קוקטיילים מומלצים לארוחות חג

כשעונת החגים מתקרבת, זה הזמן בו בני משפחה מתכנסים יחד ומתכננים ארוחות חג טעימות ומיוחדות. במקום להתעסק ללא הפסקה בתפריט האוכל שיוגש לשולחן בסעודת החג, צריך לתת את הבמה גם למשקאות האלכוהוליים הטעימים שיוסיפו טעם ועניין לכל האווירה.

אז כדי להפוך את ארוחת החג ליצירתית וכיפית יותר עם משקה אלכוהולי שאיננו "רק" יין, כדאי שתכירו כמה אפשרויות לקוקטיילים מיוחדים שיכולים להתאים לחגים שונים במהלך השנה.

קוקטייל מתוק לראש השנה

כיוון שבראש השנה נהוג לאכול דבש, תוכלו להוסיף את המתיקות הטבעית של הדבש בקוקטייל בצבע זהב שיוסיף טעמים חמימים לארוחת החג. כדי ליצור את הקוקטייל המנצח, ערבבו יחד וויסקי, מיץ לימון סחוט טרי וכפית נדיבה של דבש טבעי ואיכותי. 

נערו את כל המרכיבים בשייקר יחד עם קרח, ואז סננו את הנוזל לכוס צוננת. מקשטים בטוויסט של גרידת לימון להענקת ניחוח הדרים. 

קוקטייל אקזוטי לסוכות

העבירו את בלוטות הטעם שלכם לחופים שטופי שמש, במיוחד בחג הסוכות רגע לפני סיום הקיץ ותחילת הסתיו. הקוקטייל החגיגי הזה מבוסס על רום כהה, מיץ אננס, ונסיעה של אגוז מוסקט טרי ומגורר, המשלבים יחד חגיגה של טעמים טרופיים. 

מנערים את כל המרכיבים עם קרח עד שהם מתקררים היטב, ואז מסננים לתוך כוס נמוכה מלאה בקרח. מקשטים בפרוסת אננס ומעט קינמון טחון. 

קוקטייל לפורים על בסיס יין

שום מפגש חג לא יהיה שלם בלי החיבוק המנחם של יין, ורצוי שהוא יוגש חם. הקלאסיקה הנצחית הזו של קוקטייל יין חם משלבת יין אדום עם תערובת של תבלינים ארומטיים, כולל קינמון, ציפורן וכוכב אניס, כדי ליצור סימפוניה של טעמים שרוקדים על החך. 

כל שצריך לעשות הוא לחמם את היין בעדינות על הכיריים, יחד עם התבלינים ומעט מיץ תפוזים עד שהנוזל מדיף מתחמם ומדיף ריחות שקשה לעמוד בהם. יוצקים את הקוקטייל לכוסות או ספלים חסיני חום, ומקשטים בפרוסת תפוז ומקל קינמון. 

קוקטייל כשר לחג פסח

בחג הפסח חל איסור על אכילת לחם ומאכלים העשויים מחיטה, ולכן וודקה המיוצרת מתפוחי אדמה תוכל להיות מושלמת להכנת קוקטייל חגיגי. משלבים את הוודקה עם תותים טריים, או לחלופין בוחרים בסירופ תות איכותי, ליקר סמבוק ומעט מיץ חמוציות.

מנערים היטב עם קרח, ואז מסננים לכוס מרטיני צוננת. מקשטים בתות שדה למראה חגיגי. עם הגוון הצבעוני ותערובת הטעמים המיוחדת, הקוקטייל האדום הזה בטוח יהיה חביב הקהל גם בחגים אחרים.

קוקטייל קרמי לשבועות על בסיס שמנת

פנקו את החושים שלכם עם העושר הקטיפתי של קוקטייל המבוסס על ליקר שמנת. כדי ליצור את המשקה המשגע הזה, שלבו ליקר אייריש קרם, וודקה וניל, ונגיעה של קפה קר. 

מנערים את כל המרכיבים בשייקר עם קרח עד שהם מתקררים היטב, ואז מסננים הכל לכוס מרטיני צוננת. כדי להוסיף עניין לקוקטייל המפנק הזה, כדאי לקשט אותו עם מעט אבקת קקאו או לזלף סירופ שוקולד. עם המרקם הייחודי והטעמים המנחמים של הקוקטייל הזה, הוא בטוח יהפוך למסורת חג בפני עצמה.

קוקטייל ללא אלכוהול

גם קטנטנים ונהגים תורנים יכולים ליהנות משתייה של קוקטייל חגיגי וטעים לכבוד החגים. כדי להכין קוקטייל כזה יש לשים חמוציות טריות ופרוסות תפוזים בשייקר קוקטיילים, ואז להוסיף מיץ חמוציות, ג'ינג'ר אייל או סודה בטעמים ומעט מיץ ליים. לערבב הכל בעדינות יחד עם קרח, ואז לסנן לתוך כוס גבוהה מלאה גם היא בקרח. מקשטים עם ענף רוזמרין למראה חגיגי והוספת ארומה. 

הוסף תגובה