להגיע להצלחה בלי לשחוט את האווזה

 

הסיפור על האיכר והאווזה: 

היה הייתה אווזה מופלאה, שבאורח פלא, יש לפעמים דברים כאלה, הטילה ביצת זהב אחת
בכל יום שחלף. אפילו ביום שבת. האיכר שהאווזה הייתה שלו, שמח בגורלו, הלך והתעשר, שום דבר לא היה חסר. כל יום שהכסף היה נגמר האיכר היה צריך לחכות עד מחר ואז שאל: אווזה יקרה אולי תטילי יותר? למה רק ביצת זהב ביום? למה לו שתיים או אף יותר? 
והאיכר הפליג בדמיוני וכל מספר שאמר, רגע אחרי, נראה לו קטן מדי – נמאס לו לחכות עד מחר
ואז ברגע אחד חפוז ונמהר החליט האיכר לפתוח את בטנה של האווזה, פשוט כי רצה את כל ביצי הזהב עכשיו ומיד! אבל… לא הייתה בבטנה של האווזה אף לא ביצת זהב אחת ועכשיו נהיה האיכר ממש כמו כולם: קם מוקדם בבקר, עדר גזם וחלב ואסף ביצים עגולות לבנות ולא ביצי זהב.

החיים במערב תובעניים ואינטנסיביים. רוב האנשים רצים בחיי היום יום במרוץ מטורף ומנסים להספיק הכל: להיות הורים טובים, אנשי קרירה מצליחים, לקרוא, לחוות, לנפוש ולהספיק עוד ועוד. רובנו בכל סוף יום שחולף, עייפים מרוטים ופעמים רבות גם עצבניים. 
ואולי הטרגי מכל שרובנו גם לא ממש מסופקים ומאושרים וכל הזמן התחושה הזאת שמלווה
שאנחנו לא ההורים שחלמנו להיות, לא בני הזוג שתמיד רצינו להיות ופחות מצליחים ממה שנועדנו להיות. לפעמים.. רק לפעמים, אומר סיפורה המפורסם של האווזה – תפסת מרובה לא תפסת.

במהלך אימון לחיים, אנו פועלים למען השגת תוצאות מתוך הסתכלות על מכלול מעגל החיים. 
פן חשוב בהשגת תוצאות הוא כיצד להמשיך להטיל ביצי זהב – להמשיך ולהגשים את עצמנו באופן אופטימאלי, אך יחד עם זאת לשמור על עצמנו, סביבתנו, כמו גם על היצירתיות והחיות שבנו. אנשים רבים מדי בעולמנו ההישגי והתובעני עושים כמעט הכול חוץ מדבר חשוב אחד: להמשיך לשמור ולטפח את האווזה שמטילה ביצי זהב – את עצמנו!

כשבונים פירמידה הדבר החשוב ביותר בבניה, הוא בנית בסיס חזק ויציב. כך גם בהתייחס אל בנית ושימור גופנו ונפשנו. שאלות פשוטות אך חשובות שניתן לשאול את עצמנו הן: 

איך וכמה אנו ישנים? 
איך וכמה אנו ניזונים?
כמה שעות אנו עובדים? 
כמה שעות ביום אנו מקדישים לדברים שחשובים לנו בחיים?

ובכלל… מה באמת חשוב לי בחיים? מה עושה אותי מאושר באמת?

לפעמים התשובות נמצאות קרוב ממה שחשבנו – בתוך עצמנו. אימון אינו ייעוץ או טיפול והוא אינו מתיימר לתת תשובות לאדם, הנמצאות מחוץ לו, כי אם לעזור, למקד, לכוון את האדם להגיע אל התשובות שבתוכו. פעמים רבות, אנו יודעים מה אנו רוצים ומה נכון לנו לעשות במצב זה או אחר. פעמים יש לנו קושי לבחור, ובכך לשאת באחריות לתוצאות בחיינו, פעמים אחרות הפחד משתק אותנו מעשיה של הדבר שאותו אנו באמת רוצים לעשות. המאמן משקף, מעמת ומלווה בדרך לאיזון והגשמה. 

בואו, נעביר את התיאוריה לפרקטיקה:

חשבו ונסו לדרג מהם התחומים הכי משמעותיים בחייכם?

תא משפחתי
זוגיות
קרירה
סטאטוס
התפתחות אישית 
בילויים והנאות
כסף וממון
חברים
משפחה מורחבת

הוסיפו וחשבו: כמה אתם שבעי רצון מהמצב בכל אחד מהתחומים בחייכם?
אם היתה לכם משאלה אחת ויחידה מה הייתם משנים? איזה תחום הייתם משפרים?

העזו וחשבו ללא שיפוט וצנזורה, מה הייתם יוצרים באותו תחום בו בחרתם לו כל האפשרויות היו פתוחות בפניכם?

העזו לחלום, העזו לדמיין, העזו להתמקד ואז… העזו גם לבצע!

תהליך האימון יקח את התחום המשמעותי לכם, יפרק אותו למטרות ברות ביצוע וילווה אתכם כל הדרך עד להצלחה!

נקודת הניווט בה חיינו ממוקמים כעת, היא פרי ניווט מתוחכם שלנו. יש בנו את היכולת, העוצמה, והתבונה לנווט עצמנו אל נקודת ניווט אחרת ושונה, באם רק נרצה באמת, נתמקד לעבר המטרה ונהיה מוכנים לשלם את המחיר, הכולל גם ויתור על בחירות אפשריות אחרות של נתיבי התפתחות. 
והכי חשוב, בואו נשמור על האווזה, כך שתוסיף ותטיל ביצי זהב.

הוסף תגובה