כמעט לכל בית עסק כיום יש לוגו מתחת לשם או שהשם עצמו הוא הלוגו בעיצוב גרפי כזה או אחר. לחלק מן העסקים יש גם סלוגן ייחודי שמאפיין ומבדל אותו משאר מתחריו.


הסיבה לכך היא שכיום, בעולם מהיר ומלא במסרים צריך העסק לבלוט בנראות ובשוני שלו.
בעבר (הלא מאוד רחוק) הספיק לחנות דגים לכתוב על השלט את המילה "דגים" בכתב שחור על רקע לבן ופנוט הפשוט ביותר הרי שכיום המצב שונה ושלט שכזה עלול להיתפס כמיושן, לא עדכני וגם לא מקצועי, דבר שישפיע גם על תפיסתו של הקהל על המקום עצמו ללא קשר שלטיב האיכות, השירות או המחירים במקום.
אז כיום באותה חנות דגים השלט יהיה מואר באורות, הפונט ישתנה ולמילה דגים יתווסף גם שם המוכר או
הבטחה שיווקית לטיב העסק (דג אחד מעל כולם או משהו בסגנון…)
אבל זה ברור לכולם שלא רק בחנויות דגים משחק השיווק והמיתוג נותן את אותותיו אלא על כל תחום אפשרי
עריכת דין, ביטוח, מוסכים והדוגמאות אין סופיות…
לכן מעבר לשילוט נכון חשוב שבעלי עסקים ישכילו להבין וישקיעו גם במיתוג מוצרי נייר.
עול מוצרי המיתוג הוא עולם רחב שעל פי רוב ניתן להשיג את כל המוצרים ואת שירות ההדפסות בבתי דפוס מקצועיים.
בדפוס דימונה – בית דפוס בבאר שבע מכירים היטב את נושא המיתוג במוצרי נייר ומתמחים בלתת ללקוחותיהם שירות מקיף 360 מעלות של התחום.
יובל, דור ממשיך ובעלים של בית הדפוס "דפוס דימונה" פורס את סוגי מוצרי הנייר ויתרונותיהם.
* מעטפות ודפי מכתבים : נתחיל במובן מאיליו שבתי עסק רבים פשוט לא נותנים דגש ולרוב שוכחים לבצע.
כאשר בעל עסק שולח ללקוחותיו מכתבים רצוי מאוד שהמעטפה תהיה ממותגת מכמה סיבות.
1. הלקוח יודע מיד עוד לפני פתיחת המעטפה ממי המכתב ומה יהיה תוכנו.
2. מעטפה לבנה ללא מיתוג נוטה "להרתיע" את הנמען המקבל אותה וזה לא תחושה שאנו רוצים לנטוע בלקוחותינו בהקשר להרגשתו למוצר או למותג בעל העסק.
גם את דפי המכתבים כדי למתג. לרוב מציבים את לוגו העסק בתחילת העמוד או בסופו בחתימתו.
באופן כללי ככל שהלקוח יראה את לוגו ושם העסק כמה שיותר, כך יטב.
* הדפסת מגנטים: כלי שיווקי חזק וחשוב. הדפסת מגנטים טומנת בחובה גם עיצוב גרפי נכון ומדויק, מכיוון שאין הרבה מקום למלל המסר חייב להיות חד , מדויק ונעים לקריאה.
החוזק העיקרי במוצר המגנטים הוא שאנשים לרוב אינם זורקים את המגנט אלא שומרים אותו ותולים אותו על דלת הכניסה לבית או על המקרר שבתוך הבית כך שבעצם הם תמיד חשופים לשם העסק והלוגו וכשיגיע הצורך להשתמש בשירותים שמציע בעל המקצוע סביר להניח שהלקוח הפוטנציאלי יבחר בו.
לדוגמה – מגנט של מכבסה תלוי על המקרר עם ציור של מכונת כביסה, מחירון וטלפון.
הלקוח צריך שירותי כביסה והדבר הראשון שיעשה הוא ללכת למקרר ולהתקשר למספר שרשום עליו.
* הדפסת פליירים: תחום הדפסת הפליירים נחשב בעיני רבים כמיושן ושעבר זמנו אך להדפסת פליירים יתרון אחד בולט- המחיר.
בסכום של כמה מאות שקלים אפשר להדפיס אלפי פליירים שמגיעים בחלוקה נכונה לקהל רחב מאוד.
החסרונות הבולטים הם כמובן שאחוז זריקת הפליירים לפח המם מאוד גבוהים וגם כמעט אין דרך למדוד את אפקט ההצלחה שלהם אך גם אם שלושה או ארבעה לקוחות הגיעו לעסק מבין אלפי פליירים שחולקו, לרוב בעל העסק מחזיר את השקעתו בהדפסת הפליירים ואף מרוויח גם את הפעם הזאת וגם מרוויח לקוחות חוזרים.
כלל אחד חשוב בפליירים – עיצוב גרפי שיתפוס את העין ויגרום לקורא לזכור את המסר.
* הדפסת פולדרים : ישנם המון בתי עסקים שנותנים ללקוחותיהם חשבוניות או מספר מסמכים אך אינם טורחים לאגדם במקום אחד, מה שיכול להיתפס כחוסר מקצועיות ואפילו זלזול מסוים בלקוחות.
הדפסת פולדר מעוצב עם שם העסק, סלוגן ועיצוב נעים לעין מבטיח שהלקוח מקבל את כל המסמכים והחשבוניות בצורה מסודרת ומקצועית ומוציא את הלקוח בתחושה טובה ונעימה יותר. ברוב הפולדרים ניתן גם להוסיף כרטיס ביקור.
* כרטיסי ביקור: נכון שבעולם הטכנולוגי כיום בחיפוש של מספר שניות ניתן למצוא כל בית עסק וכל מספר טלפון ועדיין, כרטיסי ביקור נחשבים "ללחיצת היד" בעולם העסקים. גם כאשר בעלי עסקים נפגשים ומכירים בניהם כרטיס ביקור הם הדרך להחלפת פרטים קלסית וגם כאשר לקוחות פוטנציאלים מתעניינים זוהי דרך מעולה עבור בעל העסק להשאיר את חותמו בזיכרונותיהם.
* לוחות שנה ומוצרי מתנה שונים: אם יש משהו שאנשים אוהבים זה מתנות. לוח שנה במיתוג של העסק הוא דוגמה מצוינת למתנה שמחד אינה עולה הרבה כסף בכלל לבעל העסק ומאידך משאירה את הלקוח בטעם טוב לאחר שקיבל מתנה, מבטיח שאחזור החזרה של הלקוח שוב יגדל ובעיקר מצליח בעל העסק "להכניס" את עצמו לבית הלקוח לאורך זמן.

אז כפי שהבנו, פרסום ושיווק העסק דרך מוצרי נייר היא דרך מעולה ולא יקרה לקשר עקיף עם הלקוחות ושיווק ישיר והדרך הטובה והמקצועית ביותר לעשות זאת היא בבית דפוס שמתמחה גם בהדפסות על מוצרים שונים ומגוונים וגם שיש לו מחלקת עיצוב גרפי שתדאג לבקשות הלקוח.

הוסף תגובה