כך תבחרו פתרונות הצללה למרפסת

כך תבחרו פתרונות הצללה למרפסת

ישראל היא מדינה חמה עם אקלים ים תיכוני ולכן חשוב מאוד לשלב פתרונות הצללה בכל סוג של גינה, מרפסת או גג. במאמר הבא נסביר מה ההבדל בין הפתרונות הקיימים וכיצד הכי נכון לבחור אותם

יש סוגים שונים של פתרונות הצללה ובחירה שלהם מחייבת התייחסות לפרמטרים כגון גודל חלל החוץ, מידת החשיפה לשמש וכמובן שיקולי תקציב. בשלב הראשון, אפשר להשוות למשל רק בין סככות הצללה כדי לבדוק איזה מהן מתאימות למרפסת ואיזה לחלונות. בשלב השני, ניתן להיכנס אל עובי הקורה ולהתמקד בקטגוריה של הצללה למרפסת לפי גודל השטח במ"ר. לאחר מכן, כל שנותר הוא לחשב גם עלות של התקנת סוככים.

מה ההבדל בין סוגים שונים של סוככים?

סוככים מגיעים בדגמים שונים והמטרה היא להתאים אותם אל אופי השימוש. כך למשל יש הבדל בין סוככים אוטומטיים לבין סוככים ידניים, גם מבחינת האופן שבו מתפעלים אותם וגם מבחינת עלות הרכישה ולאחר מכן מחיר ההתקנה. שנית, קיימים הבדלים בין סוככים קטנים וגדולים ובין סוככי אלומיניום, ברזל, מתכת, עץ וכן הלאה.

מה היתרונות של פרגולה?

אי אפשר לדבר על הצללה למרפסת קטנה או גדולה בלי להזכיר את הפרגולה. זהו ללא ספק פתרון ההצללה הכי נפוץ בישראל, כי הוא נראה מעולה ואפקטיבי גם לשימוש לטווח ארוך. בעזרת הפרגולה אפשר להשיג פתרון הצללה איכותי וניתן להתקין אותה על עמודים או ישירות מהקיר במרפסת. מלבד החיסכון במקום, קיימים יתרונות בכל סוגי הפרגולות: החל מפרגולות עץ רגילות, דרך פרגולות אלומיניום מיוחדות ועד פרגולות חשמליות מפנקות. 

כך תדעו מה מתאים לצרכים שלכם

הדרך לבחור פתרונות הצללה למרפסת לקראת הקיץ היא להגדיר את הדרישות. כדי להגדיר דרישות באופן אמין, צריך לבדוק מה גודל המרפסת במ"ר, איזה רמת צפיפות של הצללה מנסים להשיג ומה הצבעים הבולטים במתחם מבחינת עיצוב. אמנם נהוג להקל ראש בהיבט האסתטי כי יותר חשוב שהפרגולה או הסוכך יהיו אפקטיביים מאשר מעוצבים, אבל כיום ניתן לשלב בין העולמות ועדיין לא לחרוג מתוך מסגרת התקציב.

עמידות ויעילות בראש סדר העדיפויות

הטעות הנפוצה היא לבחור בין סוגי סוככים או פרגולות רק לפי שיקולי תקציב. בפועל, מה שצריך לעשות הוא להציב את הפונקציונאליות בראש סדר העדיפויות. בסופו של דבר, גם פרגולות וגם סככות הצללה עומדים להיות חשופים לשמש למשך זמן רב מאוד וברצף. אם רוצים שפתרונות אלו ימשיכו להיות יעילים מבחינת היכולת שלהם להגן על המרפסת, חובה לבחור אותם לפי שיקולים של עמידות ויעילות.

איך מתחזקים סככות הצללה?

השוואה בין סוגים שונים של פרגולות מחייבת או סוככים מחייבת התייעצות עם בעלי מקצוע לגבי שיקולי תחזוקה. מצד אחד, התקנת סוככים אמורה להגיע עם תקופת אחריות מסוימת מבחינת טיפול בתקלות או נזקים. מצד שני, את רוב התחזוקה מבצעים לבד – בעיקר מבחינת ניקיון של החלק העליון או חיזוק אזורים מסוימים אחרי חורפים קשים. בכל מקרה, צריך לבדוק את זה מראש כדי שהעמידות של הסוככים או הפרגולות לא תיפגע.

מתי כדאי להשתמש במפרשי הצללה?

אחד מהפתרונות החדשים של הצללה למרפסת מבוסס על יריעות בד שנמתחות מעל הבית ורק על האזורים שאותם מעוניינים להצל. היתרון של מפרשי הצללה מן הסוג הזה הוא עלות נמוכה לצד עמידות גבוהה, אך החיסרון הוא אפשרויות עיצוב מוגבלות. אבל גם פה, מומלץ להתייעץ עם בעלי מקצוע ולהתאים כל פתרון לדרישות הקיימות ולמסגרת התקציב של הבית.

הוסף תגובה