סוגי מלגזות למחסן

מנהלים מחסן? העסק התרחב? או שפשוט החלטתם ליעל את כל תפעול ואחסון הסחורה? כך או כך, ודאי לא תרצו להישאר מאחור בכל הקשור לכלים איתם מנהלים מחסן ולכן כדאי שתדעו מה עומד לרשותכם, מה הם הכלים החדשים ביותר ומה המילה האחרונה בתחום המלגזות

כל מי שמנהל מחסן או עובד במחסן יודע שנוחות ותקינות הכלים חשובים להתנהלות יעילה בכל הקשור לפעילות שגרתית. לעיתים ישנם כלים שזמנם עבר וכשמגיעים לתקן אותם מגלים שכבר יצאו פתרונות חדשים. בין אם מדובר במלגזות להרמת משקלים מסוגים שונים ובין אם מדובר לעגלות ומדפים לאחסון נכון של הסחורה.

מלגזות – לשכור או לרכוש?

הכלי הנפוץ ביותר בשימוש במחסנים גדולים וקטנים הוא המלגזה. ישנן מלגזות מסוגים שונים ולא תמיד כל הסוגים נמצאים בשימוש בכל המחסנים. על מנת להשקיע נכון מבחינה כספית, לעיתים מנהלי העסק מתלבטים האם כדאי לשכור או לרכוש מלגזות למחסן של העסק שלהם. 

התשובה בדרך כלל אינדיבידואלית, אך הקו המנחה הוא תדירות השימוש: ישנם עסקים שהמחסנים שלהם קטנים ולא דורשים מלגזות אלא רק בתאריכים מסוימים בשנה, וישנם עסקים שהשימוש במלגזה הוא דבר שבשגרה. בעסקים כאלו כמובן שההמלצה היא לרכוש כלים שישרתו את בית העסק באופן שגרתי, וההשכרה במקרים הללו פחות רלוונטית.

אילו סוגי מלגזות קיימים?

מי שכבר נמצא בתוך העסק, יודע שמלגזה זה שם כללי לסוג של רכבים קטנים היכולים לשאת משא מאד מסוים ולשנע אותו במהירות נמוכה ממקום למקום, בתנאי שהמרחקים אינם גדולים. ישנן מלגזות היגש, מלגזות צריח, ומלגזות שונות המשרתות שימושים שונים. 

בדרך כלל כאשר בוחרים מלגזה, חשוב להבין את דרך האחסנה ואת רגישות המשא המועבר ממקום למקום. לאחר שמבינים מה התשובות לשאלות הללו, ניתן להתפנות ולבחור סוגי מלגזה המתאימים לשימוש ושינוע במחסן הסחורה שלכם.

על מה פועלות המלגזות?

ישנם סוגים שונים של מלגזות המונעות בדרכים שונות. ישנן מלגזות הפועלות על חשמל, הנטענות מפעם לפעם ועלות ההפעלה שלהם תלויה כמובן בעלות החשמל בארץ באותה תקופה. 

ישנן מלגזות הפועלות על סוגים שונים של דלק ועלות הפעלת מלגזות מהסוג הזה תלוי כמובן במחירי הדלק בארץ. כיום מחירי הנפט נמצאים במצב בלתי יציב, ועל כן קשה להחליט איזה מהסוגים זול יותר לתפעול. אך קיימים שיקולים נוספים כאשר מחליטים איזה סוג של מלגזה לרכוש או להשכיר והם בעיקר תלויים בחוזק המלגזות, בסוג המשאות שיש לשנע ובמהירות והמרחקים להם הן מסוגלות.

אילו רישיונות נדרשים על מנת לנהוג על המלגזות?

על מנת לנהוג על מלגזה, יש להוציא רישיון מיוחד. אומנם, התהליך הוא קצר יותר מאשר רישוי על רכב פרטי או רכב כבד, אך אין לדלג עליו.

 על מנת להבטיח עבודה בטיחותית עם סיכוי נמוך יותר לתקלות ותאונות, וכמובן מבחינת כיסוי ביטוחי – יש להקפיד שכל העובדים בחברה יעבדו עם הרישיונות המתאימים לתפקידם. מי יכול להוציא רישיון על מלגזה? כל אדם שמלאו לו 18 שנים וכבר יש ברשותו רישיון נהיגה על רכב כלשהו, זה יכול להיות רכב פרטי, רכב כבד או רכב חקלאי.

מי מטפל בכלים הללו בזמן שגרה ותקלות?

תיקון מלגזות, חלקי חילוף וטיפולים תקופתיים המבטיחים את תקינותה של המלגזה, נדרשים בדיוק כמו ברכבים מהסוגים המוכרים לנו. מי שמבצע את השירותים הללו, הם בדרך כלל מוסכים המתמחים במלגזות הפזורים במקומות שונים בארץ. על מנת להבטיח את אורך חייו של כלי העבודה ואת תקינותו ובטיחותו, מומלץ לטפל בו באופן מסודר.

הוסף תגובה