם מבינים לעומק מהם מדדים, מהי מניה, מהן אגרות חוב, קרנות נאמנות, תעודות סל ועוד. אם אתם עובדים במקום מסודר שמעניק לכם ביטוח מנהלים, תוכלו להתייעץ גם עם מנהלי ההשקעות שלכם שם ולקבל מידע. אך זכרו, כאשר מנהלים תיק השקעות פרטי, אינכם רוצים להשתמש בהכרח רק בכלים המוצעים על ידי מקום העבודה.

למדו את שלבי המסחר השונים 

לאחר שאתם מכירים את המושגים החשובים, כדאי ללמוד איך מבצעים את ההשקעות בפועל. ישנה אפשרות לפתוח תיק השקעות בסכום קטן מאוד להתנסות או תיק השקעות מקוון שבו אתם לומדים איך להשקיע במדדים השונים. בפועל, התיק אינו חייב לכלול הפקדות אמיתיות של כסף, אלא מעין כסף וירטואלי להתנסות.

חפשו מידע על שלבי מסחר שונים כמו מסחר רציף, טרום פתיחה, שלבי נעילה וכן על סוגי הפקודות השונים שאתם עשויים להשתמש בהם. שימו לב שלעיתים ישנם אתרים שמציעים מסחר בינארי, ומסווים אותו כהשקעה בשוק ההון. היזהרו מאתרים כאלה משום שמדובר בהימור לכל דבר שעשוי לגרור הוצאה כספית כבדה.

אופציות והשקעות שורט

בשלבים המוקדמים של לימוד שוק ההון חשוב להימנע מהשקעות שעשויות להניב תשואה נאה, אבל יכולות למחוק במהירות את הקרן. השקעות בשורט, אופציות ואסטרטגיות דומות מתאימות למשקיעים מנוסים בלבד, וכן לספקולנטים שמוכנים לסכן סכום עודף. השקעות אלה אינן מתאימות למשקיעים בתחילת דרכם.

נכון שחשוב לפזר את תיק ההשקעות שלכם לאפיקים שונים, אך אפיקים אלה כרגע עשויים להוסיף חוסר יציבות לתיק שלכם בתחילת הדרך.

השקעות סולידיות וניהול תיקים

למשקיעים מתחילים שרוצים להתנסות בשוק ההון, אך אינם רוצים להסתכן מומלץ לפנות למנהלי תיקים מנוסים. הם, יוכלו לבצע עבורם את ההשקעות. מי שאינו רואה את שוק ההון כמשחק, אלא מכיר בחשיבות צבירת ההון לשמירה על ביטחון ויציבות של המשפחה לאורך דורות עשוי להעדיף את האופציה הזו. עדיין ניתן להיות מעורבים ולהבין את כל שלבי ההשקעה, אך בפועל "נהג מנוסה" מנווט עבורכם בנתיבים הכלכליים הפתלתלים. במיוחד בתקופות שבהן ישנה חוסר יציבות מקומית וגלובלית.

האם ניתוח ביצועים של תיק מהעבר יכול לעזור לכם?

נציין לפני סיום, כי רבים טועים לחשוב שאם מנהל ההשקעות שלהם פעל באופן מסוים בעבר, לפני חמש שנים, ובחר באפשרויות השקעה מסוימות, ניתן יהיה "להעתיק" את התיק גם לעתיד. בפועל, ייתכן ותוכלו לגרוף תשואה נאה באותה אסטרטגיה אך אתם יורים באפלה. ותיק שהתאים לכם שנים רבות לפני הפרישה כבר אינו מתאים יותר.

הוסף תגובה