כל מה שרציתם לדעת על מלגזה

מלגזה היא כלי מכני פופולרי, באמצעותו אפשר להרים ולשנע מטענים במרחקים קצרים. למשל, בתוך מחסן או בין מחסנים הממוקמים בסמיכות. המלגזה כוללת מנוף שבאמצעותו מרימים את המטענים ומנגנון המאפשר לה לנסוע על הקרקע בדיוק כמו כל כלי רכב. לכן, נהיגה במלגזה היא מיומנות בפני עצמה ומי שמפעיל אותה צריך לשלוט בכל תכונותיה.

האם כל אחד יכול לתפעל מלגזה?

התשובה היא לא, לא כל אחד יכול לתפעל מלגזה ויש צורך באישורים מיוחדים לשם כך ובהכשרה מקצועית. מלגזה אולי נראית כמו כלי קל לתפעול אך למעשה, היא מצריכה שליטה טכנית מלאה. עבודה לא מקצועית על מלגזה עלולה להוביל לתוצאות קשות: הרס של סחורה יקרת ערך, הרס למלגזה עצמה ופציעות בעקבות תאונות קשות. זהו כלי רכב לכל דבר ולכן לפי החוק, נהג מלגזה צריך להיות בן 21 ומעלה ובעל רישיון נהיגה ברכב פרטי. אם התנאים האלו מתקיימים, אפשר להוציא רישיון למלגזה בנפרד, אחרי שעוברים בחינה של משרד התחבורה. לעיתים, קורסים שונים של עבודה בגובה ועבודה באתרי בנייה ותעשיה, כוללים בחומר הלימוד שלהם גם נהיגה במלגזה ואפשר להוציא את הרישיון במסגרתם. 

לא כל מלגזה זהה לאחרת

יש בשוק סוגים רבים של מלגזות ולכן, יש לבחור מלגזה בהתאם לצורך. מלגזות נחלקות לסוגים ולגדלים שונים, כשבדרך כלל גודל מלגזה משפיע ישירות על היכולת שלה לשאת משאות במשקלים שונים. ככל שהמלגזה כבדה יותר, כך היא מתאימה לנשיאה ושינוע של משאות כבדים יותר. כשבוחרים מלגזה, יש להביא בחשבון את תנאי השטח בהם תצטרכו לעבוד עליה: גובה התקרה, גודל החלל, רדיוס הסיבוב של המלגזה, הגובה שאליו היא תצטרך להרים משאות ועוד. כמו כן, יש לבחון מה יהיה היקף השימוש המשוער במלגזה ומה המשקל המקסימלי של המשאות שיונחו עליה. 

קנו מלגזה ממותג אמין ומוכר

מומלץ מאוד לרכוש מלגזה ממותג ותיק ומוכר בתחום. כך תוכלו לדעת כי אתם קונים מלגזה איכותית, עם אחריות על המוצר. אם תקנו מלגזה של מותג לא מוכר, אתם עלולים למצוא את עצמכם עם מלגזה מקולקלת שעלויות התיקון שלה גבוהות, או אם מלגזה שלא מוכיחה את עצמה ברגע האמת ולא נוחה לעבודה בשטח או במחסן.

רוצים לבחור מלגזה? צאו לנסיעת מבחן

כאמור, מלגזה היא כלי רכב לכל דבר. לכן, אחרי שמיפיתם את הצרכים שלכם והמטרות שתממשו באמצעות שימוש במלגזה ורגע לפני שאתם רוכשים מלגזה חדשה, בקשו לצאת עליה לנסיעת מבחן. נסיעת מבחן תשקף לכם את נוחות השימוש במלגזה ואת הדרך בה היא עונה על הצרכים שלכם. אם נסיעת המבחן עברה בהצלחה, מדובר במותג עם רמת אמינות גבוהה ובספק איכותי ואם המלגזה שבדקתם עומדת בתקציב שלכם, אתם יכולים לרכוש אותה בראש שקט.

הוסף תגובה