מהן נורות לד לגידול, וכיצד הם פועלים כדי לתמוך בצמיחת צמחים?

כיום, בתחום הגידול צמחים הוכח כי קיים קשר בין המייבש לחות, הטמפרטורה ונורות הלד לבין שיפור התפוקה בגידולים הידרופוניים וכן בתפקודי הצמח במהלך התפתחותו. כמו כן, סופח לחות הוא מכשיר חשמלי המפחית ושומר על רמת הלחות באוויר באופן מבוקר. סופח לחות נקרא במקרים רבים גם בשמות חלופיים כגון: מווסת לחות, יבשן לחות, מפחית לחות, קולט לחות, מסיר לחות, מוריד לחות, מייבש לחות ועוד. מטרתו העיקרית של הסופח היא להוריד את רמת הלחות שבאוויר בחללים סגורים שהאוורור בהם הוא נמוך, כגון משרד אן מרתף ללא אוורור הולם, או בחללים שעברו הצפה וכל האזור רווי במים.

ניתן לומר, למעשה לחות היא אדי מים שנמצאים באוויר, ותפקידו של סופח לחות הוא להפריד בין המים לאוויר באופן מבוקר, כלומר, לשאוב את האויר שבסביבת המכשיר לתוך המכשיר, לנקז את אדי המים ולשלוח את האוויר היבש בחזרה אל הסביבה. המים המנוקזים אינם מותאמים לשתייה ומוגדרים כמים אפורים ולכן יש להשליך אותם, או לחלופין להשתמש להשקיה. כמו כן, השלב הראשון והחשוב ביותר בבחירת סופח לחות הוא התאמת ההספק לגודל החלל ולרמת הלחות שבאוויר. הספק הסופח מאופיין על ידי כמות המים שהוא מסוגל לספוח מהאוויר בחדר ביממה במשך 24 שעות.

בנוסף לקשר שהוכח בין נורות לד לגידול ולתוצרת הסופית, חשוב לציין כי כמות המים שסופח הלחות מסוגל לאגור 24 שעות ביממה המשתנה בהתאם ליכולת ההספק של הדגם, אולם בפועל קיימים גורמים נוספים שמשפיעים על כמות אדי המים שהמכשיר מסוגל לפנות מהאוויר. האחד הוא- נתוני זרימת האוויר משפיעים מאוד על יכולת ספיחת הלחות- כלומר נתוני מק"ש של היצרן. נתוני זרימת האויר הם כמות האוויר במטרים מעוקבים, שהמאוורר שבתוך המכשיר יכול למשוך לתוכו בשעה. ככל שיותר אוויר חודר למכשיר, כך פעולת ספיחת הלחות מתבצעת ביעילות גבוהה יותר. והגורם השני הוא- רמת הלחות והטמפרטורה שבחדר- כלומר ככל שרמת הלחות שבחדר עולה, היכולת של המכשיר לספוח לחות עולה גם כן. כמו כן, ככל שרמת הלחות שבחדר יורדת, היכולת של המכשיר לספוח לחות יורדת גם כן. כלומר, היכולת של המכשיר לספוח לחות תלויה באופן ישיר ברמת הלחות והטמפרטורה שבאוויר.

הוסף תגובה