מגפת הקורונה העצימה את הצורך באוריינות דיגיטלית

מגפת הקורונה העצימה את הצורך באוריינות דיגיטלית

חברת תיגבור החלה ללמד אוריינות דיגטלית ברשויות מקומיות ובבנקים

קבוצת תיגבור החלה ללמד אוריינות דיגיטלית באמצעות נציגים ברשויות מקומיות ובבנקים במטרה לחסוך זמן יקר ועלויות ולהעניק כלים לאזרח הפשוט לבצע פעולות בנקאיות, תשלום לרשויות ללא המתנה. בין הפרויקטים הבולטים בהם הטמיעה את האוריינות, בנק הפועלים, עיריית בני ברק ועוד.

הלמידה מתבצעת באמצעות דיילי שרות שמטמיעים בקרב האזרחים את הפעולות לדוגמא עיריית בני ברק, אשר בה לרוב התושבים אין אינטרנט פיזרה עמדות ברחבי העיר, עם גישה רק לרשויות באישור הרבנים והדיילים ביצעו עבור התושבים את תשלומי החשבונות לעירייה מבלי לבזבז זמן ולחטט רגליים, בנק הפועלים הוצבו דיילים ב-50 סניפים בעמדות הבנקים ולימדו את הלקוחות כיצד ניתן להפקיד צ'ק, לשלם חשבונות, לעשות העברה בנקאית ועוד.

אוריינות דיגיטלית מתמקדת ביכולת להבין את סביבת המחשב והאינטרנט ומייצגת מגוון מיומנויות טכניות, קוגניטיביות וסוציולוגיות לביצוע מטרות ולפתרון בעיות בסביבות דיגיטליות, היא כוללת עבודה עם תוכנות מחשב שונות, גלישה באמצעות דפדפן ועוד.

אורית בנבנישתי מנכ"לית תיגבור " תקופת הקורונה הבליטה את הצורך באוריינות דיגיטלית. הבדידות, הריחוק החברתי, העבודה מרחוק, הפגישות בזום והלימוד מרחוק הם חלק משינויים שהחברה עברה. במדינת ישראל ניתן להצביע כיום על אוכלוסיות בעלות רמת אוריינות נמוכה, חברתנו מעניקה שנים רבות שירותי אוריינות דיגיטלית לאוכלוסיות ומגזרים שונים חלקם בבית הלקוח וחלקם במשרדים ובחברות, אני מאמינה שהלימוד יעזור להתמודד עם חסם משמעותי בבואם לצרוך שירותים ולקחת חלק בזירה החברתית, השימוש מגדיל את העצמאות, מחזק את הדימוי העצמי, תורם להתנהלות כלכלית נכונה ולשיפור המעורבות החברתית".

חברת תיגבור הינה חברה ארצית, ציבורית ובינלאומית המתמחה כוח אדם, גיוס, השמה, שרותי שמירה ואבטחה, שירותי סיעוד ושירותים במיקור חוץ. החברה מפעילה 40 סניפים ברחבי הארץ, הפועלים בארבעה אשכולות: צפון, מרכז, ירושלים ודרום.

הוסף תגובה