כיצד מבצעים שאיבת הצפות?

כיצד מבצעים שאיבת הצפות?

שאיבת הצפות מתבצעת באמצעות ביובית. הביובית היא למעשה משאית גדולה שעליה מורכבים אביזרים כגון אביזרי הסנקה, צינורות מים ומכל גדול שמסוגל לאגור את השופכין. אחרי שהמשאבה מעבירה את מי השופכין אל תוך המכל שמותקן על גבי הביובית, משנעים אותם אל אתרי הטמנה ופסולת המפוזרים ברחבי הארץ. במקביל, אפשר להזרים מים בלחץ גבוה אל תוך הצנרת כדי לנקות אותה מבפנים.

שאיבת הצפות היא פעולה חשובה עבור לקוחות בסקטור הפרטי, העסקי, הציבורי והתעשייתי. בעזרת השאיבה ניתן לפתור את ההצפה ולחזור לשגרה, כמו גם לשאוב את הגורם שגרם לסתימה. במילים אחרות, השימוש בביובית לצורך שאיבת הצפות הוא פתרון למגוון סוגי תקלות ולא רק פעולת תחזוקה מומלצת.

איך יודעים שצריך לשאוב את ההצפה?

הטעות הנפוצה היא להמתין עם הצפות ביוב עד שהן עולות על גדותיהן ומופיעות על פני השטח. במקום זה, מה שעדיף לעשות זה להזמין אנשי מקצוע וביובית כמה שיותר מוקדם. במידה ולא בטוחים האם הגיע הזמן להזמין את הביובית, אפשר להיעזר בסימנים הבאים בתור אינדיקציה:

א. ריחות לא נעימים מכיוון הביוב – מים שמטפסים כלפי מעלה ומגיעים כמעט עד פני השטח גורמים לריחות לא נעימים. אם הריחות הלא נעימים עולים מכיוון הביוב השכונתי או מערכת הביוב המרכזית של הבית, ייתכן ולא תהיה ברירה אלא להזמין ביובית ולשאוב את ההצפה.

ב. נזילות מים מסביב לביוב – יש מקרים שבהם הצפות גורמות עומס על הצנרת. במקרים של עומס על צנרת הביוב, ייתכן ותופיע נזילה או רטיבות. כאן מקדימים תרופה למכה באמצעות שאיבת הצפות עם משאבות גדולות ומיוחדות.

ג. ניקוי תקופתי של קווי הביוב – אפשר לדעת שצריך לשאוב הצפות ביוב אם מגלים תקלות ונזקים במהלך הניקיון התקופתי. ברוב המקרים, שטיפה מבפנים של צנרת הביוב תתואם על ידי העירייה – למעט בתים פרטיים ומקומות שהם בתחום האחריות של גופי תעשייה, עסקים, מפעלים וכיוצא בזאת.

בסופו של דבר, האופן שבו מבצעים שאיבת הצפות מוכיח את עצמו וכדאי לנצל את יתרונות הפעולה כדי לשפר את איכות החיים.

הוסף תגובה