כיצד לזהות נזילות חבויות?

כיצד לזהות נזילות חבויות?

הבעיה העיקרית עם נזילות חבויות היא הנטייה שלהן להחמיר מהר, לגרום נזקים בלתי הפיכים, לדרוש מאיתנו הוצאות על תיקונים ואף להגדיל את חשבון המים בלי שבכלל נבין למה ומדוע. הפתרון הוא לזהות את הנזילה כמה שיותר מוקדם, אך חשוב לדעת איך לעשות את זה

יש כמה דרכים טובות לזהות נזילות חבויות. קודם כל, צריך לעקוב אחר חשבון המים. אם מקבלים חשבון מים חריג שאין לו הסבר הגיוני, כנראה שיש בבית נזילה. בין היתר, ניתן לשלול סיבות הגיוניות לחשבון מים חריג לפי למשל עונות השנה, הרצון למלא בריכה, מסיבת מים שעושים עם הילדים בחצר וכן הלאה. אבל אם אף אחת מהנסיבות הללו לא התקיימה, יש מקום לתאם שירות איתור נזילות ולפתור את הבעיה מהיסוד.

איזה סימנים מעידים על נזילת מים?

בעוד קל יחסית לזהות נזילת מים שמופיעה בגלל פיצוץ בצנרת, זה מסובך יותר עם נזילה עדינה אך עקבית שיש בצינורות הפנימיים. במקרים כאלה, נוכל לזהות את הנזילה באמצעות כתם שמופיע על הקיר, על התקרה או על הרצפה. סימני מים יכולים להעיד על נזילות בעיקר אם לאחרונה לא שטפנו את הבית, או אם אחרי תקופה מסוימת של התעלמות כבר מתחילים להופיע גם כתמי עובש ופטריות.

איזה רעשים מעידים על הצורך בהזמנת שירותי איתור נזילות?

רבים לא מביאים בחשבון את העובדה שנזילה נגרמת בגלל בעיה בצנרת. המשמעות היא שאפשר לא רק לראות את הסימנים המעידים על כך שקיימת נזילה נסתרת, אלא אפילו לשמוע אותה. אם שומעים רעש חדש ולא מוכר מבעד לקירות בסלון, במטבח, בחדרי השינה או בעיקר בחדרים הרטובים שבהם יש צינורות, זה בהחלט מחייב התייעצות עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. 

למה חשוב להזיז רהיטים וחפצים גדולים?

הטעות הנפוצה שגם גוררת אחריה הוצאות מיותרות היא לחפש סימנים לנזילות רק במקומות שזמינים לנו מול העיניים. כמובן שזה קל וגם פשוט, אבל האמת היא שנזילה עלולה להתרחש במקומות חבויים לחלוטין או מוסתרים על ידי רהיטים אחרים. בהקשר הזה, הפתרון הוא להזיז את הרהיטים והחפצים או מכשירי החשמל אחת לתקופה מסוימת. אם למשל נעשה את זה בכל פעם שבה ננקה את הבית, נוכל לזהות מוקדם וביעילות את כל סוגי הנזילות. 

מה הקשר בין איתור נזילות לבין בנייני מגורים משותפים?

מה שעוד יותר עלול לסבך אותנו ביכולת לזהות נזילות חבויות הוא מגורים בבניין משותף. אם יש מעלינו או מתחתינו שכנים וגם הם כמובן משתמשים בצנרת מים, יכול להיות שהפיצוץ או הנזילה תתרחש אצלם. במקרים כאלה, אנחנו צריכים לשים לב לנזילה סמויה בעיקר אם רואים סימני רטיבות על הרצפה או בתקרה של השכנים בקומה מתחת.

איך יודעים שזו נזילה ולא בעיה אחרת?

היתרון של התייעצות עם בעלי מקצוע בא לידי ביטוי בכך שניתן לאושש חשדות מסוים ולשלול חשדות אחרים. לעיתים קרובות נזמין למשל שירות מקצועי של איתור נזילות, רק כדי לגלות שבכלל לא מדובר בנזילה אלא בבעיית איטום או בידוד. אז כמובן שצריך לטפל גם בבעיות כאלה, אבל המשמעות היא אחרת מבחינה כלכלית.

איך מונעים נזילות?

הדרך הכי טובה למנוע נזילות היא להקפיד על תחזוקה של הצנרת, להחליף צינורות ישנים, לבצע אחת לתקופה ניקיון של קווי ביוב ולהימנע מהשלכת חפצים או מגבונים לאסלה. במידת הצורך, אפשר לפנות לבעלי מקצוע כדי לבצע בדיקת לחץ ולאתר נזילות עם ציוד מתקדם בלי להרים מרצפות.

הוסף תגובה