כל ההבדלים בין מהנדס להנדסאי

כל ההבדלים בין מהנדס להנדסאי

אז הגעתם למסקנה שאתם רוצים לעסוק במקצועות ההנדסיים. עכשיו יכולה לעלות השאלה אם לעשות את הדרך על מנת להיות מהנדסים או להסתפק במסלול קצר יותר ולעבור הכשרה להיות הנדסאים. 

אז חשוב להיות מודעים להבדלים השונים בין 2 המסלולים, ההכשרות שהסטודנטים מקבלים וגם העבודות והמשרות בהן ניתן יהיה להשתלב בשלבים מאוחרים יותר. כך שלדוגמא, אם אתם רוצים לעסוק בתחום 

התוכנה, אתם עתידים לגלות שיש לכם אפשרות ללמוד הנדסת תוכנה במסלול של הנדסאי תוכנה ובמסלול של מהנדס תוכנה – וכאן יכולה לעלות השאלה מה המסלול הנכון והמתאים ביותר בעבורכם. 

אז להלן כל מה שצריך לדעת בנושא: 

חינוך והכשרה

הדרך להפוך למהנדסים עוברת בלימודי תואר במסלול אשר אורך לרוב בין 3 ל-4 שנים – כאשר בסיום המסלול הלא פשוט הזה, הם עתידים לקבל תואר B.Sc. במסגרת הלימודים הסטודנטים עוברים הכשרה תיאורטית ומעשית מקיפה בתחום ההנדסה שבחרו.

מי שבוחר במסלול ההנדסאי, יעבור לרוב דרך קצרה יותר – הלימודים ימשכו לרוב כשנתיים.
כמובן, שגם תכני הלימוד ורמת ההכשרה תהיה שונה – ופחות מעמיקה מזאת של התוכנית הראשונה. מהנדסים לעתיד ילמדו יותר קורסים ויידרשו לעמוד ביותר מחויבויות אקדמאיות שונות בהשוואה להנדסאים – וחשוב לקחת גם את הנושא הזה בחשבון. 

תנאי הקבלה

תנאי הקבלה ללימודי הנדסה הם ברוב המקרים מחמירים יותר בהשוואה לתנאי הקבלה למסלול הלימודים להנדסאים. כמובן, שיש להדגיש שתנאי הקבלה יכולים להשתנות ממוסד לימודים אחד לאחר וכמובן, גם בהתאם למסלול הלימודים הפרטני.

יחד עם זאת בכדי להתקבל ללימודי הנדסה יש צורך לרוב בממוצע גבוה במיוחד של בגרות ורמה של 5 יחידות לימוד במקצועות הריאליים. גם ציון הפסיכומטרי הנדרש יהיה לרוב גבוה יחסית.

תנאי הקבלה ללימודי הנדסאים יהיו לרוב יותר קלים – לא תמיד יהיה צורך בבגרות מלאה וגם במקרים שכן, לרוב ממוצע הציונים אשר יידרש יהיה נמוך יותר מאשר זה הנדרש בלימודי הנדסה.

גם הצורך בפסיכומטרי לא תמיד יהיה הכרח ובמידה וכן, דרישות הסף מבחינת הציון יהיה נמוך יותר.

חשוב לציין, שגם במסגרות של לימודי הנדסה וגם בלימודי הנדסאים ישנה לעיתים האפשרות להירשם ללימודי מכינה, אשר יעלו את סיכויי הקבלה למסלול. 

אפשרויות תעסוקה, שכר ותנאים

חשוב לציין שבשוק יש ביקוש גם למהנדסים וגם להנדסאים. יחד עם זאת, מי שרוצה להתייחס לשכר ולתנאים, אז חשוב שידע שמהנדסים עתידים להרוויח משכורות גבוהות יותר מאלו של הנדסאים – וזה נכון גם לגבי תחילת דרכם התעסוקתית וגם להמשך הדרך. גם התנאים של המהנדסים יהיו לרוב טובים יותר מאשר אלו של הנדסאים.

יחד עם זאת, הנדסאים יכולים להשתלב בצורה מהירה יותר בעבודה – אז מי שחשוב לו כרגע להשתלב בצורה מהירה בעבודה, יכול להגיע למסקנה שדווקא האפשרות של לימודי הנדסאי תתאים לו יותר – למרות שהתנאים יהיו פחות טובים.

מה עדיף ללמוד?

לא מעט סטודנטים לעתיד יכולים למצוא את עצמם מתלבטים באם לפנות ללימודי הנדסאי או לבחור דווקא ב לימודי תואר ראשון בהנדסה.

ההחלטה היא כמובן אינדיבידואלית ותלויה בשיקולים שונים של אותם האנשים. ההמלצה היא כמובן לחשוב  איזה מסלול יותר נכון ומתאים לכם ולא פחות חשוב מכך, מה המטרות העתידיות שלכם.

אם אתם מחפשים את הדרך הקצרה ומעוניינים למהר ולהשתלב בעבודה, כדאי לשקול את הלימודים במסלול הנדסאים.

יחד עם זאת, אם אתם מבקשים להעמיק ולקבל מידע מקצועי יותר – ובנוסף, גם לפתוח לעצמכם צוהר לעיסוק במקצועות נוספים, כדאי לשקול דווקא את האופציה של מסלול ללימודים עבור מהנדסים.

הוסף תגובה