מאיץ חום לדוד – כל מה שצריך לדעת

מאיץ חום לדוד – כל מה שצריך לדעת

מה זה מאיץ לדוד?

לכל דוד יש את זמן ההתחממות שלו לפי המבנה שלו ולפי גודלו אבל יש אפשרות גם לקצר את זמן ההתחממות למי שממהר ורוצה להתקלח מהר. במקרה זה, מתקינים בדוד גוף שנקרא מאיץ חום שמחמם רק כמות קטנה של המים ובכך חוסך את זמן ההמתנה הרגיל של כל חימום הדוד. הוא מאפשר לשלוט בכמויות וכך אתם מקבלים מים חמים שמספיקים למקלחת אחת לפחות ואתם נהנים מחיסכון בזמן בדיוק כפי שרציתם.

איך עובד מאיץ חום?

מאיץ חום הוא מעין שרוול פלסטיק שיוצר חלל בינו לבין גוף החימום של הדוד. לחלל הזה נכנסים מים בכמות המבוקשת והם מתחממים מהר יותר מאשר שאר הדוד. אלה המים החמים שזורמים ראשונים לכל מי שממהר לדרכו. מים חמים אלה יוצאים ראשונים מהדוד ובמקומם מגיעים מים נוספים שאותם אפשר להמשיך לחמם אם משאירים את הדוד דולק מספיק זמן. זה מתאים למי שיש לו סדרי עדיפויות אחרים בתור למקלחת.

מה חשוב לדעת על מאיץ חום?

מלבד חיסכון בחשמל משום שלא צריך לחכות שעות למים חמים, הוא גם מחמם לכם מים בתוך חצי שעה ולכן נוח מאוד שהוא קיים. זה חשוב מאוד למי שדוגל באנרגיה ירוקה או לפחות כמה שפחות שימוש במקורות אנרגיה. מצד שני, יש לו בעיה אחרת שמאיצה גם בלאי של דודים משום שהוא גורם להצטברות אבנית יותר מהר בגלל שינוי מבנה הדוד ובגלל תוספת גוף שיכול לצבור אותה ולהסתייד לאט. 

איך זה משפיע על גוף החימום?

כשגוף החימום עובד בצורה מוגברת כזאת הוא צובר יותר אבנית ולכן יש לטפל בו בסדירות כדי לסלק את האבנית או להחליף אותו במקרה של בלאי מוחלט. כמו כן, חשוב לזכור שהמאיץ אינו מחמם את כל הדוד ולכן מי שמצפה לקבל מים חמים גם במקלחת השנייה יתאכזב לגלות שהמים פושרים במקרה הטוב. יהיה עליו לחכות שוב כדי שהמים יתחממו מספיק לצורך מקלחת.

מתי לא צריך מאיץ?

מאיץ חימום חשוב רק למשפחות קטנות או ליחידים. זה לגמרי לא חשוב ולא נחוץ למשפחות גדולות שיכולות להסתדר בלעדיו, כי ממילא הן מדליקות דוד שעות רבות. הבעיה במקרה כזה היא שגם הדוד דולק שעות על גבי שעות וגם הבלאי של גוף החימום מואץ, כך שהיעילות שלו יורדת עם הזמן ולא חוסכת חשמל. הרי ככל שהמאיץ צובר יותר אבנית הוא זקוק ליותר זמן כדי לחמם את המים.

למי זה מתאים?

בדרך כלל לא משווקים דודי חשמל עם מאיץ ולכן יש להוסיף אותו רק אצל מי שזה מתאים לו. פחות מומלץ להתקין אותו בדוד חשמל אצל מי שלא זקוק לו משום שהוא עובד כל הזמן ולכן יוצר עומס על גוף החימום. יש דודים מדגמים מסוימים שאי אפשר להתקין בהם את המאיץ ולכן מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע לפני ששוקלים זאת.

הוסף תגובה