לקיחת משכנתא לבית שני: מה זה אומר?

לקיחת משכנתא הינה דרך לגיטימית להגיע לדירה בישראל. יש גם משפחות שבוחרות לקחת משכנתא לבית נוסף, למשל מתוך שאיפה לעבור לדירה גדולה מבלי למכור את הבית ויש כאלה המחפשים נכס נוסף להשקעה.

בכל אחד מהמקרים יש לקחת בחשבון את התנאים של הבנקים, בנוגע לזכאות של משכנתא לדירה שנייה.

על פי החלטת בנק ישראל  משנת 2012 משכנתא לרכישת דירה שנייה תינתן  רק למי שיש לו הון עצמי של לפחות 50% משווי הנכס והוא יכול לעמוד בהחזרים חודשיים מבחינת רמת השתכרות והתחייבויות נוספות.

גם המיסוי על נכס שני הוא גבוה יותר ועל הקונים יהיה לשלם מס רכישה גבוה באופן משמעותי ביחס לבעלי דירה יחידה. הגבלות אלו יכולות להקשות על אנשים לעמוד בתנאים הנדרשים ללקיחת משכנתא לבית שני, ותוכלו להתייעץ בנושא זה עם יועץ משכנתאות, כדי לדעת מה האפשרויות הקיימות.

מה הסיבות של לקיחת משכנתא לבית שני?

הסיבות העיקריות של לקיחת משכנתא לבית שני זה בעיקר כדי לקבל נכס נוסף להשקעה עתידית, היות ומחירי הנדל"ן עולים מדי שנה, בהחלט השקעה כדאית מבחינה כלכלית.

סיבה נוספת היא הרצון של משפחות רבות להשקיע בנכס שיוכל להיות רווחי עבור ילדיהם בעתיד, לצורך מגורים לילדים כאשר הם יגדלו.

בכל מקרה, לקיחת משכנתא לבית שני יכולה להיות משתלמת כלכלית, אם יש באפשרותכם להשקיע בכך.

לאור הקשחת התנאים למימון רכישת דירה להשקעה שהטיל לאחרונה בנק ישראל, תוכלו לפנות ליועצי משכנתאות חיצוניים כדי לבדוק מהן אפשרויות המימון הקיימות לביצוע עסקת הרכישה וגם מה האפשרויות למימון ההון העצמי הנדרש במידה ואין לכם הון עצמי זמין ובהתאם לזה לקבל החלטה שתתאים לכם.

האם כדאי לקחת משכנתא לבית שני?

לאחר שהבנתם את נושא לקיחת משכנתא לבית שני ואת סיבותיו, כעת עליכם להחליט האם כדאי להתקדם לתהליך של לקיחת המשכנתא.

קודם כל, אם יש לכם את האפשרות לממן כ50% משווי הנכס ועל השאר לקחת משכנתא, אז אולי זה יוכל להתאים לכם.

עליכם לבדוק מה התנאים ללקיחת משכנתא לבית שני שהציג בנק ישראל, ולאחר מכן להחליט האם תוכלו לעמוד בתנאים אלו.

קיימים מסלולים שונים של אפשרויות למשכנתא וכן להלוואות למיניהם כדי לכסות את התשלומים, תוכלו להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום זה, ולבחור את האופציה הנכונה ביותר.

הוסף תגובה